Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Southwest Pond II

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Southwest Pond II

    Deze is 20 minuten later genomen dan de vorige. De zon zat juist verscholen achter de berg. De schaduwen (bergen en eilandjes) heb ik hier nog meer moeten oplichten omdat het anders zwarte silhouetten waren.

    update met (hopelijk) wat minder ruis in de schaduwpartijen
    DSC_1773 by Raf Strobbe, on Flickr

    DSC_1773 by Raf Strobbe, on Flickr

    Grotere versie mogelijk door op de foto te klikken.

    Bedankt voor het kijken en alle commentaren welkom,

    Raf.
    Last edited by muesli; 9 juli 2018, 03:41.

  • #2
    Re: Southwest Pond II

    Zeer mooi en sferige foto. Het oplichten heeft wel wat sporen nagelaten en dat is spijtig (het werken met bracketing kan dit oplossen)
    Meer van mijn fotootjes te zien op Flickr http://www.flickr.com/photos/64612467@N04/
    Groeten
    Kurt

    Comment


    • #3
      Re: Southwest Pond II

      Met K.photo eens. Deze foto is, mede door de compo, naar mijn smaak krachtiger dan numero 1.
      Misschien nog een beetje stoeien met de schaduwen en het oplichten?
      http://www.smuttynose.nl

      Comment


      • #4
        Re: Southwest Pond II

        Mij zouden die "silhouetten" niet echt storen hoor. Ze tekenen af tegen een prachtige voorgrond/water.

        Comment


        • #5
          Re: Southwest Pond II

          Bedankt voor de reacties en tips Kurt, Olivetti en tcf.
          Voor bracketing heb ik spijtig genoeg niet de tools. Ik kan wel opeenvolgende foto's met andere belichting nemen maar nadien samenvoegen zal niet lukken. Ik heb geen CC of PS.
          Ik zal nog eens wat knutselen met doe oplichting en zien of ik er nog verbetering in krijg.
          grts,
          Raf.

          Comment


          • #6
            Re: Southwest Pond II

            Oorspronkelijk geplaatst door muesli Bekijk bericht
            Bedankt voor de reacties en tips Kurt, Olivetti en tcf.
            Voor bracketing heb ik spijtig genoeg niet de tools. Ik kan wel opeenvolgende foto's met andere belichting nemen maar nadien samenvoegen zal niet lukken. Ik heb geen CC of PS.
            Ik zal nog eens wat knutselen met doe oplichting en zien of ik er nog verbetering in krijg.
            grts,
            Raf.
            Met LR kan je ook samenvoegen moest je dat hebben. Er is ook uitgebreide gratis software waar dit wel mee mogelijk is. Vraagt allemaal wel wat meer moeite en eerlijk gezegd doe ik het ook eerder zelden vermits mijn camera op dat gebied wel wat aankan. In raw fotograferen geeft je ook altijd net iets meer ruimte maar dat doe je wsl al. grts kurt
            Meer van mijn fotootjes te zien op Flickr http://www.flickr.com/photos/64612467@N04/
            Groeten
            Kurt

            Comment


            • #7
              Re: Southwest Pond II

              Prachtige kleuren in de lucht. Foto's samenvoegen zou zeker een veel mooier resultaat geven.
              Laten zien zoals je het zag, dat is mijn doel altijd. En onze ogen zijn 2x beter dan welke sensor dan ook !
              Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

              Vriendelijke groeten, Johan

              Comment


              • #8
                Re: Southwest Pond II

                Qua lucht is deze zelfs nog beter Raf

                grts
                Sieg
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

                Comment

                Working...
                X