|
|||||||
| Registreer | All Albums | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
|
|
Discussietools | Weergave |
|
|||
|
En eigenlijk vooral een (zoveelste) experiment met blenden van verschillende belichtingen. Al tijden worstel ik hier flink mee, vooral bij bijv. een boom die tegen een lucht met ondergaande zon afsteekt leek eigenlijk alleen de techniek van uren lang met het handje en een brush tool alles maskeren succesvol - en ook vooral erg tijdrovend. Op basis van de techniek van rupselkopke (zie hier. Rupselkopke; bedankt voor alle moeite van het delen van deze techniek), aangevuld met een extra handjevol snelle selectie methoden vond ik echter onlangs een methode waarmee ik eindelijk tevreden kan zijn.
Onderstaand één van de eerste resultaten. Een avondje sneeuwstampen op het Kootwijkerzand. Helaas waren velen mij al voorgegaan, waardoor de sneeuw voor het grootste deel al behoorlijk ontmaagd was. Maar gelukkig waren er her en der nog wat "verse" hoekjes te vinden. Ik ben erg benieuwd wat u allen ervan vind ![]() Update: flare weggewerkt. Oude foto hier: KLIK ![]() . Laatst gewijzigd door Rapid; 23 februari 2012 om 09:08 Reden: Update zonder flare |
|
|||||
|
Knap resultaat Rapid
Fijn gedetailleerde voorwerpen omgeven door lucht blijken maar zelden goed te blenden...toch zie ik hier nergens fouten.
|
Ik vind dit heel mooi. Natuurlijk weet ik niks van blenden. Van HDR dacht ik dat het een
Hongaarse krant was. Maar hier is het precies alsof de natuur van slag is. En dat is mooi. ![]()
|
ik vind deze toch een mooie geworden hoor. wat spijtig dat er daar sporen te zien zijn in de verte zodat het maagdelijke er wat af. De compo vind ik heel goed gelukt de boom maakt een mooi geheel en leid je naar de zon. ik vind persoonlijk de boom niet veel te licht want als ik naar de schaduwzijde van zand/sneeuw kijkt valt dit op zich heel goed mee.
maw een heel mooi geheel. greets, Jeroen
|
Citaat:
compo is mooi. grt,bouk.
|
Goed technisch gelukte blend.
Compo vind ik ook erg mooi.
|
Knap eindresultaat
|
Dank voor alle reacties tot zover!
De lucht tov. de voorgrond is idd op het randje qua balans, waardoor het wat overdone over kan komen. Eea. is wel nogal smaak afhankelijk merk ik uit de reacties Persoonlijk vind ik het nog wel kunnen zo, maar ik snap wel dat niet iedereen het mooi zal vinden.Anyway, ik ben zelf erg blij met het resultaat, gezien de moeilijkheid van blenden/HDR bij dergelijke omstandigheden. Ik verwacht hier in de toekomst echt wel veel plezier van te hebben
|
|
|||||
|
Citaat:
Bwa....die boom kan perfect wat licht krijgen van onder door de weerkaatsing van de zon op de sneeuw. Ik kan makkelijk een paar dozijn foto's aanwijzen die gelijkaardig zijn qua verhouding helderheid lucht voorgrond ...maar waar er om heel andere redenen geen kritiek op gegeven word.Ik kan u ook foto's aanwijzen die op BD al helemaal niet in Showcase zouden mogen zitten maar welke men klaarblijkelijk ook voor andere redenen met veel lof de hemel in prijst. Voor Rapid is dit het resultaat van zijn volharding om ons een knap resultaat te laten zien......een resultaat dat kop en schouders uitsteekt boven datgene wat je hier alle dagen kunt vinden. De foto bulkt van de sfeer, kleur , mooie inhoud en erg verzorgd. Je mag als beoordelaar ook nooit vergeten hoever je een tijdje geleden zelf nog maar stond. Moesten al de foto's in showcase naamloos gepost worden zonder kader of signatuur dan was er heel waarschijnlijk niemand die zou kunnen zeggen of deze foto van Dama , rupselkopke , Rapid of nog iemand anders zou kunnen zijn. Voor mij mag hij zo "den hof" in.
|
Mark,
ik moet mijn woorden hier terugtrekken. Ik had dit bekeken op mijn laptopscherm, en moet zeggen dit het op mijn gecalibreerd scherm wel dik in orde is. ![]() Ik moet dus in het vervolg wachten om te reageren, totdat ik het op het gecal.scherm bekeken heb... Citaat:
|
|
|||
|
|
|
|||||
|
Ik vind dit zéér geslaagd hoor; love it
|
Hoedje af voor de blending. Erg geslaagd!
![]() Mooie compo trouwens ook en enige dat mij ook stoort is dat ene opvallende flare vlekje... Er moet dringend eens een HOF voor responses komen
|
|
|||
|
@dama, bedankt dat je nog de foto een keer extra kritisch bekeken hebt
![]() De rest: bedankt voor alle reacties! Ik heb de foto geupdate zonder de flare. |
|
|||||
|
Een knap landschap !
![]() ![]() Greetz, Kariboe
|
mooie plaat
Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II| Sigma 100-300 F4 EX APO HSM Nikon SB-800 | Compactdrive PD70X 60GB| Manfrotto 479B | Tamrac Velocity 9 | Albums: hotshots.be |
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
|
|
![]() |