Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sligachan river

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sligachan river




    Eentje van de rivier in Sligachan, Schotland, Skye








    facebook

    500px

  • #2
    Re: Sligachan river

    Heel mooi en 'echt' Schotland.
    ...leeg...

    Comment


    • #3
      Re: Sligachan river

      mooie compo en rotsen goed van kleur.
      jammer van die melkstroom.
      zie liever een sprankelend en fris ogend riviertje.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Sligachan river

        Prachtige en typerende Skye opname
        En laat voor mijn part "de melk" maar stromen

        grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #5
          Re: Sligachan river

          Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Lema Bekijk bericht
          Heel mooi en 'echt' Schotland.
          Super met deze grauwe kleuren.
          http://www.smuttynose.nl

          Comment


          • #6
            Re: Sligachan river

            Erg mooi...Foto die echt af is...Mooi van voor naar achteren...
            Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
            MIJN WEBSITE

            Comment


            • #7
              Re: Sligachan river

              De belichting op die voorste stenen is precies sterker dan op de rest. Alsof er flitslicht is gebruikt.
              Ik ben er quasi zeker van dat je dat niet hebt gedaan. Hoogstens een samenstelling van verschillende belichtingen of blend.
              Maar ik zou die voorste stenen dus een tikje durven doordrukken in ps.
              Verder een hele knappe foto hoor. Ben ook een liefhebber van 'melk'.
              Het weer zat weer helemaal in je voordeel om er die typische sfeer in te krijgen die dit landschap zo mooi maakt.
              Foto doet me trouwens denken aan het werk van een andere goede fotograaf op BD (die ik al lang niet meer heb gezien).

              Comment


              • #8
                Re: Sligachan river

                bedankt al voor de reacties!

                Oorspronkelijk geplaatst door kohraya Bekijk bericht
                De belichting op die voorste stenen is precies sterker dan op de rest. Alsof er flitslicht is gebruikt.
                Ik ben er quasi zeker van dat je dat niet hebt gedaan. Hoogstens een samenstelling van verschillende belichtingen of blend.
                Maar ik zou die voorste stenen dus een tikje durven doordrukken in ps.
                Verder een hele knappe foto hoor. Ben ook een liefhebber van 'melk'.
                Het weer zat weer helemaal in je voordeel om er die typische sfeer in te krijgen die dit landschap zo mooi maakt.
                Foto doet me trouwens denken aan het werk van een andere goede fotograaf op BD (die ik al lang niet meer heb gezien).
                bedankt voor deze opbouwende kritiek! apprecieer ik ten zeerste!
                Ik volg je over de stenen en heb er zelf ook zitten over twijfelen, maar geloof het of niet, deze komt zo goed als recht uit de camera (niet dat ik vies ben van een blend uiteraard ). geen blend, enkel constrast, ietsje helderder gezet en de kleurbalans in orde gezet.verder is er niks aan gebeurd.
                Aangezien het zo was (het was ook echt wel raar licht toen: bewolkt en regen maar toch erg helder en veel licht) heb ik het zo gelaten, maar heb er ook zitten aan denken om ze toch ietsje donkerder te zetten. ik zal eens proberen. Als het beter is post ik nog een upje
                Last edited by Cytochrome; 15 november 2014, 16:36.
                facebook

                500px

                Comment


                • #9
                  Re: Sligachan river

                  Zeer mooi Mathias.

                  Dit is topniveau

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sligachan river

                    Weer een prachtige. De vloeistof loopt ook mooi door het beeld. Dit heb je naar mij idee op een mooie manier gedaan. De meesten van ons zouden de stroom braaf in de richting van de hoek hebben laten lopen.
                    Bedankt voor de uitleg over het licht. Het kan zeker voorkomen dat het boven je hoofd lichter is, dan naar voren.
                    Als het zo was zou ik het zo laten. We willen allemaal een ideaalbeeld zien, maar de condities zijn (gelukkig) niet altijd zoals wij het in gedachten hebben.
                    En bedankt voor de prachtige serie !
                    Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                    Vriendelijke groeten, Johan

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sligachan river

                      Mooi, sfeervol beeld, voor mij mag het riviertje ook melk zijn :-)

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sligachan river

                        Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                        mooie compo en rotsen goed van kleur.
                        jammer van die melkstroom.
                        zie liever een sprankelend en fris ogend riviertje.
                        grt,bouk.
                        Vind het ook afbreuk eerlijk gezegd...Het eerste waar mijn oog naar toe gaat terwijl ik eigenlijk meteen in het landschap meegetrokken wil zijn..Misschien een iets hoger camera standpunt had hier toch beter geweest.? Ik vind het wel een mooie foto daar niet van...
                        Mvg, Pascal,Schoonspikke
                        Als je schiet..schiet dan raak!
                        500 PIXHuawei P30 PRO

                        Comment


                        • #13
                          Re: Sligachan river

                          Net of ik sta der met mijn voeten in. Ook deze zomer schotland gedaan, en ik zie het zo allemaal weer voor me

                          Comment


                          • #14
                            Re: Sligachan river

                            Dat de voorste stenen lichter zijn is zelfs logisch volgens mij, daar loopt veel meer water over dan de donkere stenen nog rechtser. Die stenen zijn donkerder door meer begroeiing en opgedroogd vuil. Voor mij kan dit zo blijven want dat geeft wat meer contrast met de donker rechtse kant. Melk rivier is ok voor mij.
                            Geeft wel lekker de sfeer van Schotland weer, maar ik vind de foto niet echt inspirerend genoeg voor mij. Hoger standpunt zoals schoonspikke voorstelt is ook geen optie daar, misschien alleen van de andere kant van de oever
                            Portfolio -=- Facebook pagina -=- Flickr -=- 500px

                            Comment

                            Working...
                            X