Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Seljalandsfoss

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Seljalandsfoss


  • #2
    Re: Seljalandsfoss

    ja een prachtige waterval waar je achter het watergordijn kan staan , ook heel indrukwekkend , alleen spijtig dat hij hier helemaal overbelicht ,ook zie ik een rare vlek rechts onderaan het beeld , wat is je exif ?

    Comment


    • #3
      Re: Seljalandsfoss

      Oei overbelicht? Misschien door de nabewerking?
      16mm/ƒ/3.2/1/80s/ISO 100

      Comment


      • #4
        Re: Seljalandsfoss

        Overbelicht Patrick? ik heb deze even binnengehaald maar is niet overbelicht op mijn PC. Wat ik wel zou doen en gedaan heb is de hooglichten flink laten zakken, contrast en helderheid toevoegen en wat meer levendigheid of saturatie, wereld van verschil !!
        Meer van mijn fotootjes te zien op Flickr http://www.flickr.com/photos/64612467@N04/
        Groeten
        Kurt

        Comment


        • #5
          Re: Seljalandsfoss

          Oorspronkelijk geplaatst door K.photo Bekijk bericht
          Overbelicht Patrick? ik heb deze even binnengehaald maar is niet overbelicht op mijn PC. Wat ik wel zou doen en gedaan heb is de hooglichten flink laten zakken, contrast en helderheid toevoegen en wat meer levendigheid of saturatie, wereld van verschil !!
          ik had hem idd niet binnengehaald Kurt en je hebt gelijk hoor , ik heb deze reactie geplaatst door dat de lucht gewoon wit is en ik veronderstel dat er toch iets van kleur zou inzitten ,zijn het geen grijze wolken dan toch iets van blauw ,ik heb hem zelf binnengehaald de belichting helemaal naar beneden getrokken en dan komt er heel wat detail vrij in de lucht , ik moest dit natuurlijk doen met de verkleinde JPG versie wat tot slecht resultaat lijd , ik raad Mathieu eens aan om dit met de raw versie te doen dit is het resultaat in verkleinde jpg ivm detail in de lucht .
          ik heb ook met het witpipet op het water geklikt om de juiste WB te verkrijgen
          Mathieu mag altijd via PM contact opnemen om hulp te vragen
          wat ik ook zie in het exif f3.2 is veel te grote opening om algemene scherpte in je landschap te verkrijgen
          Last edited by bopatje; 30 juni 2018, 07:42.

          Comment


          • #6
            Re: Seljalandsfoss

            De compositie vind ik echt heel goed.
            De belichting was hier waarschijnlijk wat moeilijker gezien het tegenlicht.

            f/3.2 was inderaad geen goede keuze hier; je dieptescherpte is dan veel te vlak voor deze scene.

            Comment


            • #7
              Re: Seljalandsfoss

              Compo is super. Ik vind het toch een goed beeld. mss idd iets meer scherptediepte.

              Comment


              • #8
                Re: Seljalandsfoss

                Mooi - misschien inderdaad wel wat koel.
                Maar de versie van Bopatje vind ik dan weer te warm - zie eens naar de lucht
                De waarheid zal ergens tussen de 2 liggen lijkt me
                Peter
                mijn website : klik

                Comment


                • #9
                  Re: Seljalandsfoss

                  Heel mooi van compo. Sluitertijd zit ook goed.
                  Spijtig dat de scherptediepte niet reikt tot de bergwanden op de achtergrond.

                  De update van bopatje toont duidelijk aan dat er in de bewerking nog zo veel meer uit te halen is.

                  Mvg.,
                  Smets84.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Seljalandsfoss

                    Overbelichting is naar mijn gevoel iets anders dan uitgebrand, deze is overbelicht maar kan nog teruggehaald worden omdat er nog genoeg info in de lichte delen zit

                    grts
                    Sieg
                    Voor meer foto's ; www.sieg.be

                    Comment

                    Working...
                    X