Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

seascape

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • seascape

    zonsondergang in France



    groeten steve

  • #2
    Re: seascape

    mooi kleur in de lucht maar zou het toch ietsje lichter houden en eventueel wat croppen onderaan .
    Creativiteit is wanhoop van de betere soort.

    http://shantiguru.1x.com

    Comment


    • #3
      Re: seascape

      Oorspronkelijk geplaatst door shantiguru Bekijk bericht
      mooi kleur in de lucht maar zou het toch ietsje lichter houden en eventueel wat croppen onderaan .
      ik zou het niet beter kunnen zeggen... ietsje teveel voorgrond waar niet zo veel te zien valt.
      facebook

      500px

      Comment


      • #4
        Re: seascape

        Ik sluit me aan bij mijn voorgangers.
        vriendelijke groeten, Helen
        Updated WWW.HELENICA.NL
        ---- DE INHOUD VAN EEN BEELD IS TOCH VAN GROTER BELANG DAN DE AANTAL PIXELS ----

        Comment


        • #5
          Re: seascape

          Naar mijn smaak iets te donker beeld en een te verzadigd rood.
          Groetjes.

          Comment


          • #6
            Re: seascape

            beetje tè maar wel mooi.
            en zou er zeker niets vanaf halen.
            er zit nl voldoende detail in de voorgrond.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: seascape

              soms moet je hier doen man man
              de zon was al onder "weg" , wat is dan het nut nog dat je een landschapsfoto dan weer ophelderd?
              ik zie veel zonsonderhangen die even helder zijn dan dagopnamen WTF ,is het niet beter dat je enkel dag foto's neemt dan ?
              als je het gevoel hebt dat je een zonsondegang moet bekijken als een dag-foto snap deze niet meer .
              smaken kunnen verschillen ja ,zoals vignet , saturatie ja dat is een smaak.een persoonlijke inbreng.
              fotografie is een expressie, hou de fotograaf zich voelde op dat moment.
              op elke foto valt wel iets aan te merken zelfs in de HOF man man.
              als iedereen zich aan de regels houd wat schiet er dan nog over, het is niet omdat je technisch prima foto's maakt dat ze dan ook super zijn.
              er zijn veel top-foto's die geen regels van derden hebben , niet perfect belicht , slechte scherpstelling hebben enz

              Ik heb niks tegen kritiek maar het moet wel iets zijn waar je tenminste iets van opsteekt ,Muggenziften niet te doen soms.

              soms kan ik het geloven dat er sommigen zijn die niet meer posten.

              Comment


              • #8
                Re: seascape

                Ik begrijp vorige comments.
                Vind hem echter knap zoals die is met heel veel sfeer en supermooie kleuren.
                Dat hij een tikje donker is, vind ik hier goed omdat de horizon hierdoor je ogen binnenknalt.

                Comment


                • #9
                  Re: seascape

                  wat ik tevens wilde bedoelen , is een foto die hier volledig werd afgekraakt door enkele Showcase landschappers hier ,
                  heeft wel een 2 de plaats opgeleverd in een fotowedstrijd landschap ,en werd super bevonden door JAY PATEL toevallig een wereld bekent landschaps fotograaf met veel aanzien.
                  en er waren tal van inzendingen , en er zaten knallers bij.
                  ik denk dat z'n fotograaf wel meer aanzien heeft ;zo zie je soms maar de commentaren hier.

                  goed bezig gasten

                  Comment


                  • #10
                    Re: seascape

                    Oorspronkelijk geplaatst door stevedw Bekijk bericht
                    soms moet je hier doen man man

                    Ik heb niks tegen kritiek maar het moet wel iets zijn waar je tenminste iets van opsteekt ,Muggenziften niet te doen soms.

                    soms kan ik het geloven dat er sommigen zijn die niet meer posten.
                    nou...nou...wat een reactie zeg.
                    het weekend begint hoor..?
                    kom op hè.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment


                    • #11
                      Re: seascape

                      Stevedw, fotografie is een kunstvorm, en dit is nou eenmaal aan smaak onderhevig. Als mensen de foto te donker vinden, dan mogen ze dit niet melden? Als je allang een eigen mening hebt gevormd, waarom post je je foto dan?

                      Voor wat het waard is: ik vind de foto zelf ook wel wat donker. Maar ik vind hem vooral te leeg, ik mis een onderwerp, iets om de aandacht op te vestigen. Met een sterk onderwerp op de juiste plaats in het beeld hoeft de foto nog niet eens te donker te zijn, maar omdat ik als kijker in het beeld ga zoeken tast je letterlijk in het duister.
                      WEBSITE | WORKSHOPS | FACEBOOK

                      Comment


                      • #12
                        Re: seascape

                        ik vind hem mooi zoals hij is, er schort mss wat aan de scherpte, maar dat komt door de verkleining.
                        deze heeft naar mijn smaak de juiste donkerte
                        groeten, Kristof
                        Canon EOS 5D mkII

                        Comment


                        • #13
                          Re: seascape

                          vignet en saturatie is inderdaad smaak , hier heb ik geen probleem mee
                          dat mag dat gezegd worden ,dat is elk zijn smaak . no problemo

                          waarom zou ik hem ophelderen als het donker was?
                          wat is het nut als je in de donker werkt , en dan thuis komt en uw foto oplicht dat je de sfeer kwijt bent van het moment dat je daar was?

                          welk voorplan onderwerp word er gemist , niet elke foto hoeft een rots of dergelijke, we hebben een spiegeling van ruim 50 meter

                          groeten
                          steve

                          Comment


                          • #14
                            Re: seascape

                            Ik kan goed de reactie van de ts bijtreden qua persoonlijke en natuurgetrouwe smaak..
                            Het natuurgetrouwe in de foto word voor een deel bepaald door het licht op dat moment en dat is alleen te zien in een volledige exif met tijdstip van de opnamen..ook deels door de instellingen van de opname. Je kan gewoon geen extra licht toveren als het er niet was...zo simple is dat.
                            Ik sta ook soms bij duisternis ergens met een sluitertijd van 30 seconden op 1600 iso en dan kan je echt in de donkere delen niets naar boven halen...
                            Ga je dat wel doen dan heb je boven natuurlijke krachten of kan je met je ogen de boel belichten zoals een invul flits...
                            Donker is donker en licht is licht.. Daar kun je niet omheen.
                            Als ik daarom bij het krieken van de dag wanneer de zon ook maar even piept genoeg licht zie om voor 80 % licht te toveren in schaduwen dan heb ik al een beeld maar waarom zou het zoals bij deze geen 50 % kunnen zijn?

                            Ik vind hem goed zoals hij is en ziet er buiten de vignettering natuurlijk genoeg uit. Moet ik in de plaats van se TS geweest zijn en dit niet de bedoeling was dan had ik er eentje een half uur later gemaakt waar ik wel 80% of meer had.... Kwestie van de smaak van de keizer.

                            Dus voor mij geslaagd deze.

                            Kwestie is dat we redelijk verwend zijn door blendings,hdr,s en ander gefoefelarij die alleen maar perfect on natuurlijke platen opleveren.
                            We vergeten eigenlijk maar 1 ding....1 foto maken zonder truukjes maar met het bestaande licht en dit is hier toch wel goed uitgevoerd.
                            Mvg, Pascal,Schoonspikke
                            Als je schiet..schiet dan raak!
                            500 PIXHuawei P30 PRO

                            Comment


                            • #15
                              Re: seascape

                              awel schoonspikke thx eindelijk iemand die snapt wat ik bedoel
                              zoals ik zei vignet en saturatie is een smaak en dat betwist ik niet elk zijn stijl en smaak en terecht.

                              blending hdr enz vind ik ook niet steeds nodig, maar ik kan dat wel smaken en heb hier niks tegen is een mooie vorm van fotografie.
                              maar zonsondergangen met een perfect belichte voorgrond soms heb ik het er moeilijk mee is er soms over.

                              als ik daar stond moest je met een lamp kijken want je zag bijna niet waar je liep ,
                              dus waarom zou ik dan een blending maken om deze lichter te maken terwijl dit niet zo was, en daar heb ik het wel moeilijk mee.

                              laat het zoals het is op het moment van de opname, dat is waar ik het moeilijk mee heb niet elke foto hoeft dit.

                              als je een opname maakt en je hebt donkere schaduwen die zwart zijn lig daar niet wakker van, kun je licht oplichten doe het maar het moet niet.

                              we nemen nog steeds een foto met de camera, niet met Photoshop(hoewel we deze nodig hebben)

                              Comment

                              Working...
                              X