Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Riviertje Hintersee..

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Riviertje Hintersee..

    Een laatste van deze locatie:












    Jammer dat ik er maar 1x mooi licht heb kunnen vangen..
    Groeten!

    500px / Facebook

  • #2
    Re: Riviertje Hintersee..

    Hele knappe,
    Denk precies goede sluitertijd hier gekozen. Hele goede compo ook, je blik gaat vanzelf van voor naar achter.

    Je bent wel een aantal kabels vergeten weg te clonen. In de bomen is het lastig clonen, en stort het ook niet echt, maar stukje in de lucht zo ik nog weghalen.
    Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
    MIJN WEBSITE

    Comment


    • #3
      Re: Riviertje Hintersee..

      heel mooie opname, goeie compo
      kabels waren mij nog niet opgevallen, stoort me ook niet echt.
      enkel het blenden van de donkere lucht met de rest van de foto vraagt beetje aandacht. (donkere overgang op bergkam en bomen)
      groeten, Kristof
      Canon EOS 5D mkII

      Comment


      • #4
        Re: Riviertje Hintersee..

        Kabels waren me ook niet opgevallen. Mooie compositie. De lucht is ietsje overdreven.
        vriendelijke groeten, Helen
        Updated WWW.HELENICA.NL
        ---- DE INHOUD VAN EEN BEELD IS TOCH VAN GROTER BELANG DAN DE AANTAL PIXELS ----

        Comment


        • #5
          Re: Riviertje Hintersee..

          Mooie compo en sluitertijd. Lokaal contrast vind ik ook net iets te hoog, het geeft natuurlijk veel detail maar komt iets te hdr over. Die kabels had ik ook niet gezien initieel maar die lichte kabels die los in de lucht hangen waar de piloon weg is kunnen er makkelijk uit denk ik.
          D750 / D7000 - Nikon 16-35 f4 - Nikon 50D f1.4 - Tokina 11-16 f2.8 - Nikon 180D - Nikon 105 f2.8 Macro
          500px FaceBook

          Comment


          • #6
            Re: Riviertje Hintersee..

            lekker dramatisch
            Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
            Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

            Comment


            • #7
              Re: Riviertje Hintersee..

              knap Dries!
              Lucht vind ik ook een beetje zwaar tov de frisheid van de rest van de plaat
              facebook

              500px

              Comment


              • #8
                Re: Riviertje Hintersee..

                Ik vind hier de lucht niet natuurlijk in zijn geheel overkomen Dries. Voor mij is hij iets te donker t.o.v de rest vooral.
                De dramatiek vind ik wel goed hoor maar toch....
                Mvg, Pascal,Schoonspikke
                Als je schiet..schiet dan raak!
                500 PIXHuawei P30 PRO

                Comment


                • #9
                  Re: Riviertje Hintersee..

                  zou hier maar een keuze hebben gemaakt:
                  of het water en de bergen, of de bergen en de lucht.
                  door alles erop te willen zetten gaat het 1 in het ander verloren en verdringt het elkaar.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #10
                    Re: Riviertje Hintersee..

                    Heel sombere omstandigheden, en die heb je dan ook zo goed mogelijk weergegeven.

                    Het is wat schipperen tussen lucht en water, te meer dat het wolkenpatroon ook in het water te vinden is. Ik kan er niet echt een rustpunt in vinden.

                    En dit is nu eens een mooi voorbeeld waarom ik van lange sluitertijden hou... Je gaat het detail uit het water wegnemen, en krijgt op die manier een veel rustiger beeld.

                    Ook vind ik de details in de bomen achteraan iets te prominent aanwezig.

                    Technisch en ook de blendtechniek, zijn uiteraard weer dik OK.
                    www.damafoto.be
                    Facebook Damafoto

                    Comment


                    • #11
                      Re: Riviertje Hintersee..

                      Thanks voor jullie reactie!

                      Blijkbaar heeft niet iedereen van jullie het voor zulke luchten. En dat mag hoor . Maar moet zeggen dat ik behoorlijk wat moeite heb gedaan om hem zo detailrijk te krijgen. Maw, ik hou er juist wel van . Ik ben bezig met de werking van luminosity masks onder de knie te krijgen. Het is een heel accurate manier van bewerken die ik nooit meer los laat.
                      Nu merk ik wel uit jullie reacties op dat het een techniek is waar je voorzichtig mee moet omgaan. Je zou er blijkbaar snel er wat over kunnen gaan.
                      Groeten!

                      500px / Facebook

                      Comment

                      Working...
                      X