Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Regenboog

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Regenboog

    origineel


    UPDATE


    Shelter by K a r 3 n, on Flickr
    Last edited by !Karen; 6 oktober 2015, 18:52.
    FLICKR PHOTOSTREAM
    Just try to comprehend that which you'll never comprehend

  • #2
    Re: Regenboog

    In de nabewerking verprutst?
    Gelukkig is niks uitgebrand of dichtgelopen in het origineel.
    Werk overdoen en een heel stuk minder verzadiging (kleur hemel en vooral het strand).
    De foto recht zetten.
    De schaduwen van de 'petrettrekker' en zijn assistenten wegwerken want die gaan nu lopen met veel te veel aandacht.
    En dan vraag ik mij af waarom de regenboog er niet volledig op staat, want dit is wel een grote nalatigheid.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #3
      Re: Regenboog

      Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
      In de nabewerking verprutst?
      Gelukkig is niks uitgebrand of dichtgelopen in het origineel.
      Werk overdoen en een heel stuk minder verzadiging (kleur hemel en vooral het strand).
      De foto recht zetten.
      De schaduwen van de 'petrettrekker' en zijn assistenten wegwerken want die gaan nu lopen met veel te veel aandacht.
      En dan vraag ik mij af waarom de regenboog er niet volledig op staat, want dit is wel een grote nalatigheid.
      Luc verwoordt het goed en daarmee is het meeste wel gezegd

      grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • #4
        Re: Regenboog

        Toch grappig om te zien hoe een foto die elders goed scoorde hier heel andere reacties geeft.
        De zee stond vlak achter ons en breder dan 10mm gaat mijn objectief ook niet. Die dingen bljven ook niet geduldig staan terwijl ik een panootje neem. Dat had natuurlijk ideaal geweest.
        ik heb deze foto ingezonden voor een internationale wedstrijd met thema 'shelter' (en 1 ste plaats gehaald). Vandaar dat ik de schaduwen gelaten heb. Ik vind ze zeker wel een meerwaarde.
        Jullie bezwaar tegen de scheve flats kan ik inkomen, maar rechtzetten impliceert een stuk beeldverlies.
        Saturatie zal ik eens bekijken.

        Bedankt voor de input.
        FLICKR PHOTOSTREAM
        Just try to comprehend that which you'll never comprehend

        Comment


        • #5
          Re: Regenboog

          Schaduwen zijn voor mij zeker niet storend, integendeel. Ook saturatie kan er voor mij zeker door.

          Groeten.
          Flickr

          Comment


          • #6
            Re: Regenboog

            Ga hier toch ook ook mee met Luc. De kleurverzadiging vind ik wel passend, maar zou de foto zeker rechttrekken, en de hooglichten op de gebouwen nog wat verlagen..
            De foto verdiend dit zeker, want is zeker een mooie..
            Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
            MIJN WEBSITE

            Comment


            • #7
              Re: Regenboog

              Hooglichten wat naar beneden halen zodat je net iets meer detail krijgt in de gebouwen lijkt me een optie, eventueel rechttrekken, je verliest niet zoveel.
              Voor de rest heel mooie foto hoor en de schaduwen mogen er van mij zeker bij, het is origineel en anders maar zeker niet fout.
              Meer van mijn fotootjes te zien op Flickr http://www.flickr.com/photos/64612467@N04/
              Groeten
              Kurt

              Comment


              • #8
                Re: Regenboog

                aan de slag gegaan met jullie tips
                saturatie wat naar beneden gehaald
                gebouwen donkerder gemaakt
                perspectiefcorrectie, ik heb het beeldverlies proberen op te vangen met wat cloonwerk, hopelijk valt het niet te hard op

                wederom bedankt voor de input
                FLICKR PHOTOSTREAM
                Just try to comprehend that which you'll never comprehend

                Comment

                Working...
                X