Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rain moving in

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Rain moving in

    Update: na opmerkingen "witte lijntjes" een kleine fix

    Last edited by tcf; 26 oktober 2017, 20:43.

  • #2
    Re: Rain moving in

    ik vind de foto prachtig.


    al denk ik dat het nog net iets beter kan : je moet eens zien naar het bovenste randje van de bomenrij rechts in de verte. Daar zit een fijn wit lijntje op. Zou het kunnen dat er net een klein beetje te veel verscherpt werd ? Welke soft gebruik je ?
    mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

    Comment


    • #3
      Re: Rain moving in

      Verscherping doe ik met TKActions. Past verscherping toe met lum-mask zodat de donkerste en lichtste delen beschermd worden van toelopen en uitbranden.
      Om eerlijk te zijn zie ik het niet echt, of toch niet dat het mij stoort maar eenieder ziet het wat anders hé.
      Alleszins op print zie je daar echt niets van en die worden sterker verscherpt. Is waarschijnlijk een nadeel van het verkleinen voor het web, je boet heel snel aan tonaliteit en gradatie in.

      Comment


      • #4
        Re: Rain moving in

        Ferm bewerkt maar dat mag wel in deze opname, knap gedaan
        De witte randjes zie ik eigenlijk ook wel hoor
        Echt een kleurvolle knappe opname !

        ps. heb je geflitst om de voorste blaadjes zo licht te krijgen of gewoon door de nabewerking ?

        grts
        Sieg
        Last edited by Sieg; 26 oktober 2017, 16:29. Reden: ps
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #5
          Re: Rain moving in

          Puur in nabewerking, met de flits krijg je imo zo'n onnatuurlijk licht.

          Comment


          • #6
            Re: Rain moving in

            aha.
            mij stoort het ook niet hoor, maar ik ben dan ook een zeer gemakkeleiken mensch. Maar het lijntje is er wel hier op BD. Bij de flickr versie zie ik het echter minder. Dus waarschijnlijk is het de soft hier die je foto kleiner toont. Eigenlijk is het het beste om hier foto's te zetten op 1024, en dan eventueel doorlinken naar een grote versie. FWIW.

            om te printen durf ik soms ook al eens oververscherpen. voor web probeer ik dat niet te doen.
            Last edited by Iegienie; 26 oktober 2017, 17:04.
            mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

            Comment


            • #7
              Re: Rain moving in

              Inderdaad knap stukje nabewerking dit..Stevig maar op een mooie manier..
              Dacht in eerste instantie ook dat de bladeren ingeflitst waren.
              Maar zeer mooi tafereel zo met die lage grondmist en die lucht zo erboven.

              De witte randjes zijn denk ik gewoon minihalo's van het blenden, op de grote kun je het langs de bomenrij en tussen de bomen zien, maar dan moet je al behoorlijk goed kijken, niet heel storend voor mij.
              Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
              MIJN WEBSITE

              Comment


              • #8
                Re: Rain moving in

                mooi
                er is zoveel op de foto te zien qua weersomstandigheden ( zon, regen, dreigend onweer, mist ), dat ik op geen wit lijntje let
                indrukwekkend hoe je een foto ( in tegenlicht) zo overal correct belicht kunt krijgen.
                zou goed gepast hebben in de challenge over 'weer'.

                grten, GeerT.

                Comment


                • #9
                  Re: Rain moving in

                  Zeker een kleurrijke plaat, van een mooi moment met neveltje en het mooie zonnetje. Ook het doorkijkje bevalt me wel.
                  Ik kijk meestal ook heel snel door mooiheid heen, dus ik zag ook heel snel het randje. Vermoedelijk zit Jos het dichtstbij.
                  Of, zo hij zegt van het blenden, maar het kan ook van het verdonkeren van de lucht zijn, of een combinatie van beide. Voor mij was de grote versie de eye-opener.
                  Maar niet vergeten dat je een mooie foto hebt gemaakt, hoor.
                  Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                  Vriendelijke groeten, Johan

                  Comment


                  • #10
                    Re: Rain moving in

                    voor de goede orde : ik vind het een zeer goede foto he.

                    Het gaat hier soms wat verloren tussen al de hoera hoera hier op BD, maar tis - naar ik dacht - eigenlijk de bedoeling om ideekes op te doen.
                    mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Rain moving in

                      Het realiseren van een foto ... bewerken ... je moest eens weten ... ! Knap, heel knap, en zeker als je rekening houdt met tegenlicht Zonder verdere commentaar wacht ik al op de volgende.
                      Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                      Comment


                      • #12
                        Re: Rain moving in

                        Fijne plaat. Mooie digitale afwerking. Ik heb van bovenstaande meegekregen dat er "anders" verscherpt moet worden voor print als voor web.

                        TT bij een TF (Top Tip bij een Top Foto) Dank!
                        ...en sorry voor weer een "Hoera, hoera" maar ik vind hem gewoon mooi!

                        Groet,
                        Ruud

                        Comment


                        • #13
                          Re: Rain moving in

                          knap kleurenspel - de nevel is misschien wel wat van zijn natuurlijkheid kwijtgeraakt door de bewerking (?)
                          Peter
                          mijn website : klik

                          Comment


                          • #14
                            Re: Rain moving in

                            Van harte gefeliciteerd met de plaatsing in de HoF.
                            Jammer dat de originele is verdwenen. Nu zijn de opmerkingen van geen waarde meer. EN minder leerzaam.
                            Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                            Vriendelijke groeten, Johan

                            Comment


                            • #15
                              Re: Rain moving in

                              Proficiat met je HoF !
                              mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

                              Comment

                              Working...
                              X