Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Puur natuur

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Puur natuur

    Dezelfde regio van 3 Cime / 3 Zinnen. Hier geen invloed van de mens te bespeuren ;-)





    Minder "dramatische" versie :



    3de keer goede keer ? Die foto is als een pukkel die ik niet gerust kan laten


    Last edited by philitalia; 10 september 2017, 10:39.
    Mvg Philip

  • #2
    Re: Puur natuur

    beetje te veel aan de schuivertjes gezeten, denk ik.
    mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

    Comment


    • #3
      Re: Puur natuur

      Eigenlijk ben ik blij dat je het zegt, maar ik heb weinig geschoven. Dit is de automatische correctie. Ik heb deze genomen met de Pentax K1 en ik denk dat mijn programma er wat moeite mee heeft en ik krijg het niet opgelost. Tips ?
      Mvg Philip

      Comment


      • #4
        Re: Puur natuur

        Oorspronkelijk geplaatst door philitalia Bekijk bericht
        Eigenlijk ben ik blij dat je het zegt, maar ik heb weinig geschoven. Dit is de automatische correctie. Ik heb deze genomen met de Pentax K1 en ik denk dat mijn programma er wat moeite mee heeft en ik krijg het niet opgelost. Tips ?
        Heb je dan op je camera een "speciaal programma" zoals bij Nikon "landschappen", "mensen", ... gekozen ? Of iets HDR achtig ? (ik heb ooit een Pentax Z-1 gehad, maar na het verliezen van dit toestel aan de hut van de Bouquetins in Zwitserland overgeschakeld op Nikon, Pentax ken ik dus echt niet).

        Beste tip : neem je foto in RAW en laat niks automatisch doen.
        Dit hier lijkt me een geval van overdreven "lokaal contrast", of in Lightroom "helderheid" (heel rare naam voor wat het doet, maar het maakt je foto veel harder).

        Om dit nog te corrigeren, hmm, ik weet het eigenlijk niet goed...
        mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

        Comment


        • #5
          Re: Puur natuur

          Ik heb de dader gevonden. Clearview stond aangeklikt in DXO

          Ik werk in RAW, maar in DXO kun je een aantal voorgeprogrammeerde instellingen kiezen. Ik dacht dat er iets aan mijn ogen scheelde .
          Hier in huis lijken ze toch een voorkeur te hebben voor de "dramatische" versie - zoals ik ze dan maar noem.
          Mvg Philip

          Comment


          • #6
            Re: Puur natuur

            Ik verkies de meer naturelle tweede!
            vriendelijke groeten, Sien

            Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

            Comment


            • #7
              Re: Puur natuur

              ik zou gaan voor er net iets wat er tussenin zou zitten
              als je het drama van de eerste bekijkt vind ik de tweede wat platjes
              Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
              Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

              Comment


              • #8
                Re: Puur natuur

                lol. soms zit het in een klein hoekje/vakje he.

                In de les(sen) was één van de leraren heel gevoelig voor dergelijke effecten. Heel snel noemde hij "een effect" een extra saus die over een foto gegooid werd, en dat irriteerde hem (mateloos). Zo'n effect is leuk, maar je wordt het snel beu, denk ik.
                Ook voor mij dus de tweede.
                mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

                Comment


                • #9
                  Re: Puur natuur

                  Mooi met die wolken rond de bergen. De tweede update krijgt ook mijn voorkeur
                  Meer van mijn fotootjes te zien op Flickr http://www.flickr.com/photos/64612467@N04/
                  Groeten
                  Kurt

                  Comment


                  • #10
                    Re: Puur natuur

                    Ga ook resoluut voor de update hier, inderdaad mooi die wolken rond die toppen..
                    Het origineel lijkt inderdaad wat teveel clarity te hebben, al zal dit in DXO wel anders heten...Nu vind ik de bergwand dat beetje extra structuur best mag hebben, maar de lucht/wolken lijken heel onnatuurlijk.
                    Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                    MIJN WEBSITE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Puur natuur

                      De C1heeft de gegevens van de Pentax lens niet. Vertekening en dergelijke dingen worden niet automatisch gecorrigeerd dus ik dacht DXO te gebruiken die de lens-modules wel heeft.
                      Ik weet niet waarom, maar zowel bij C1 als DXO kwam deze foto er redelijk donker /bedrukt uit en heb ik belichting/helderheid moeten bijgeven.

                      Wat een frustratie is me deze foto geworden
                      De derde versie zit zowat tussen de 2 vorige in, maar ik ben nog niet 100% overtuigd.
                      Last edited by philitalia; 10 september 2017, 10:49.
                      Mvg Philip

                      Comment


                      • #12
                        Re: Puur natuur

                        Oorspronkelijk geplaatst door K.photo Bekijk bericht
                        Mooi met die wolken rond de bergen. De tweede update krijgt ook mijn voorkeur
                        Vind ik eveneens
                        http://www.smuttynose.nl

                        Comment


                        • #13
                          Re: Puur natuur

                          Voor mij is de nummer 3 de beste, mooie foto.
                          Ronny

                          Comment


                          • #14
                            Re: Puur natuur

                            Zeker heel mooi met de wolken als een boa rond de berg.
                            Voor mij de 3e, omdat ik veronderstel dat het midden op de dag is, en dus de sneeuw vooral wit zal zijn.
                            Ook de structuur van de berg vind ik het best uitkomen.
                            Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                            Vriendelijke groeten, Johan

                            Comment


                            • #15
                              Re: Puur natuur

                              Ik heb graag wel wat clarity bij wolkenluchten, maar bij de eerste versie vind ik het ook wat te veel en oogt het inderdaad wat op het randje van overbewerkt.
                              De witbalans lijkt mij ook bij de derde juister te zitten. Versie 3 is voor mij aldus de beste.

                              Mvg.,
                              Smets84.

                              Comment

                              Working...
                              X