Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Purpere zon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Purpere zon


    Tijdje geleden dat ik nog iets gepost heb... tijd voor verandering.

    Nog eentje van een mooie ochtend in het prachtige Namibië.

    Update:




    Origineel:





    Last edited by SteefD; 20 februari 2018, 17:20.
    Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
    Website - 500px - Instagram

  • #2
    Re: Purpere zon

    Schitterend om daar te staan en de zonsopkomst mee te maken en te fotograferen...Mooi..
    Foto is wel wat uit balans Steven, de reflecties zijn een stuk helderder dan de lucht zelf...Een gradueel filter gebruikt?
    Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
    MIJN WEBSITE

    Comment


    • #3
      Re: Purpere zon

      Zou kunnen dat ik een grad filter gebruikt heb, maar zeker weet ik het niet. Is te lang geleden ;-)
      Maar nu zo een groot verschil in helderheid zie ik toch eigenlijk niet hoor.
      Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
      Website - 500px - Instagram

      Comment


      • #4
        Re: Purpere zon

        Meeste is het te zien links..Daar is de reflectie van de lucht in het water een stuk feller dan de lucht zelf ( het gelige )

        Maar als het voor jezelf geen probleem is dan ook oke hoor..
        Voor mezelf probeer ik dit altijd te vermijden..Maar niet iedereen is hetzelfde.
        Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
        MIJN WEBSITE

        Comment


        • #5
          Re: Purpere zon

          Knap spiegeltje had je hier dat inderdaad lichter is dan de lucht
          Prachtige locatie, zeker de moeite om door te klikken naar de grote versie

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #6
            Re: Purpere zon

            Mooie kleuren, locatie en weerspiegeling.

            Ik sluit mij aan bij de commentaren i.v.m. de te heldere reflecties.

            Mvg.,
            Smets84.

            Comment


            • #7
              Re: Purpere zon

              ik ken er nog te weinig van....maar naar de grote versie kan ik blijven kijken ....en wegdromen....knap...

              Groetjes
              Freddy
              https://fredor2.wixsite.com/my-site

              Comment


              • #8
                Re: Purpere zon

                Ik volg ook over de reflectie.
                Voor de rest zou ik er morgenochtend zeker willen staan, en misschien wel vergeten te fotograferen. (hoewel)
                Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                Vriendelijke groeten, Johan

                Comment


                • #9
                  Re: Purpere zon

                  Eigenlijk een mooi voorbeeld dat je niet alleen de lucht moet bewerken maar ook eventuele weerspiegelingen.
                  Een verloopje trekken in Lightroom o.i.d. werd vroeger veel gedaan, maar je blijft het zien.
                  Best is om met luminosity maskers te werken, dan vang je dat netjes op.
                  Maar het blijft wel een mooie foto, de diagonaal van de wolken is een pluspunt!
                  Amateur fotograaf,
                  lid van EOS Wevelgem en Natuurpunt fotografiewerkgroep Zuid-west Vlaanderen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Purpere zon

                    Oorspronkelijk geplaatst door Positivo Bekijk bericht
                    Eigenlijk een mooi voorbeeld dat je niet alleen de lucht moet bewerken maar ook eventuele weerspiegelingen.
                    Foto is heel beperkt bewerkt met enkel globale aanpassingen. Er was niets gedaan dat enkel de lucht beïnvloede, maar waarschijnlijk heb ik ter plaatse wel een grad filter gebruikt.


                    Bedankt allemaal voor jullie feedback.
                    Heb een update geplaatst.
                    Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
                    Website - 500px - Instagram

                    Comment


                    • #11
                      Re: Purpere zon

                      Update is veel meer in balans Steven..Bedankt voor de update..
                      Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                      MIJN WEBSITE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Purpere zon

                        Mooi hoor, knappe up
                        bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                        Comment


                        • #13
                          Re: Purpere zon

                          In de update zit minder detail dan in het origineel,
                          vermoedelijk heb je de ganse onderkant van de foto donkerder gemaakt ipv van enkel de weerspiegeling aan te pakken.
                          Het blijft niet gemakkelijk ;-)
                          Als ik moest kiezen, het origineel heeft m'n voorkeur.
                          Amateur fotograaf,
                          lid van EOS Wevelgem en Natuurpunt fotografiewerkgroep Zuid-west Vlaanderen.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Purpere zon

                            Bedankt voor de update , Steef. Was mooi, maar nu ook natuurlijk.
                            Voor sommigen hoeft dat niet, maar als je wilt laten zien wat je op dat moment zag, is dit de manier.
                            Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                            Vriendelijke groeten, Johan

                            Comment

                            Working...
                            X