Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Polygon Wood Cemetry

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Polygon Wood Cemetry

    In infrarood.

    Ben een tijdje minder op het forum aanwezig geweest wegens minder tijd en te weinig nieuw materiaal. Geef gerust commentaar.
    Grote versie https://www.flickr.com/photos/979714...in/dateposted/

    https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

  • #2
    Re: Polygon Wood Cemetry

    Ik vind het nogal een drukke foto en weet niet waar eerst kijken eigenlijk.
    Volgens mij zou dit beter zijn als je bijna heel de rechter kant weg laat, tot net na dat hogere boompje.
    Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
    Website - 500px - Instagram

    Comment


    • #3
      Re: Polygon Wood Cemetry

      persoonlijk vind ik hem niet zo geslaagd ,en ik denk dat vooral door de omzetting is ,ook zitten er in de lucht heel wat uitgebeten vlakken in , miss iets te enthousiast met de schuivertjes omgegaan ?

      Comment


      • #4
        Re: Polygon Wood Cemetry

        Altijd moeilijk beoordelen vind ik persoonlijk, zo'n IR opname
        Sommige locaties doen het goed in IR, andere dan weer minder
        Bij deze vind ik het minder geslaagd, zoals geschreven redelijk druk en mss doet een vierkante uitsnede het beter

        grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #5
          Re: Polygon Wood Cemetry

          Het was nogal een moeilijke lucht die dag met veel wolken en af en toe fel licht. Het is inderdaad niet makkelijk een interessante site te vinden voor infraroodfotografie. Woonde ik maar in Amerika.... bedankt voor de reacties.
          https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

          Comment


          • #6
            Re: Polygon Wood Cemetry

            Is dit een softwarematig omzetting of heeft u een camera naar IR laten ombouwen?
            Vergis ik mij als ik veronderstel dat dit met software is gemaakt?
            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

            Comment


            • #7
              Re: Polygon Wood Cemetry

              Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
              Is dit een softwarematig omzetting of heeft u een camera naar IR laten ombouwen?
              Vergis ik mij als ik veronderstel dat dit met software is gemaakt?
              Het is met een filter gemaakt, beetje te kostelijk om een D800 te laten ombouwen.
              https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

              Comment


              • #8
                Re: Polygon Wood Cemetry

                Inderdaad kostelijke grap als je dat zelden gebruikt.
                Maar die filter schenkt u waarschijnlijk ook niet 100% tevredenheid?
                Die andere foto op uw site vind ik veel beter, ja vind ik zelfs heel mooi, waarom die niet eens posten?
                Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                Comment


                • #9
                  Re: Polygon Wood Cemetry

                  Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                  Inderdaad kostelijke grap als je dat zelden gebruikt.
                  Maar die filter schenkt u waarschijnlijk ook niet 100% tevredenheid?
                  Die andere foto op uw site vind ik veel beter, ja vind ik zelfs heel mooi, waarom die niet eens posten?
                  Dank u Red Falcon, zal ik doen.
                  https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

                  Comment


                  • #10
                    Re: Polygon Wood Cemetry

                    Dit is geen 'echte' infrarood' maar daar ga ik niet om malen. Het effect komt in deze weergave (inhoud) wat onwennig over een beetje te gemaakt en daarbij nog de hoeveelheid aan informatie in het beeld maakt dit voor mij als "geprobeerd, doch mislukt".
                    Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                    Comment


                    • #11
                      Re: Polygon Wood Cemetry

                      IR is smaak - maar ik vind de compo wel goed
                      Peter
                      mijn website : klik

                      Comment


                      • #12
                        Re: Polygon Wood Cemetry

                        Correctie hé Raymond: dit is wel degelijk een IR foto. Gemaakt met een IR (720nm) filter dus wel degelijk infrarood.
                        Alleen ga je met een 720nm niet alle visueel licht afblokken zodat je wat "valse kleuren" kunt krijgen die later bij omzetting naar ZW wat problemen kunnen opleveren. Dit kan opgelost worden door vooraf de WB vd camera aan te passen (ed. wit blad papier werkt al vrij goed of grijskaart).
                        Pas vanaf 850nm zal alle visuele licht volledig afgeblokt worden maar de sluitertijden beginnen dan wel aardig op te lopen.

                        Ik vind ze wel iets bijzonder hebben en mooi maar blijkbaar niet ieders smaak. Dus voor mij toch geslaagd.
                        Last edited by tcf; 7 juni 2018, 13:50.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Polygon Wood Cemetry

                          Dankuwel voor de eerlijke meningen. Altijd interessant om verschillende gedachten te lezen. Inderdaad, het is wel degelijk een infrarood en niet digitaal nagemaakt. Bewerkt is hij wel, anders heb je gewoon een rode foto. Persoonlijk vond ik de compo wel iets hebben, de witbalans had ik aangepast. Normaal zet je hem dan toch op groen, tcf? Of kan het ook anders?
                          https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

                          Comment


                          • #14
                            Re: Polygon Wood Cemetry

                            Ik ken daar niks van, van dat IR gedoe bedoel ik, maar wat gebeurt er als je voor je IR filter een groene filter plaatst?
                            Worden de sparren dan ook niet wit?
                            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Polygon Wood Cemetry

                              Oorspronkelijk geplaatst door tcf Bekijk bericht
                              Correctie hé Raymond: dit is wel degelijk een IR foto. Gemaakt met een IR (720nm) filter dus wel degelijk infrarood.
                              Alleen ga je met een 720nm niet alle visueel licht afblokken zodat je wat "valse kleuren" kunt krijgen die later bij omzetting naar ZW wat problemen kunnen opleveren. Dit kan opgelost worden door vooraf de WB vd camera aan te passen (wit blad papier werkt al vrij goed).
                              Pas vanaf 850nm zal alle visuele licht volledig afgeblokt worden maar de sluitertijden beginnen dan wel aardig op te lopen.

                              Ik vind ze wel iets bijzonder hebben en mooi maar blijkbaar niet ieders smaak. Dus voor mij toch geslaagd.
                              Oké, ga hierover niet verder in discussie, jullie zullen het wel weten doch ik ga vanuit mijn kennis er van uit dat IR een heel ander beeld oplevert, toentertijd wél gefotografeerd met een IR-Film (zit het hem daar ?) kortom je ziet het graag of niet.
                              Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                              Comment

                              Working...
                              X