Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Phare du Paon - Ile de Bréhat

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Phare du Paon - Ile de Bréhat

    Last edited by Guest17; 12 oktober 2017, 08:33.

  • #2
    Re: Phare de Ploumanac'h

    Mooie foto van een voor mij zeer bekende plak. Goed en minder vanzelfsprekend standpunt, sterke Bretonse wolkenlucht.
    (de beschrijvende tekst laat ik maar voor jou)
    http://www.smuttynose.nl

    Comment


    • #3
      Re: Phare de Ploumanac'h

      Hele mooie foto !

      Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
      Sommigen beschrijven me wel als 'iemand die nooit met iets deftigs voor de dag komt en zich slag om slinger bemoeit met hoe anderen het moeten doen'.....
      maar daar ga ik nu eens ferm mijn 'geweetwel' aan vegen zie, en hier blijven posten en reacties schrijven .
      Ik weet niet waar dit vandaan komt, maar ik hoop alvast dat je blijft posten en commentaar schrijven
      Mvg Philip

      Comment


      • #4
        Re: Phare de Ploumanac'h

        Dit is toch niet het vuurtorentje van Ploumanac'h Djivan?
        Duidelijk wel aan de roze graniet kust daar, maar het vuurtorentje "Phare Mean Ruz" bij Ploumanac'h ziet er anders uit.
        Toevallig vorige week daar ook aan het fotograferen geweest vandaar.

        Maar buiden dat wel mooi, sterk de lijnen vanuit de hoeken, en inderdaad mooi luchtje wat goed contrasteert met de rosten..
        Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
        MIJN WEBSITE

        Comment


        • #5
          Re: Phare de Ploumanac'h

          Oorspronkelijk geplaatst door jos82 Bekijk bericht
          Dit is toch niet het vuurtorentje van Ploumanac'h Djivan?
          Duidelijk wel aan de roze graniet kust daar, maar het vuurtorentje "Phare Mean Ruz" bij Ploumanac'h ziet er anders uit.
          Toevallig vorige week daar ook aan het fotograferen geweest vandaar.

          Maar buiden dat wel mooi, sterk de lijnen vanuit de hoeken, en inderdaad mooi luchtje wat goed contrasteert met de rosten..
          Volgens mij heb je gelijk Jos, hoe kon ik daar overheen kijken? Deze lijkt ook veel kleiner dan de bekende Phare d'Ploumanac'h
          Phare du Paon zal dit zijn op Ile de Brehat
          Last edited by olivetti; 11 oktober 2017, 18:13.
          http://www.smuttynose.nl

          Comment


          • #6
            Re: Phare de Ploumanac'h

            Oorspronkelijk geplaatst door olivetti Bekijk bericht
            Volgens mij heb je gelijk Jos, hoe kon ik daar overheen kijken? Deze lijkt ook veel kleiner dan de bekende Phare d'Ploumanac'h
            Phare du Paon zal dit zijn op Ile de Brehat
            Oorspronkelijk geplaatst door jos82 Bekijk bericht
            Dit is toch niet het vuurtorentje van Ploumanac'h Djivan?
            Duidelijk wel aan de roze graniet kust daar, maar het vuurtorentje "Phare Mean Ruz" bij Ploumanac'h ziet er anders uit.
            Toevallig vorige week daar ook aan het fotograferen geweest vandaar.

            Maar buiden dat wel mooi, sterk de lijnen vanuit de hoeken, en inderdaad mooi luchtje wat goed contrasteert met de rosten..
            Oeps, sorry , het is inderdaad de Phare de Paon op het Ile de Bréhat. Ik heb de vergissing gemaakt, omdat ze allebei vierkant zijn en in die roze/rode graniet en wij ze voor de zoveelste keer allebei bezocht hebben.
            Maar de Paon is beduidend kleiner dan deze van Ploumanac'h.
            Sorry nogmaals om jullie op het verkeerde been te zetten.
            Ik zal rap de titel aanpassen.

            Comment


            • #7
              Re: Phare de Ploumanac'h

              Geen probleem hoor..Een forum is om elkaar wat te helpen...In dit geval dan om de locatie..
              Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
              MIJN WEBSITE

              Comment


              • #8
                Re: Phare de Ploumanac'h

                Het mooie van deze Phare de Paon is dat de ander zijde geheel anders is, namelijk rond en wit. Misschien heeft Djivan hier ook nog een foto van?

                Deze foto blijft in ieder geval mooi
                http://www.smuttynose.nl

                Comment


                • #9
                  Re: Phare de Ploumanac'h

                  Mooie opname Ivan met een zeer sterke compo
                  Tevens dan nog eens een hele mooie wolkenlucht erbij

                  grts
                  Sieg
                  Voor meer foto's ; www.sieg.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Phare de Ploumanac'h

                    een beeld dat goed in elkaar zit, de lijnen rechts vanuit het hoekje, de toren die net iets rechtser staat dan de 1/3de regel zodat er meer plaats is voor de mooie lucht, het bootje, de stenen : prima.
                    mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Phare de Ploumanac'h

                      Alles op zijn plaats, en ook mooie kleuren.
                      Waarschijnlijk kwestie van smaak, maar ik vind de lucht nogal zwaar aangezet.
                      Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                      Vriendelijke groeten, Johan

                      Comment


                      • #12
                        Re: Phare de Ploumanac'h

                        Oorspronkelijk geplaatst door olivetti Bekijk bericht
                        Het mooie van deze Phare de Paon is dat de ander zijde geheel anders is, namelijk rond en wit. Misschien heeft Djivan hier ook nog een foto van?

                        Deze foto blijft in ieder geval mooi
                        Komt er nog aan olivetti.

                        Oorspronkelijk geplaatst door Johan1956 Bekijk bericht
                        Alles op zijn plaats, en ook mooie kleuren.
                        Waarschijnlijk kwestie van smaak, maar ik vind de lucht nogal zwaar aangezet.
                        De luchten in mijn foto's, waar wolken in te zien zijn tenminste, zullen (praktisch) altijd die zware aanzet vertonen Johan, daar hou ik nu eenmaal van.
                        Niet dat ik bouk wil imiteren, maar wanneer ik 's morgens (op een dag dat ik ga fotograferen) op sta, en ik zie een egaal blauwe lucht, dan begin ik reeds te grommen .

                        Alle anderen ook bedankt voor de reacties .

                        Comment


                        • #13
                          Re: Phare de Ploumanac'h

                          Heel knap van diepte door medewerking van de wolkenlucht en ook de zijlijnen aan dit object. De kleur is me ook bekend.
                          Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                          Comment

                          Working...
                          X