Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Phare de Ploumanac'h (+ update)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Phare de Ploumanac'h (+ update)

    Op de tijd dat ik hier zat, zijn er heel wat koppeltjes gepasseerd. Deze zaten er van het begin tot 't einde. Veel te bespreken ...



    update verscherpt, zonder steen, maar met koppeltje. Voegt volgens mij verhaal toe aan het beeld.

    linkje naar de foto zonder koppel

    ik hoor graag waar het beter kan.
    alvast bedankt voor't kijken
    Maarten
    Last edited by [Maarten]; 15 augustus 2012, 14:52. Reden: update

  • #2
    Re: Phare de Ploumanac'h

    heel mooi en heel mooi licht!
    Kan wel nog wat verscherping gebruiken en ik zou hem nog durven croppen tot net boven de meest opvallende steen onderaan...
    facebook

    500px

    Comment


    • #3
      Re: Phare de Ploumanac'h

      Heel mooi, prachtige locatie ook.
      Volg bovenstaande ook wel, zou de 2 mensen ook nog weg clonen.
      Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
      MIJN WEBSITE

      Comment


      • #4
        Re: Phare de Ploumanac'h

        yep heel heel mooi!
        volg wel voorgangers, croppen zodat je links en onder een stuk afknipt en mensen weg halen, zeker verscherpen ook.
        heb het zelf even gedaan en oogt al een stuk beter.
        groeten, Kristof
        Canon EOS 5D mkII

        Comment


        • #5
          Re: Phare de Ploumanac'h

          Oorspronkelijk geplaatst door Cytochrome Bekijk bericht
          heel mooi en heel mooi licht!
          Kan wel nog wat verscherping gebruiken en ik zou hem nog durven croppen tot net boven de meest opvallende steen onderaan...
          Ik volg

          Comment


          • #6
            Re: Phare de Ploumanac'h

            Redelijk goed compo, zou die grijze steen eraf doen, mocht wel wat verscherpt zijn.
            Maar wat is er met de kleuren gebeurd?


            Grtz, RF
            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

            Comment


            • #7
              Re: Phare de Ploumanac'h

              Een mooie compositie en originele kijk op deze iconische locatie; mooi licht ook. Wel eens met voorgangers over het wegcroppen van die grote rots. Over het al dan niet wegpoetsen van de mensen ben ik nogal neutraal.
              Web: http://www.hanscouwenbergh.be
              Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

              Comment


              • #8
                Re: Phare de Ploumanac'h

                Iets wringt me aan de horizon.. Maar wat? Mooie locatie. Grote steen mag weg. Weg er naar toe is mooi.

                Comment


                • #9
                  Re: Phare de Ploumanac'h

                  De horizon is niet helemaal horizontaal. Die steen mag van mij ook weg maar de mensen horen er echt bij, al is het maar om ons te tonen hoe groot de toren is.
                  Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

                  Comment


                  • #10
                    Re: Phare de Ploumanac'h

                    Eerst en vooral bedankt voor de vele en leuke reacties. Ik heb er een update bijgeplaatst die rekening houdt met de aanbevelingen.

                    heb het zelf even gedaan en oogt al een stuk beter.
                    De foto is dus verscherpt --> is dit beter zo? Welke instellingen in welke software gebruiken jullie voor de verscherping?

                    De grote steen vooraan heb ik weggekloond ipv weggecropt. Ik wou het bruggetje en de bocht in het muurtje behouden. De steen is/was een mooi voorbeeld van de roze graniet die je op deze plaats vindt.
                    Het koppel is echter blijven staan, omdat het voor mij verhaal toevoegt aan de foto. Maar die zonder zit achter een linkje

                    Maar wat is er met de kleuren gebeurd?
                    Witbalans aangepast op de deur van de vuurtoren, dan het kleurtint schuivertje iets naar rechts om de grauwe tinten uit de wolken te halen en sfeer toe te voegen. Wat is het exact dat je stoort?

                    Iets wringt me aan de horizon.. Maar wat?
                    De horizon is niet helemaal horizontaal.
                    Ik kan jullie enkel feliciteren met het set geweldige ogen dat jullie gekregen hebben. Het verschil links tov recht van de foto was kleiner dan 1mm. In de update is dit rechtgezet. Er zit nog wel wat kromming op, maar dit is op dit moment kleiner dan 0.5 mm. Beter krijg ik het niet.

                    groeten

                    Maarten

                    Comment


                    • #11
                      Re: Phare de Ploumanac'h

                      ik denk dat RF bedoelt dat de rechterkant van de foto een lichtere paarse kleur heeft en niet in balans is met de rest van de foto?
                      groeten, Kristof
                      Canon EOS 5D mkII

                      Comment


                      • #12
                        Re: Phare de Ploumanac'h

                        Update beter hoor. Stuk scherper, en knap stukje kloonwerk met die steen.
                        Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                        MIJN WEBSITE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Phare de Ploumanac'h

                          Mooi kloonwerk, verscherping ook veel beter!
                          facebook

                          500px

                          Comment


                          • #14
                            Re: Phare de Ploumanac'h

                            Maarten, witbalans afgesteld op de witte deur?
                            De wit balans moet je afstellen op neutraal grijs hoor.
                            De up is al beter (compo) maar de witbalans is nog niet ok, mag ook nog wat scherper.


                            Grtz, RF
                            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Phare de Ploumanac'h

                              ja tuurlijk, maar die deur zit op de donkere zijde van de toren en dus in de schaduw en ziet er in de originele foto dus grijs uit. In werkelijkheid is de deur wit.
                              Nog verscherpen? ik had al het gevoel dat ik hier op't randje aant werken was? Mag ik vragen welke verscherpingstechniek je gebruikt. Ik ben altijd wel nieuwsgierig naar zo'n dingen.

                              groeten
                              Maarten

                              Comment

                              Working...
                              X