Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
heel mooie dreigende lucht
Voor de compo zou ik onderaan bijsnijden tot aan het padje dan zit de horizon niet zo centraal in de foto en is de compo IMHO sterker
heel mooie dreigende lucht
Voor de compo zou ik onderaan bijsnijden tot aan het padje dan zit de horizon niet zo centraal in de foto en is de compo IMHO sterker
Bedankt voor de positieve commentaren. Ditmaal heb ik wel geprobeerd de raad van 'wijzen' als Vicky en co (meester croppers) te volgen, en heb ik een alternatieve crop uitgevoerd.
Last edited by LesC; 26 mei 2011, 11:56.
Reden: Origineel niet meer achter crop
Ik vind juist de centrale horizon hier heel passend, daardoor gaat er meer aandacht naar die persoon in beeld.
Machtig prachtige lucht, mooie natuurlijke kleuren en jawel, sterk compo.
Grtz, RF
Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.
Ik merk dat ik vrij vaak met een horizon in het midden werk (uitzonderingen niet te na gesproken). Persoonlijke stijl, of te weinig artistiek inzicht? Vaak moeilijk te verklaren. Feit is wel dat ik probeer vast te houden aan klassieke formaten (dus als ik crop is het een "front picture"), hoewel ik nu geleerd heb dat een 2:1 (pano) of een 16:9 ook gangbare formaten zijn.
De compositie van de update is helemaal volgens het boekje, maar de originele versie is ook niet verkeerd. Je beeld is er boeiend genoeg voor. Bij landschappen moet voor mij niet altijd alles strak in de hoeken beginnen.
Denk dat het vooral een kwestie van smaak is. In ieder geval smaakt het naar méér ...
Comment