Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Omgevingspanorama

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Omgevingspanorama


    Je moet niet altijd ver lopen om een interessante foto te maken. Deze is van op mijn terras. Een panorama van een aantal foto's gemaakt met de 135mm op FF camera. Foto's dateren wel van begin juli.

    Je ziet eerst de wijdse velden van en stukje frankrijk, daarna een stukje zwitserland, en daar achter de gebouwen van Genève. Rechts een deel van Le Salève, met zijn torentje, links er van Le Mole. En dan uiteraard ook de Mont Blanc, en de Aiguille Verte en de ganse chamonix rimram. Vanaf de dorpjes aan de voet van de Salève is het weer Frankrijk.

    De ochtendmist komt uit het (hier niet zichtbare) meer van Genève, en de Rhone die door dat landschap meandert. Leuk is dat je op de originelen (10.000 pixels) kan inzoomen en auto's en fietsers kan zien fietsen, hoewel die ettelijke km ver verwijderd zijn. Op dit formaat is dat uiteraard niet te doen.




    De foto (of toch een bepaalde versie er van) staat al een tijdje op mijn flickr : hier.

    mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

  • #2
    Re: Omgevingspanorama

    Prachtig Pieter en bij deze opname heb ik minder het gevoel dat je daar zo hoog zit, is natuurlijk ook een weidser beeld
    Je verveelt je daar toch geen minuut met zulke fotografische mogelijkheden voor de deur

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: Omgevingspanorama

      vorige foto was met de 300mm, deze is met de 135mm. Ik denk dat daardoor het "hoogte" gevoel verschillend is.

      Voor het ogenblik is het inderdaad niet makkelijk om al mijn foto's deftig te verwerken. Maar dat zal dan wel eens gebeuren bij een slechtere weer periode, alhoewel, ik heb een slechtweer projectje in mijn hoofd... Eerste beeldjes zijn al gemaakt, maar er is nog werk aan.
      mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

      Comment


      • #4
        Re: Omgevingspanorama

        Mooi zeg! Om jaloers op te zijn!
        EOS5DMkIII/40D /Sony RX 100 MkIII/ EF70-200mmF/2.8L USM / EF 24-70mmF/2.8 / EF50mmF1,4 USM / EF100mmmF2,8 USM
        https://sites.google.com/view/pdh65/

        Comment


        • #5
          Re: Omgevingspanorama

          knap panorama van een prachtig landschap
          Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
          Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

          Comment


          • #6
            Re: Omgevingspanorama

            Wat een jaloersmakend uitzicht heb jij vanaf je terras zeg...Ook deze is weer prachtig..Pano heel goed gelukt, maar vooral het contrast tussen de "liefelijke" warme voorgrond en de bergen in de achtergrond is erg mooi..
            Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
            MIJN WEBSITE

            Comment


            • #7
              Re: Omgevingspanorama

              tis niet de bedoeling om jullie jaloers te maken hoor, gewoon meegenieten is goed genoeg voor mij !
              mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

              Comment


              • #8
                Re: Omgevingspanorama

                Mooi panorama, en enorm jaloers op uw terras

                Comment


                • #9
                  Re: Omgevingspanorama

                  Oorspronkelijk geplaatst door jos82 Bekijk bericht
                  Wat een jaloersmakend uitzicht heb jij vanaf je terras zeg...Ook deze is weer prachtig..Pano heel goed gelukt, maar vooral het contrast tussen de "liefelijke" warme voorgrond en de bergen in de achtergrond is erg mooi..
                  Ik geniet mee, knap gemaakt
                  http://www.smuttynose.nl

                  Comment


                  • #10
                    Re: Omgevingspanorama

                    Ik dacht : "Amaai zeg, die woont daar mooi... en dat in ons eigen landje !?" Noppes, niet dus, verkeerd been en hop naar Frankrijk geprojecteerd. Sjiek staaltje van opnames en lassen, Pieter in z'n nopjes en mooi resultaat
                    Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                    Comment


                    • #11
                      Re: Omgevingspanorama

                      ik geniet van jullie genieten :-)
                      mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Omgevingspanorama

                        Mooi maar ik heb voorkeur van de andere plaatjes vanuit je terras.
                        Meer van mijn fotootjes te zien op Flickr http://www.flickr.com/photos/64612467@N04/
                        Groeten
                        Kurt

                        Comment


                        • #13
                          Re: Omgevingspanorama

                          Oorspronkelijk geplaatst door K.photo Bekijk bericht
                          Mooi maar ik heb voorkeur van de andere plaatjes vanuit je terras.
                          ik ook. :-)
                          mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: Omgevingspanorama

                            Oorspronkelijk geplaatst door K.photo Bekijk bericht
                            Mooi maar ik heb voorkeur van de andere plaatjes vanuit je terras.
                            En ik ook !
                            Maar toch wel een bekke jaloers, ben net eens van op mijn terras gaan kijken, nikske berg meer te bespeuren ;(
                            bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                            Comment

                            Working...
                            X