Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

OchtendOranjeGloed

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] OchtendOranjeGloed


    Nog eens een opname van 's ochtends bij het opstaan, van vorige week vrijdagochtend, zelfde moment als de Industrie en Landschap foto, maar andere kant uit (zo een 90 graden verschil).

    We hebben hier zicht pal op het oosten, en het is indrukwekkend om zien hoe de zon elke dag een paar graden meer naar rechts opkomt in dit seizoen, er is al een gans verschil met bijvoorbeeld de opname die vorige week maandag getoond werd : Ochtendgloren. Voor het ogenblik komt ze op in een gat tussen de bergen, en ze streelt het landschap dus een pak vroeger dan gewoonlijk. Over de velden ging een teer mistlaagje beschenen door dat frele zonneke, en dan ist uiteraard koekenbak.

    Ook deze opname is gemaakt met de 300mm lens op FF camera, ben voor het ogenblik dol op die lens. Uiteraard geeft dat een gans ander beeld dan de klassieke breedhoek voor landschap.
    Merk ook het kleurverschil op met de achtergrond van de Industrie en Landschapfoto. De donkerder kleur daar is omdat de achtergrond de achterkant is van de Salève berg (die met die zendmast op, is al wel eens gepasseerd hier), en die zit uiteraard in de schaduw.




    mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

  • #2
    Re: OchtendOranjeGloed

    De onderste 2/3den vd foto vind ik zalig om naar kijken; naar boven toe wordt hij wat te druk en de talloze bouwkranen verpesten een beetje het serene gevoel maar al bij al een zeer geslaagde foto hoor.

    Comment


    • #3
      Re: OchtendOranjeGloed

      Mooi beeld met veel sfeer, wat mij stoort in deze foto is de zendmast of wat het ook is.
      Groetjes, Herman.
      Ik zal nooit te oud zijn om bij te leren.

      Comment


      • #4
        Re: OchtendOranjeGloed

        knap hoe je elke dag een dergelijk spektakel kan zien
        Peter
        mijn website : klik

        Comment


        • #5
          Re: OchtendOranjeGloed

          Mij sprak net de overgang van het landelijke naar het industriële, stedelijke aan.

          De toren is de watertoren van CERN. Een echt markeerpunt in het landschap hier. Heb er al vrij veel (goede) foto's van, want het is een echte aandachtstrekker. Ik persoonlijk vind het dus net super dat die daar net verder weg dan het sterke 1/3de punt de aandacht trekt over het lieflijke landschappie. Want dat ademt ook de ganse sfeer van deze streek uit : an sich is dit een landelijk boerengebied, maar het wordt totaal overwoekerd door uit hun voegen barstende dorpen met appartementsgebouwen à volonté, waar het in de 35 graden warme zomers echt bakken is dat je er niet goed van wordt. De oorzaak van dit fenomeen van verstedelijking is voor een groot deel net door de 10.000 mensen die op CERN werken, en ook wel in de rest van peace-city Genève, met al zijn VN en andere gebouwen.

          Daarbij komt nog dat ik persoonlijk graag heb dat er een angel op een foto zit, kwestie van er geen bompaprentje van te maken... Mijn zoontje zei dat hij "mannetje omgekeerd" was, en hij heeft het van geen vreemden.


          Maar niet getreurd, morgen (of iets later) komt een eenvoudigere lieflijker versie, maar imho een minder sprekende versie voor deze streek.
          geduld O geduld.

          @blauwzwart : deze morgen was alles grijs en mistig. (tot het optrok en de verse sneeuw in de verte te voorschijn kwam, neen geen foto's van genomen was aan het werk in de doka van CERN)
          mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

          Comment


          • #6
            Re: OchtendOranjeGloed

            Grandioos gouden sfeermoment hier Pieter...En dit ook heel mooi weten te fotograferen..
            Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
            MIJN WEBSITE

            Comment


            • #7
              Re: OchtendOranjeGloed

              Sjaansaar !
              Knappe opname !
              bedankt om te kijken of te reageren, frans !

              Comment


              • #8
                Re: OchtendOranjeGloed

                Een foto om even wat langer naar te kijken ... er valt heel wat in te ontdekken. Mooi!
                Mvg Philip

                Comment


                • #9
                  Re: OchtendOranjeGloed

                  Ook heel mooi, alleen ga ik op deze fotomeer dwalen.
                  Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                  Vriendelijke groeten, Johan

                  Comment


                  • #10
                    Re: OchtendOranjeGloed

                    Hoe je door een goed moment af te wachten, van een misschien minder aantrekkelijk landschap, toch een mooi beeld kunt maken. Mooi

                    groeten Eric
                    groeten Eric

                    Comment


                    • #11
                      Re: OchtendOranjeGloed

                      Zeer origineel met die kleur. Prachtig die nevelslierten en de overgang van natuur naar industrie en bewoning!
                      grts,
                      Raf.

                      Comment


                      • #12
                        Re: OchtendOranjeGloed

                        Mooi moment, mooi vastgelegd.

                        Bovenaan vind ik hem helemaal niet te druk. Ik zie vooral verschil (of variëteit) tussen lage lagen wolken (nevel) over het landschap en achterin door de industrie gemaakte wolken.

                        Mvg.,
                        Smets84.

                        Comment


                        • #13
                          Re: OchtendOranjeGloed

                          Dank voor comments.

                          Ter info : de achterste "industriewolken" komen vooral van de magneetkoelinstallaties van CERN.
                          mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: OchtendOranjeGloed

                            Schitterende opname weer vanaf je terras Pieter, wat een sfeervolle ochtend

                            grts
                            Sieg
                            Voor meer foto's ; www.sieg.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: OchtendOranjeGloed

                              Oorspronkelijk geplaatst door Iegienie Bekijk bericht
                              Dank voor comments.

                              Ter info : de achterste "industriewolken" komen vooral van de magneetkoelinstallaties van CERN.
                              Als daar ooit iets misgaat met die deeltjesversneller heb je daar vanop je terras het mooiste zicht (en misschien de mooiste foto's ook).
                              grts,
                              Raf.

                              Comment

                              Working...
                              X