Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

northern life

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] northern life

    Niet ver van Cape Bonavista, het eindpunt van het gelijknamige schiereiland.
    De houten constructie naast het huis dient om de vis (kabeljauw) op te drogen.

    update:
    DSC_0822-up by Raf Strobbe, on Flickr

    DSC_0822 by Raf Strobbe, on Flickr

    Grotere versie kan bekeken worden in Flickr.

    Bedankt voor het kijken en alle commentaren welkom,

    Raf.
    Last edited by muesli; 16 juni 2018, 14:27.

  • #2
    Re: northern life

    interessant hoor dat drogen van de vis
    maar persoonlijk had ik misschien liever het huis gezien wat ruimer gekaderd in zijn omgeving
    Peter
    mijn website : klik

    Comment


    • #3
      Re: northern life

      Mooi maar mis hier toch wel de stokvis..
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: northern life

        Huisje geslaagd. Er is een lichtvlek op de gevel te zien en deze loopt niet door over de reling van de trap waar blauw verschijnt.
        Kunst is genieten - genieten is een kunst !

        Comment


        • #5
          Re: northern life

          mooi maar idd een ruimer beeld zou het beter doen

          Comment


          • #6
            Re: northern life

            Voor mij is hij goed geframed; met meer ruimte gaat het beeld imo aan sterkte inboeten.
            Gezien je standpunt vermoed ik ook dat er rondom weinig van interesse is buiten meer blauwe lucht.
            Dat is mi hetgeen deze foto misschien nog wat mist, een interessantere lucht.

            Comment


            • #7
              Re: northern life

              Bedankt voor de reacties.
              @G.R. Inderdaad, lichtvlek had ik niet direct opgemerkt. Weggewerkt en update geplaatst.
              @Bouk: Hier hangt de vis niet te drogen onderaan maar legt men hem plat op de lattenstructuur bovenop om te drogen. Kabeljauwseizoen is zeer beperkt hier en nog niet bezig. Zeer strenge regels om het visbestand terug te laten aangroeien want de zee was zo goed als leeggevist door de massa's fabrieksschepen die hier kwamen vissen op de Grand Banks. Binnen enkele weken mag ik ook terug gaan vissen op kabeljauw voor twee weken en beperkt tot 5 vissen per persoon en per dag.
              Raf.

              Comment


              • #8
                Re: northern life

                Heel interessant om de uitleg te lezen Raf, prima vastgelegd maar vind het meer een registratie
                Doet het mss beter in z'n omgeving, dus met een weidser beeld

                grts
                Sieg
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

                Comment


                • #9
                  Re: northern life

                  Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                  Heel interessant om de uitleg te lezen Raf, prima vastgelegd maar vind het meer een registratie
                  Doet het mss beter in z'n omgeving, dus met een weidser beeld

                  grts
                  Sieg
                  Ik weet niet wat je hier juist bedoelt met "registratie" Sieg.
                  Wanneer je het weidser beeld bekijkt (northern life II) dan zie je dat het standpunt wel degelijk bewust gekozen werd. Door heel laag te fotograferen krijg je dus hier een zicht op de onderkant van de houten structuur, hetgeen de bedoeling was om die te benadrukken. Een gewone toeristenfoto ziet er helemaal anders uit, gewoon recht ervoor, op dezelfde hoogte.
                  Toch bedankt voor de reactie,
                  Raf.

                  Comment

                  Working...
                  X