Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwpoort

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Nieuwpoort

    https://sweet-flight.com/
    Come fly with me
    Vriendelijke groeten, Inge

  • #2
    Re: Nieuwpoort

    Mooie..
    Knappe kleuren in de lucht, en mooie rust gecreëerd door de lange sluitertijd.

    Zou hem graag toch wel groter willen zien.
    Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
    MIJN WEBSITE

    Comment


    • #3
      Re: Nieuwpoort

      Mooie kleuren. Rustgevend... maar lijkt niet 100% scherp te zijn.
      Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
      Website - 500px - Instagram

      Comment


      • #4
        Re: Nieuwpoort

        Spijtig dat je 'm zo klein post, je mag hier tot 1024 px gaan op de langste zijde
        Maar ook op dit kleine formaat lijkt de opname scherpte te missen
        Wel hele mooie kleuren in de lucht

        grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #5
          Re: Nieuwpoort

          De compositie is heel mooi. Vooral dat stukje tegenwicht, links net onder de horizon. De sluitertijd heeft voor een heel zachte en rustige sfeer gezorgd.
          Ik vermoed dat je heel weinig aan naverscherping doet, en om te laten zien wat het doet ben ik zo vrij geweest om de foto binnen te halen, en te verscherpen. Klik
          Door de verscherping op de rotsen wordt de rest nog mooier zacht, en als bijkomend voordeel dat er net iets meer detail in de rotsen komt.
          Als je vind dat ik je een kant op wil sturen die jij niet wilt, aarzel niet om het me te laten weten, zodat ik de link kan verwijderen.
          Verder ben ik eens in je exif gedoken : Ik zag dat je F22 had gebruikt. Zeker op een APS-C camera krijg je door het speldenknopje licht dat dan je camera binnenkomt, heel snel verstrooiing (diffractie) van licht.
          Dat resulteert in verlies van scherpte en detail. Zelf kom ik eigenlijk nooit boven F16 uit. Ik gebruik veel liever F8 of F11.(daarbij presteren de meeste lenzen het best)
          Ook deze foto had qua DOF makkelijk daarmee gemaakt kunnen worden. Als je dan eventueel teveel licht had, had je eventueel nog een Polafilter (= ± 2 stops) kunnen gebruiken.
          Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

          Vriendelijke groeten, Johan

          Comment


          • #6
            Re: Nieuwpoort

            Best mooi, maar ik moet zeggen dat de aanpassing van Johan deze foto beter tot zijn recht laat komen. Ik zou de rotsen ook nog iets meer opgehelderd hebben (niet veel).

            Comment


            • #7
              Re: Nieuwpoort

              Dankjewel allemaal voor de opbouwende kritiek. Daar ben ik heel blij mee.

              Heel expliciet voor Johan: dankjewel voor de uitvoerige commentaar en de bewerking van de foto. De bewerking mag je zeker laten staan. Dit is inderdaad waar ik naar toe wil. Samen met jouw uitleg ben ik alweer een hele stap vooruit. Zowel een stukje in de nabewerking, als bij het fotomoment zelf. Ik kan duidelijk in de nabewerking nog meer doen dan ik nu doe.

              Ik had inderdaad een heel klein diafragma. Het licht was behoorlijk intens en een polarisatiefilter volstond niet om de lange sluitertijd te bekomen die ik wenste. De foto is dus genomen met een polafilter.
              Omdat ik ondertussen besef dat dit alles behalve de juiste werkwijze is, heb ik me onlangs een aantal grijsfilters en een big stopper aangekocht zodat ik voortaan de gewenste sluitertijd kan bekomen zonder mijn diafragma te moeten forceren. Ik was me er onvoldoende van bewust dat dit ook resulteerde in verlies van scherpte en detail. Nu begrijp ik beter waarom sommige foto's van deze zomer minder scherp waren dan verwacht.
              Ik kan nu aan de slag met al deze tips en met m'n nieuw materiaal.

              Zulke commentaren maken zo'n forum tot een echte meerwaarde. Dankjewel !
              https://sweet-flight.com/
              Come fly with me
              Vriendelijke groeten, Inge

              Comment


              • #8
                Re: Nieuwpoort

                Graag gedaan en je hebt er in ieder geval een leuk speeltje erbij.
                Verdiep je wel grondig in de L.E fotografie, want er komt nog heel wat bij kijken. Ik had veel aan Deze site
                Succes verder en vooral veel plezier.
                Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                Vriendelijke groeten, Johan

                Comment


                • #9
                  Re: Nieuwpoort

                  Ik zie geen foto? Of is het origineel verwijderd geworden?
                  Zonder de originele foto hebben de commentaren eronder weinig betekenis.
                  grts,
                  Raf.

                  Comment

                  Working...
                  X