Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mountains from the air

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Mountains from the air

    Ik post zelden iets hier maar ga het toch maar eens proberen. Showcase is niet omdat ik denk dat het een meesterwerk is maar wel om zeer scherpe kritiek te krijgen. Daar leer je volgens mij het meeste van dus laat je maar gaan!

    Update WB

    Origineel
    Last edited by ijshockeyfreak; 28 juni 2017, 22:34. Reden: Update WB
    Panasonic body's met Panasonic / Leica / Olympus glas en Godox lichtjes

  • #2
    Re: Mountains from the air

    Mooi beeld, goed bezig vind ik. Maar als je kritiek wilt moet je in oordeel posten, nu zal er niet zoveel opgemerkt worden, denk ik.
    https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

    Comment


    • #3
      Re: Mountains from the air

      Ik dacht dat men met showcase strenger zou oordelen. Vandaar. Maar heb uw raad gevolgd en is nu oordeel. Bedankt.
      Panasonic body's met Panasonic / Leica / Olympus glas en Godox lichtjes

      Comment


      • #4
        Re: Mountains from the air

        dat verschil tussen showcase en oordeel is me niet zo duidelijk. je hebt gelijk hoor, evelyn, maar ik beken dat ik daar eigenlijk nooit naar kijk.


        we hebben dus toelating om wat te zagen...

        in het algemeen vind ik persoonlijk dat de foto een aandachtspunt mist. het is een mooi moment in de bergen, dat wel, maar er is niet echt iets waar je curieus naar kijkt.
        ik denk ook dat de witbalans een beetje rozig uitvalt, zie de wolkjes en de rotsen.
        mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

        Comment


        • #5
          Re: Mountains from the air

          Naast de WB vind ik persoonlijk dat de compo niet zo gelukkig kijkt. Misschien beter wat meer rechts in beeld gebracht (iets meer van de vallei laten zien). De blik wordt naar rechts getrokken en daar is alleen een afgesneden dorp of zoiets te zien. Een grotere breedhoek (of minder crop) ware beter geweest denk ik en als het kon idd een aandachtspunt in de vallei dat het contrast tussen bergen en vallei benadrukt.
          grts,
          Raf.

          Comment


          • #6
            Re: Mountains from the air

            ik volg de mening van mijn 2 voorgangers ,vooral ergens een aandachtstrekker mis ik ,maar potver... wat een haarscherp beeld !!

            Comment


            • #7
              Re: Mountains from the air

              Dat was ook mijn eerste gedacht, meer breedhoek of panorama want denk wel dat je dan meer een aandachtspunt zou hebben in de vallei.
              https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

              Comment


              • #8
                Re: Mountains from the air

                Oorspronkelijk geplaatst door Iegienie Bekijk bericht
                dat verschil tussen showcase en oordeel is me niet zo duidelijk. je hebt gelijk hoor, evelyn, maar ik beken dat ik daar eigenlijk nooit naar kijk.


                we hebben dus toelating om wat te zagen...
                Voor mij maakt dat ook geen verschil en "zagen" doen we toch
                Zo te zien hoef je niet bang te zijn om een landschap te schieten want het resultaat, zeker de up, mag er zijn en al de rest komt wel !
                Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                Comment


                • #9
                  Re: Mountains from the air

                  Bedankt voor de snelle reacties. Ik heb ondertussen de witbalans een lichte update gegeven. Had hier zelf al mijn bedenkingen bij maar meer groen zag er op dat moment minder uit.

                  Ik volg jullie mening over de aandachtstrekker. Deze was door het raam van een helikopter getrokken en kon spijtig genoeg niet meer naar voren kijken zonder de boord van het raam erop te hebben of weerkaatsingen te hebben. En achteraf zijn we afgedraaid dus ook geen mogelijkheid meer.

                  Niet mijn gewoonte om landschappen te fotograferen dus al jullie opmerkingen zijn welkom en ten zeerste geapprecieerd. De aandachtstrekker is al genoteerd.
                  Panasonic body's met Panasonic / Leica / Olympus glas en Godox lichtjes

                  Comment


                  • #10
                    Re: Mountains from the air

                    Het belangrijkste bij het fotograferen in (boven) de bergen heb je bereikt, nl. een mooie diepte !
                    Mijn voorkeur is zeker de update. De magenta waas is daar mooi verdwenen.
                    Ik plaats bij een niet zo'n daverende foto in Oordeel. Als ik zelf overtuigd ben, in Showcase. In mijn commentaar maak ik er geen onderscheid in. (net zo streng en/of lief)
                    Beetje off-topic : Een aai over de bol is altijd fijn, maar van een eerlijke beoordeling ga je beter fotograferen. Ik probeer beiden te combineren.
                    Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                    Vriendelijke groeten, Johan

                    Comment


                    • #11
                      Re: Mountains from the air

                      Mooi indrukwekkend landschap waar ik in deze opname eigenlijk wat meer had van willen zien

                      grts
                      Sieg
                      Voor meer foto's ; www.sieg.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Mountains from the air

                        Prachtig landschap hier vastgelegd hoor, update is kwa WB inderdaad de betere..
                        Volg wel betreft compo, denk dat als je de camera iets naar rechts had gedraaid, die net wat beter zou zijn nog..
                        Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                        MIJN WEBSITE

                        Comment

                        Working...
                        X