Deze sierlijke dame heeft zich de hele tijd verscholen, totdat ik vertrok naar de kust.
Plots waren de wolken om haar hoofd verdwenen.
Mt Cook is de hoogste berg van Nieuw Zeeland (3766m), en zit heel vaak verscholen achter de wolken.
Ik ga niet zo snel landschappen omzetten in Z/W, maar vond het hier wel gepast.
Achter deze link de kleurversie, want die vraag zal ongetwijfeld komen
http://i744.photobucket.com/albums/x...o/IMG_2294.jpg
UPDATE (Credits ddboke)
Laatst gewijzigd door Dama; 23 mei 2012 om 20:47
Goede anticipatie met je kleurversie.
Ik vind je kleurversie veel aangenamer en frisser.
Mvg,
Eddy
Wederom een hele knappe foto dit.
Ijzersterke compo. Er zit een soort van S-curve in.
Vind de kleurversie persoonlijk ook nog mooier.
Zo te zien is de lokatie waar deze foto genomen is toch ook al wel behoorlijk hoog?
Nikon D7000+ Tokina 11-16mm f2.8 + Nikkor 16-85mm f 3.5-5.6g + Nikkor 35mm 1.8 + Tamron 70-300mm f4-5.6 Di VC USD + Tokina 100mm f2.8
Canon Powershot S100 + onderwaterbehuizing.
vind ze beiden héél mooi
maar hou toch ook van zw landschappen,knap!
eos 600 d
lens 18-135 canon 10-22canon
Ik stond aan de oever van dit meer dat op 520m ligt.Oorspronkelijk geplaatst door jos82
Knap beeld. De ijle sfeer die ik voel en de diepte die ik zie in je kleurenversie ervaar ik niet zo in de zwart/witversie. Voor mij is de keuze snel gemaakt... Het contrast tussen de donkere voorgrond en de subtiel blauwe achtergrond vind ik juist de kracht van deze foto.
Ik vind zw-w versie pittiger van contrast..de kleurenversie vind ik eerder een beetje valer dan hetgeen we gewoon te zien kijgen van jou ofwel ist'aan mijn iPadscherm gelegen.
"If you're going through hell, keep going" (Winston Churchill)
Je hebt gelijk.
In de zw heb ik met een hoog contrast gewerkt, en vooral op lichtcontrast gespeeld.
Bij de kleurversie heb ik op kleurcontrast gewerkt. Vond daar de sfeer en het ijle verloren gaan bij hoger contrast.
Oorspronkelijk geplaatst door lin.vdb
Mooie compositie en prachtig zo die sluiers rond de berg.
De onderste helft doet wat grauw aan, maar dat wordt goedgemaakt door een sprankelende bovenhelft
Edit: vanavond ga ik eens iets proberen met de voorgrond, maar weet niet zeker als het veel ga uitmaken
die wolken sluier op de voorgrond vind ik niet zo mooi (te masief ) maar blijkbaar ben ik de enige
prachtige locatie en ik vermoed (hopelijk) dat je hier nog meer van hebt .
mooi en ga zekers voor kleur.
grt,bouk.
wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
Onze albums: http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
Wat mij betreft zeker de Z/W versie.
Dit past hier het beste door de contrasten.
Het doet mij denken aan het werk van Ansel Adams : landschap , bergen Z/W ...
Mooi !
ZW iets beter dan kleur :-)![]()
Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II| Sigma 100-300 F4 EX APO HSM
Nikon SB-800 | Compactdrive PD70X 60GB| Manfrotto 479B | Tamrac Velocity 9 | Albums: Fototime
Boven de wolken zit het zeker goed! Prachtige details. De voorgrond is voor mij een te harde omzetting: dichtlopend zwart, weinig structuur of textuur.
Jah, Bruno, da komt er van als ik eens wat meer contrast probeer he
Kheb eens gecheckt, maar het dichtgelopen zwart beperkt zich toch maar tot een paar kleine stukje op de voorkant van de rotskes op het "strand", maar het is er inderdaad.
Kheb me eens aan Nik filters gewaagd, kzou der beter afblijven zeker ?
Ik probeer nog eens te verbeteren, maar krijg er niet meteen iets deftigs uit...
Ik vind de ZW ook beter dan de kleurversie, het geeft meer focus op het onderwerp (in kleur hebben de berg en de lucht een nogal gelijkaardige toning). Die prominente wolk zie ik ook liever niet, maar dat heb je uiteraard niet in de had hé...
Ik heb dit bereikt door middel van luminosity masks. (Hetgeen ik je in de auto ben willen beginnen uitleggen maar al snel opgegeven heb)
Het beste dat ik kan doen is je doorverwijzen naar de website van Tony Kuyper. Daar heeft hij echt wel alles mooi uitgelegd. Een groot deel is gratis. Maar eens ik het gratis gedeelte verwerkt had was ik overtuigd van deze werkwijze. En heb ik me de volledige tutorial besteld. En eigenlijk nog geen seconde spijt van gehad.
Het heeft (voor mij) wel wat doorzetting gevergd maar eens je ermee weg bent is het echt heerlijk om er mee te experimenteren.
Laatst gewijzigd door ddboke; 23 mei 2012 om 21:56 Reden: kuyper ipv kuypers
Merci Dries !
Ik moet dus dringend aan mijn PS-skills werken, en toch eens durven iets te bewerken...
Heb wel altijd schrik dat het te onnatuurlijk wordt, omdat ik weet hoe het er uit zag, en alles dat er anders uit ziet, niet meer met de werkelijkheid strookt.
Ik heb het dan wel over kleur uiteraard...
Dit is ook wat ik vaak zie en ook opmerk dat er bij de "zware" bewerkers toch dikwijls uitschuivers in zitten (in mijn ogen he)...
Kleuren die plots opduiken die heel vreemd ogen, ruis, reflecties die lichter zijn dan wolken... Zo'n dingen verklappen dat er iets niet klopt, en dat er gefoefeld is.
Van de goeie foefelaars zie je niet dat er gefoefeld is, en dat is de kunst natuurlijk...
Laatst gewijzigd door Dama; 23 mei 2012 om 21:07
allen naar die siteTrouwens het is Kuyper zonder "s" want anders kom je blij een plaatwerker terecht
@Danny, vind je zwart/wit versie meer dan geslaagd hoor![]()
Maar...je bent voor mij op je best mét kleurtjes...En ik denk dat als je de luchtverstoring in de bergen (blauwzweem) kunt wegkrijgen, ik toch voor de kleurenversie zou gaan...
Goeie ZW, maar kies toch voor kleur!
LOL
Het is inderdaad een heel begrijpelijke tutorial en ik gebruik sindsdien die luminosity masks bij zowat de helft van mijn foto's. Ik heb de uitbreiding nooit gekocht, misschien moet ik dat ook wel eens doen Dries? En heb je dan ook de Saturation Masks gekocht en geprobeerd? Daar ben ik ook wel eens benieuwd naar...
Als ik echt eerlijk moet zijn zie ik niet veel verschil tussen je update en die van Dries.
Mooi dat er een update komt maar ik ga toch voor de originele.
Ik hou dan ook meer van wat meer "diepte" contrasten.
Great shot anyway.![]()
..BTW in kleur zoveel beter...![]()