Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lintbebouwing ( eerste fase )

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Lintbebouwing ( eerste fase )



    P8270337

    update :

    DSC_2345 by


    dank voor het kijken,
    groeten, Geert.
    Last edited by geert62; 14 december 2017, 22:38.

  • #2
    Re: Lintbebouwing ( eerste fase )

    Naar mijn gevoel wat teveel verscherpt maar wel een mooie foto, prachtig hoe de weg ons meeneemt door de foto.
    Groetjes, Herman.
    Ik zal nooit te oud zijn om bij te leren.

    Comment


    • #3
      Re: Lintbebouwing ( eerste fase )

      Oorspronkelijk geplaatst door hemt Bekijk bericht
      Naar mijn gevoel wat teveel verscherpt maar wel een mooie foto, prachtig hoe de weg ons meeneemt door de foto.
      Zo zie ik het ook
      Meer van mijn fotootjes te zien op Flickr http://www.flickr.com/photos/64612467@N04/
      Groeten
      Kurt

      Comment


      • #4
        Re: Lintbebouwing ( eerste fase )

        Ik kan het "scherpe" in deze foto wel waarderen. Knappe bewerking, Een beeld als een ets. Een feest om te bekijken
        http://www.smuttynose.nl

        Comment


        • #5
          Re: Lintbebouwing ( eerste fase )

          Vooral het contrast tussen het scherpe en korrelige op de voorgrond en het softe grijze op de achtergrond vind ik mooi. Wel spijtig van die uitgebrande wolkenlucht.
          grts,
          Raf.

          Comment


          • #6
            Re: Lintbebouwing ( eerste fase )

            Oorspronkelijk geplaatst door olivetti Bekijk bericht
            Ik kan het "scherpe" in deze foto wel waarderen. Knappe bewerking, Een beeld als een ets. Een feest om te bekijken
            Mooi, mooi, alleen jammer van de uitgebeten lucht.

            Comment


            • #7
              Re: Lintbebouwing ( eerste fase )

              Een bewerking die speciaal te noemen is als het een 'bewerking' is. Ik ben er in ieder geval jaloers op, krachtige inhoud in een krachtig landschap. Je titel kan gevolgen hebben
              Kunst is genieten - genieten is een kunst !

              Comment


              • #8
                Re: Lintbebouwing ( eerste fase )

                Onderste helft van het beeld vind ik fantastisch. Zeer knappe compo.
                Over de uitgebrande lucht ben ik wat minder enthousiast eigenlijk.
                Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
                Website - 500px - Instagram

                Comment


                • #9
                  Re: Lintbebouwing ( eerste fase )

                  Oorspronkelijk geplaatst door SteefD Bekijk bericht
                  Onderste helft van het beeld vind ik fantastisch. Zeer knappe compo.
                  Over de uitgebrande lucht ben ik wat minder enthousiast eigenlijk.
                  Helemaal niks meer aan toe te voegen...Onderkant met het weggetje is echt top..
                  Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                  MIJN WEBSITE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Lintbebouwing ( eerste fase )

                    Aan het Verenigde Forum, dank voor uw commentaar.

                    'k heb een update geplaatst.

                    misschien interessant : 't is eigenlijk een andere foto, en met een andere Kodak.
                    de eerste met een m43 (olympus) en de tweede met een APS-C ( Nikon 7200 ).
                    wel niet ideaal om te vergelijken wegens andere brandpuntsafstand, andere instellingen en bewerking maar het verschil in Dynamic Range valt toch op.

                    groeten, Geert

                    Comment


                    • #11
                      Re: Lintbebouwing ( eerste fase )

                      Inderdaad moeilijk vergelijken want hoe gelijk was de bewerking van de twee. Maar ik prefereer de eerste met het, op het eerste gezicht, mindere dynamische bereik. De ets-achtige uitstraling bevalt het me heel goed.
                      http://www.smuttynose.nl

                      Comment


                      • #12
                        Re: Lintbebouwing ( eerste fase )

                        Ha Geert,

                        Mooie plaat waarbij ik de voorgrond van de eerste top vind
                        en de wat verder gelegen heuvels/ bergen plus de mooie lucht van de tweede top.

                        Kun je niet een mooie mix maken van de twee waarbij je in je beeldbewerkingsprogramma de ene foto als laag over de andere legt en er dan in gaat gummen waar nodig/ gewenst zodat je één TOP-(dan dus in hoofdletters )-foto krijgt met èn een mooie voorgrond èn een mooi bergdecor onder een fraai wolkendek? The best of both worlds, zeg maar?

                        Groet en succes,
                        Ruud

                        Comment


                        • #13
                          Re: Lintbebouwing ( eerste fase )

                          Ja, hallo Yes Sir...

                          lightroom is m'n programma'tje, en fotoshoppen doe ik zelden ( enkel in de solden).

                          'k heb eens iets geprobeerd, maar ik ben niet zo overtuigd dat die witte lucht ('t licht komt ook van daar, zie rechts wel doortekening in de lucht) op de eerste foto een nadeel is omdat de aandacht dan niet naar de achtergrond/lucht gaat maar naar het lint.

                          dank in elk geval voor het meedenken.

                          hierbij m'n probeersel ( met elements 9, die ik normaal enkel voor kerstkaartjes gebruik)

                          grten, Geert.

                          Last edited by geert62; 15 december 2017, 01:03.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Lintbebouwing ( eerste fase )

                            Volg altijd je eigen hartje/ gevoel, maar ik ben blij dat je nog een beetje verder hebt geëxperimenteerd! Ik vind het nu een veel beter geheel, dus een compliment waard.
                            De lucht en bergen zijn nu wel weer een stukje donkerder dan op je tweede plaat, waar ik die eigenlijk nog steeds op zijn allermooist vind.

                            Groet, succes en ik hoop zeker nog ander werk van je te zien binnenkort!
                            Ruud

                            Comment


                            • #15
                              Re: Lintbebouwing ( eerste fase )

                              Sterk beeld waar voor mij geen update tegen opgewassen is,was mi niet nodig.
                              vriendelijke groeten, Sien

                              Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

                              Comment

                              Working...
                              X