Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Leuke ochtend

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Leuke ochtend

    Veel post ik hier niet maar afgelopen dinsdag was het zo'n mooie ochtend dat ik wel foto's moest gaan nemen. De mist en de koude zorgden voor prachtige taferelen in het landschap. Ik heb dan ook geprobeerd om dit zo goed mogelijk te registreren. Het was blijkbaar ook ideaal vliegweer dus deze strepen heb ik zo goed mogelijk proberen te gebruiken in de compositie.
    Hieronder één van mijn favoriete beelden.
    Benieuw wat jullie ervan vinden. Alvast veel kijkplezier.
    Groetjes, Marchristan.


  • #2
    Re: Leuke ochtend

    Fraaie compo en sfeer. Het bijna ontbreken van kleur is heel mooi, en verhult ook een beetje de lichte zon.
    In volle kleuren zou de overbelichte zon eerder als storend ervaren worden, denk ik.
    Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

    Vriendelijke groeten, Johan

    Comment


    • #3
      Re: Leuke ochtend

      Ik ben. niet zo gek op van die vliegtuigstropen maar dat is nu zo hé,
      Knap totaalbeeld met een heerlijke frisse sfeer !
      Demer ?
      Last edited by Frakske; 1 februari 2018, 14:56.
      bedankt om te kijken of te reageren, frans !

      Comment


      • #4
        Re: Leuke ochtend

        Oorspronkelijk geplaatst door Johan1956 Bekijk bericht
        Fraaie compo en sfeer. Het bijna ontbreken van kleur is heel mooi, en verhult ook een beetje de lichte zon.
        In volle kleuren zou de overbelichte zon eerder als storend ervaren worden, denk ik.
        Bedankt voor je reactie! Ja jammer genoeg was ik er een uurtje te laat. Nu was de zon al boven de bomen geklommen. Maar ik kloeg niet want we hebben de zon al zo lang moeten missen Ik heb wel meerdere belichtingen genomen maar heb uiteindelijk de foto genomen waarbij ik het meeste kon gebruiken. Misschien dat ik me nog wel aan een HDR waag maar dat is niet echt mijn ding. Ik hou het dan meestal bij wat LR ervan maakt via de HDR functie.

        Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
        Ik ben. niet zo gek op van die vliegtuigstropen maar dat is nu zo hé,
        Knap totaalbeeld met een heerlijke frisse sfeer !
        Demer ?
        Bedankt voor je commentaar! Ja die vliegtuigen is weinig aan te doen en hier vliegen er nu eenmaal vrij veel voorbij op weg van/naar Zaventem. Je zat in de buurt met de Demer, het is de Grote Nete die je ziet hier

        Comment


        • #5
          Re: Leuke ochtend

          Vind ook het ontbreken van de kleur hier goed uitkomen..Mooie compo en veel sfeer..
          Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
          MIJN WEBSITE

          Comment


          • #6
            Re: Leuke ochtend

            Sfeervolle plaat. Voor mij mag er gerust een heel stuk van de lucht af (tot net boven de zon).
            Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
            Website - 500px - Instagram

            Comment


            • #7
              Re: Leuke ochtend

              Meestal heb je met zo'n groot uitgebrand stuk niet echt een mooie opname maar bij deze past het wel, waarschijnlijk net door het ontbreken aan kleur
              De onderkant is al een opname op zichzelf

              grts
              Sieg
              Voor meer foto's ; www.sieg.be

              Comment

              Working...
              X