Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Les Troufferies + update

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Les Troufferies + update

    Mijn eerste post in showcase, graag uw opbouwende commentaar, en uw oordeel, past dit in showcase?

    Dit beeld is genomen in 'les troufferies' een natuurreservaat bij Ochamps (Libin), een oud veengebied.



    24mm | ISO 200 | f/8 | 1/50sec.

    UPDATE



    Wegens hoge positie camera en de ondergrond kon ik mijn statief niet gebruiken, vandaar de gekozen instellingen.
    Mvg,
    Wim
    Last edited by wdk; 21 november 2014, 13:45. Reden: update foto
    Nikon D610 - Nikkor 24-85mm f/3.5-4.5 - Nikkor 50mm f/1.8 - Nikkor 80-200mm f/2.8 ED - Nikkor 105mm f/2.8 micro
    500px.com/wimdekoster

  • #2
    Re: Les Troufferies

    Persoonlijk vind ik hem wat te veel voorgrond hebben....Als ik scrol tot paar cm onder de groene rand word die naar mijn smaak een stuk rustiger...Achtergrond is mooi...
    Mijn blik blijft nu een beetje hangen in de voorgrond...
    Zou ook wat perspectiefcorrectie geven, zo te zien aan de bomen heb je je camera naar beneden gericht gehad..
    Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
    MIJN WEBSITE

    Comment


    • #3
      Re: Les Troufferies

      Ik hou wel van veel voorgrond, maar bij deze moet ik jos gelijk geven.

      Comment


      • #4
        Re: Les Troufferies

        Eens met Jos en Kohraya.
        Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

        Vriendelijke groeten, Johan

        Comment


        • #5
          Re: Les Troufferies

          Jos, kohraya en Johan; update is geplaatst. Is dit meer wat jullie bedoelen qua bijsnijden? Jos, hoe pas ik deze dan best aan qua perspectief?
          Mvg,
          Wim
          Nikon D610 - Nikkor 24-85mm f/3.5-4.5 - Nikkor 50mm f/1.8 - Nikkor 80-200mm f/2.8 ED - Nikkor 105mm f/2.8 micro
          500px.com/wimdekoster

          Comment


          • #6
            Re: Les Troufferies

            Al heel veel beter vind ik hem hoor...Had zelf nog meer crop in gedachten...Maar nu al een stuk rustiger om naar te kijken.
            In cameraraw, of lightroom heb je lenscorectie....Met verticale lenscorrectie kun je corrigeren als je de camera naar boven of beneden hebt gericht...De bomen komen dan weer recht te staan.
            Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
            MIJN WEBSITE

            Comment


            • #7
              Re: Les Troufferies

              Doe mij maar de eerste ! Heel mooi groothoekeffect, veel voorgrond en dat is leuk in deze foto al had ik daar nog liever een klein gekleurd struikje in gezien die nog meer aandacht trok.
              Prima beeld !
              Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

              Comment


              • #8
                Re: Les Troufferies

                De portretstand van je origineel vind ik toch wel mooi hoor, vooral de ingang naar het diepteverloop.

                Comment


                • #9
                  Re: Les Troufferies

                  zeker geen verkeerd beeld!
                  maar je vraagt opbouwende kritiek, dus bij deze....
                  - de scherpte ligt hier vrij ver naar voor. denk dat je scherpgesteld hebt op het dichtsbijzijnde? Denk dat je je scherpstelpunt beter ietsje verder had gezet.
                  - f8 is wat krap voor 28mm waardoor je achtergrond nu nét niet scherp genoeg is. f13 of zo was misschien beter maar ik lees dat je uit de hand moest schieten...Daarom misschien f8 houden maar opnieuw scherpstelpunt iets meer naar achter leggen...
                  - voorgrond vind ik top, maar op de achtergrond is niet zo heel veel te zien (waardoor de blijk blijft hangen op voorgrond zoals Jos aanhaalde). Ik kan me wel voorstellen dat dat daar el moeilijk was om een goede compo te maken. Maar dat poeltje verderop lijkt me bv beter geschikt (reflecties)

                  niet slecht bedoeld eh...is goede foto, maar bovenstaande zijn mijn commentaren (uiteraard persoonlijke smaak ook)
                  facebook

                  500px

                  Comment


                  • #10
                    Re: Les Troufferies

                    Oorspronkelijk geplaatst door Cytochrome Bekijk bericht
                    zeker geen verkeerd beeld!
                    maar je vraagt opbouwende kritiek, dus bij deze....
                    - de scherpte ligt hier vrij ver naar voor. denk dat je scherpgesteld hebt op het dichtsbijzijnde? Denk dat je je scherpstelpunt beter ietsje verder had gezet.
                    - f8 is wat krap voor 28mm waardoor je achtergrond nu nét niet scherp genoeg is. f13 of zo was misschien beter maar ik lees dat je uit de hand moest schieten...Daarom misschien f8 houden maar opnieuw scherpstelpunt iets meer naar achter leggen...
                    - voorgrond vind ik top, maar op de achtergrond is niet zo heel veel te zien (waardoor de blijk blijft hangen op voorgrond zoals Jos aanhaalde). Ik kan me wel voorstellen dat dat daar el moeilijk was om een goede compo te maken. Maar dat poeltje verderop lijkt me bv beter geschikt (reflecties)

                    niet slecht bedoeld eh...is goede foto, maar bovenstaande zijn mijn commentaren (uiteraard persoonlijke smaak ook)
                    Ik had scherpgesteld op ongeveer het 1/3de van de voorste waterplas geloof ik. Bedankt voor je commentaar, dat onthou ik voor de volgende keer.
                    Mvg,
                    Wim
                    Nikon D610 - Nikkor 24-85mm f/3.5-4.5 - Nikkor 50mm f/1.8 - Nikkor 80-200mm f/2.8 ED - Nikkor 105mm f/2.8 micro
                    500px.com/wimdekoster

                    Comment

                    Working...
                    X