Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Les couleurs d'automne + Update

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Les couleurs d'automne + Update





    Langs het kanaal Bocholt- Herentals staat een piep klein huisje met een loskade ervoor.
    Op het moment van fotograferen zag ik de plezierboot komen aanvaren en heb gewacht om die ook erop te krijgen.
    Eigenlijk had ik gehoopt dat de ondergaande zon het huisje ging beschijnen (zoals de boot) maar de bomen belettende dit dan.

    Originele post:





    Update: Wat minder hard.



    Update: Verscherpt. Blijkbaar was ik dat ook vergeten bij het verkleinen.




    Hoop dat het toch iets is geworden.


    Bedankt voor het kijken.




    Last edited by Red Falcon; 18 oktober 2017, 14:41.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

  • #2
    Re: Les couleurs d'automne.

    Mooie herfstkleuren al hou ik zelf liever van zachter afgewerkte opnames
    Goed dat je even gewacht hebt op de boot, mooi in de compo verwerkt Luc

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: Les couleurs d'automne.

      De compo is prima. De kleuren zijn hard en kunnen wat zachter, alles is een persoonlijke keuze
      Kunst is genieten - genieten is een kunst !

      Comment


      • #4
        Re: Les couleurs d'automne.

        Wat een mooie herfstkleuren hebben jullie daar al zeg..Hier is het voorlopig nog niet zo mooi.
        Erg mooi moment, zowel kwa licht als de boot die het beeld in komt varen..
        Mag van mij ook iets zachter kwa afwerking, maar ik weet ook dat je van lekker contrastrijke foto's houd..
        Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
        MIJN WEBSITE

        Comment


        • #5
          Re: Les couleurs d'automne.

          Ik vind hem heel mooi, maar voor mij zijn de wolkjes een klein beetje te "roze".
          Mvg Philip

          Comment


          • #6
            Re: Les couleurs d'automne.

            Oorspronkelijk geplaatst door philitalia Bekijk bericht
            Ik vind hem heel mooi, maar voor mij zijn de wolkjes een klein beetje te "roze".
            Toch waren ze zo hoor, het was een heel felle ondergaande zon.
            Aan de kleuren heb ik niks veranderd, het is het gouden uurtje die die kleuren zo diep maken.
            Ik ben eens met andere leden van BD op stap gegaan, ik stal niet alleen met mijn ogen, ik luisterde ook heel goed wat ze zegden.
            Leren doe je je leven lang.
            Aangezien dat ik nooit vroeg uit mijn bed kan dan ga ik maar laat op stap.
            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

            Comment


            • #7
              Re: Les couleurs d'automne.

              Kleuren doen me wat denken aan herfst in Canada. Ik vind hem alleszins zeer mooi !
              Mvg Philip

              Comment


              • #8
                Re: Les couleurs d'automne.

                Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
                Toch waren ze zo hoor, het was een heel felle ondergaande zon.
                Aan de kleuren heb ik niks veranderd, het is het gouden uurtje die die kleuren zo diep maken.
                Ik ben eens met andere leden van BD op stap gegaan, ik stal niet alleen met mijn ogen, ik luisterde ook heel goed wat ze zegden.
                Leren doe je je leven lang.
                Aangezien dat ik nooit vroeg uit mijn bed kan dan ga ik maar laat op stap.
                Misschien ligt het ook wat aan de site via dewelke je de foto's oplaadt Luc. Want ik mis ook wat scherpte. Wanneer ik op de foto klik gebeurt er niks. Ik moet de foto zelf binnenhalen om dan te vergroten. Misschien is de resolutie te laag of compressie te hoog?
                Zoals je soms de kleuren moet accentueren denk ik dat de foto hier toch zou verbeteren mocht je die iets softer maken.
                grts,
                Raf.

                Comment


                • #9
                  Re: Les couleurs d'automne.

                  De sfeer en de kleuren vind ik mooi, alhoewel wat sterk maar kan voor mij. Maar dat huisje ziet er zo onecht uit, precies digitaal getekend. De foto ziet er voor mij wat teveel bewerkt uit en verliest daardoor een deel van zijn charme.
                  https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

                  Comment


                  • #10
                    Re: Les couleurs d'automne.

                    Oorspronkelijk geplaatst door evelynvancky Bekijk bericht
                    De sfeer en de kleuren vind ik mooi, alhoewel wat sterk maar kan voor mij. Maar dat huisje ziet er zo onecht uit, precies digitaal getekend. De foto ziet er voor mij wat teveel bewerkt uit en verliest daardoor een deel van zijn charme.
                    Oei Evelyn, dat huisje staat daar echt hoor.
                    Ik heb een up geplaatst met wat zachtere kleuren en ik zeg er graag direct bij dat dit niet echt mijn stijl is. (Jos weet dat wel.)
                    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Les couleurs d'automne.

                      Geslaagde update !
                      Mvg Philip

                      Comment


                      • #12
                        Re: Les couleurs d'automne.

                        Zelfs in de up zijn de kleuren voor mij persoonlijk nog iets te, en ik had het graag ook iets scherper gezien.
                        Maar dit is slechts de mening van een klein amateurke .

                        Comment


                        • #13
                          Re: Les couleurs d'automne.

                          Ik herinner me het beeld van vroegere mountainbike en andere fietstochten.


                          Kleurs en compositiegewijs fantastische foto.

                          Maar ook voor mij is er precies iets aan de hand met de scherpte van de blaadjes in de bomen. Door lange sluitertijd, of door het opladen ? Of wilde je het zo op die manier ?
                          mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: Les couleurs d'automne.

                            Oorspronkelijk geplaatst door Iegienie Bekijk bericht
                            Ik herinner me het beeld van vroegere mountainbike en andere fietstochten.


                            Kleurs en compositiegewijs fantastische foto.

                            Maar ook voor mij is er precies iets aan de hand met de scherpte van de blaadjes in de bomen. Door lange sluitertijd, of door het opladen ? Of wilde je het zo op die manier ?
                            Behalve het fietsen, zou ik een zelfde reactie hebben geplaatst.
                            Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                            Vriendelijke groeten, Johan

                            Comment


                            • #15
                              Re: Les couleurs d'automne.

                              Ik verkies hier wel de update!
                              vriendelijke groeten, Sien

                              Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

                              Comment

                              Working...
                              X