Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kinderdijk - Three mills in a row

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Kinderdijk - Three mills in a row

    Normaal zie je hier gelikte warme foto's, maar ik was er toen overdag. Dus toch maar wat geklikkert met de camera.

    Three Mills in a row.


    En een 1600 pix als extraatje.
    (2x klikken aub)

    Update op verzoek.


    Alvast bedankt voor het bekijken.
    Last edited by Johan1956; 3 juni 2018, 19:23. Reden: Update
    Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

    Vriendelijke groeten, Johan

  • #2
    Re: Kinderdijk - Three mills in a row

    Mooi beeld, ondanks het hardere licht.
    Maar ik vind de compo wat uit balans. Rechts een stukje er af, tot net naast de bomen, lijkt me beter te zijn.
    Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
    Website - 500px - Instagram

    Comment


    • #3
      Re: Kinderdijk - Three mills in a row

      Mooie belichting met een duidelijke compositie.

      Comment


      • #4
        Re: Kinderdijk - Three mills in a row

        Mooie plaat van een zeer bekende plek.
        Ik mag aannemen dat je bekend bent met de vele voortreffelijke foto's die Wim Boon van deze plek gemaakt heeft.
        "Het maakt niet zozeer uit WAT je fotografeert, maar meer HOE je iets in beeld brengt."

        Comment


        • #5
          Re: Kinderdijk - Three mills in a row

          Heel goede opname. Zoals Steef aanhaalt 'wringt' de foto en beetje maar ik denk dat dit te wijten is aan de presentatie m.a.w. de diepte aan de andere kant leggen, natuurlijk druist de opname dan in tegen wat je zelf beleeft hebt.
          Kunst is genieten - genieten is een kunst !

          Comment


          • #6
            Re: Kinderdijk - Three mills in a row

            De mooie wolkenlucht kan hier zeker op tegen de warmere avond- of vroege ochtendfoto's van deze overgefotografeerde plek.(alhoewel ikzelf daar nog nooit geweest ben)
            Ik volg Steef wat betreft de compo.
            grts,
            Raf.

            Comment


            • #7
              Re: Kinderdijk - Three mills in a row

              Johan

              het is een mooie. De wolkenlucht , de weerspiegeling , en de compositie, geven een mooi aangenaam foto weer.

              Comment


              • #8
                Re: Kinderdijk - Three mills in a row

                Zo zie je maar dat je niet altijd ergens moet zijn bij zonsopgang of zonsondergang om een mooie opname te maken
                De mooie wolkenlucht maakt hier ook een sterke opname van, knappe plaat Johan

                grts
                Sieg
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

                Comment


                • #9
                  Re: Kinderdijk - Three mills in a row

                  Vooral de wolkenlucht doet het plaatje kloppen.
                  Mooie foto

                  Comment


                  • #10
                    Re: Kinderdijk - Three mills in a row

                    Mooi maar ik volg ook wel Steef ivm de compo en zelf voeg ik er aan toe dat ik de reflectie van de wiek van de dichtste molen er helemaal bij gekregen had
                    bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                    Comment


                    • #11
                      Re: Kinderdijk - Three mills in a row

                      Mooie en zorgzame opname .

                      Het zijn deze typische 'dagwolken' die voor een groot deel opname maken. Overdag fotograferen heeft dus zeker zijn voordelen.

                      Mvg.,
                      Smets84.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Kinderdijk - Three mills in a row

                        Bedankt voor de reacties en de opmerkingen.
                        Zojuist een update gemaakt, die qua helderheid een beetje kan verschillen omdat ik de uitsnede het eerste was , dat ik gedaan had.
                        De opmerking over de ruimte (rechts)snap ik, maar omdat ik het zelf al had gewikt en gewogen, toch de ruimte gelaten, omdat het veel dieptezicht oplevert.
                        Zwenken was ook geen optie , omdat er aan de linkerkant struiken staan. (zie update)
                        De opmerking over de wiek volledig in de weerspiegeling, is ook zeker een die gemaakt mag worden, maar daardoor wordt de foto meer als 13 in een dozijn. (imho)
                        Tot hier mijn mening, maar als als ik het verkeerd zie, hoor ik het graag van jullie. (morgen ben ik er nog)
                        Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                        Vriendelijke groeten, Johan

                        Comment


                        • #13
                          Re: Kinderdijk - Three mills in a row

                          Update oogt veel beter
                          Kleine details maken een groot verschil
                          " Make RAW Not WAR"
                          Nikon D750. Tamron 15-30mm f2.8, Tamron 24-70mm f2.8, Tamron 70-200 f2.8, Tamron 90mm F2.8 macro, Nikon 85mm f1.8, Nikon 50mm f1.8 Nikon D7100

                          Comment


                          • #14
                            Re: Kinderdijk - Three mills in a row

                            Beide mooi maar toch net een streepje voor op het origineel vind ik, die is net even anders zeg maar

                            grts
                            Sieg
                            Voor meer foto's ; www.sieg.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: Kinderdijk - Three mills in a row

                              ik ga ook voor je up Johan , ik vind het formaat beter passend ,je hebt ook wat meer ruimte onder de spiegeling , en de compo lijkt wat evenwichtiger , ik vind hem heeeeeeel mooi ,zacht afgewerkt en een zeer mooie spiegel

                              Comment

                              Working...
                              X