Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kinderdijk 's avonds

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Kinderdijk 's avonds


    Tijdje geleden een last minute stop gemaakt aan Kinderdijk, toen we onderweg naar huis waren.
    Was er nog nooit geweest, dus dat werd eens tijd.

    UPDATE



    ORIGINEEL




    Last edited by SteefD; 13 juni 2018, 16:58. Reden: Update
    Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
    Website - 500px - Instagram

  • #2
    Re: Kinderdijk 's avonds

    Mooi hoor Steven, en je was daar blijkbaar op het juiste moment voor de zon
    Deze opname straalt één en al Nederland uit
    Ben er zelf ook nog nooit geweest, staat ook nog op m'n hele lange to-do lijst

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: Kinderdijk 's avonds

      Sfeervolle opname.
      Het blauw van de witte hekken kan met iets minder bekoren (al weet ik dat het zo uit de camera kan komen).
      "Het maakt niet zozeer uit WAT je fotografeert, maar meer HOE je iets in beeld brengt."

      Comment


      • #4
        Re: Kinderdijk 's avonds

        Het blauw is storend, maar ik vind dat de foto veel te klaar is, met zo'n laag staande zon moet het landschap toch donkerder zijn, dacht ik toch.
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #5
          Re: Kinderdijk 's avonds

          Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
          Het blauw is storend, maar ik vind dat de foto veel te klaar is, met zo'n laag staande zon moet het landschap toch donkerder zijn, dacht ik toch.
          Steef als ik de foto bekijk zit je er naast kwa WB ,klik eens op het wit van brugje met wit pipet ,dan bekom je zoiets ,ik heb dan wel de belichting omlaag moeten trekken daar het licht te fel wordt ,althans op de jpg .
          als ik hem moet weg halen geef mij een seintje

          Comment


          • #6
            Re: Kinderdijk 's avonds

            Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk bericht
            Steef als ik de foto bekijk zit je er naast kwa WB ,klik eens op het wit van brugje met wit pipet ,dan bekom je zoiets ,ik heb dan wel de belichting omlaag moeten trekken daar het licht te fel wordt ,althans op de jpg .
            als ik hem moet weg halen geef mij een seintje
            Bedankt voor de feedback allen.
            WB zat er idd wat naast.

            Heb een update geplaatst met aangepast WB. Zo warm als in uw update ben ik echter niet gegaan.
            Je mag niet vergeten dat die witte hekken in de schaduw liggen en dus het blauwere licht van de hemel reflecteren.
            Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
            Website - 500px - Instagram

            Comment


            • #7
              Re: Kinderdijk 's avonds

              De warme sfeer komt beter over als totaalbeeld. Goede opname !
              Kunst is genieten - genieten is een kunst !

              Comment


              • #8
                Re: Kinderdijk 's avonds

                dank voor de up Steef ,een hele verbetering ,knap beeld

                Comment


                • #9
                  Re: Kinderdijk 's avonds

                  Update oogt veel aantrekkelijker.
                  "Het maakt niet zozeer uit WAT je fotografeert, maar meer HOE je iets in beeld brengt."

                  Comment


                  • #10
                    Re: Kinderdijk 's avonds

                    je update geeft weer wat we van de TV gewoon zijn - Miami Beach

                    maar je origineel geeft dat weer, wat we in echt zien. En dat is niet minder mooi

                    Comment


                    • #11
                      Re: Kinderdijk 's avonds

                      Ik ga voor de update.
                      Sfeervol en de zon staat sterk in de compo .

                      Mvg.,
                      Smets84.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Kinderdijk 's avonds

                        De lucht en het water vind ik in de originele mooier (natuurlijker) maar dat blauw van de hekken en aan de molen is inderdaad storend. Je zou iets tussen de twee moeten kunnen maken m.i., dus de originele foto maar met minder felblauw hekwerk. Ik weet niet of dat met PS gaat?
                        grts,
                        Raf.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Kinderdijk 's avonds

                          Kijk, je hebt een fotobewerken en een foto bewerken.
                          Het kan perfect om het blauw van het hekken en de molen wit te krijgen en de rest zoals in de update, maar dat zal niet realistisch overkomen en al zeker niet bij zo'n laag staande zon.
                          De update is al veel beter en echt realistisch is ie nog niet, voor mij moet de update nog een tik donkerder zijn.
                          En ik herhaal het tot in het treurige toe, onze ogen passen zich aan aan wat we zien, eigenlijk zijn het onze hersenen die ons wit als wit laten zien hoewel het een blauwe tint heeft door de schaduw.
                          Een foto is nooit 100% gelijk aan wat onze ogen/hersenen ons vertellen.
                          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Kinderdijk 's avonds

                            De update heeft mijn voorkeur.

                            Frahahaai!
                            Groet,
                            Ruud

                            Comment


                            • #15
                              Re: Kinderdijk 's avonds

                              Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                              Kijk, je hebt een fotobewerken en een foto bewerken.
                              Het kan perfect om het blauw van het hekken en de molen wit te krijgen en de rest zoals in de update, maar dat zal niet realistisch overkomen en al zeker niet bij zo'n laag staande zon.
                              De update is al veel beter en echt realistisch is ie nog niet, voor mij moet de update nog een tik donkerder zijn.
                              En ik herhaal het tot in het treurige toe, onze ogen passen zich aan aan wat we zien, eigenlijk zijn het onze hersenen die ons wit als wit laten zien hoewel het een blauwe tint heeft door de schaduw.
                              Een foto is nooit 100% gelijk aan wat onze ogen/hersenen ons vertellen.
                              Voor mij gaat het nog verder. Ik vind het (meestal) minder belangrijk om de "werkelijkheid" zo goed mogelijk weer te geven, maar om iets uit te drukken van het "innerlijk" van de foto, danwel mijn interpretatie daarvan.
                              "Het maakt niet zozeer uit WAT je fotografeert, maar meer HOE je iets in beeld brengt."

                              Comment

                              Working...
                              X