Weergegeven resultaten: 1 t/m 18 van 18

Standaard Kinderdijk 's avonds

Tijdje geleden een last minute stop gemaakt aan Kinderdijk, toen we onderweg naar huis waren.
    Was er nog nooit geweest, dus dat werd eens tijd.

UPDATE

ORIGINEEL

Laatst gewijzigd door SteefD; 13 juni 2018 om 16:58 Reden: Update
    Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM
    500px - Instagram

Standaard Re: Kinderdijk 's avonds

Mooi hoor Steven, en je was daar blijkbaar op het juiste moment voor de zon
    Deze opname straalt één en al Nederland uit
    Ben er zelf ook nog nooit geweest, staat ook nog op m'n hele lange to-do lijst

grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

Sfeervolle opname.
    Het blauw van de witte hekken kan met iets minder bekoren (al weet ik dat het zo uit de camera kan komen).
    "Het start met minder goede camera instellingen en eindigt met een gebrek aan kennis ivm post-processing."

Het blauw is storend, maar ik vind dat de foto veel te klaar is, met zo'n laag staande zon moet het landschap toch donkerder zijn, dacht ik toch.
    FUJIFILM: X-T1 | FUJIFILM: X-E2s | Samyang 12mm f/2.0 NCS CS | Fujinon XF18-55mm f/2.8-4 R LM OIS | Fujinon XF 18-135mm OIS WR f/3.5-5.6 | Fujinon XF 27mm f/2.8 R | Fujinon XF35mm f/1.4 R | NISSIN i60A.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
    Het blauw is storend, maar ik vind dat de foto veel te klaar is, met zo'n laag staande zon moet het landschap toch donkerder zijn, dacht ik toch.
    Steef als ik de foto bekijk zit je er naast kwa WB ,klik eens op het wit van brugje met wit pipet ,dan bekom je zoiets ,ik heb dan wel de belichting omlaag moeten trekken daar het licht te fel wordt ,althans op de jpg .
    als ik hem moet weg halen geef mij een seintje
    IK STEL MIJN WERK TENTOON TE BLANKENBERGE VANAF 22 TOT 30 SEPTEMBER 2018
    Neem ook eens een kijkje op Mijn website

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk bericht
    Steef als ik de foto bekijk zit je er naast kwa WB ,klik eens op het wit van brugje met wit pipet ,dan bekom je zoiets ,ik heb dan wel de belichting omlaag moeten trekken daar het licht te fel wordt ,althans op de jpg .
    als ik hem moet weg halen geef mij een seintje
    Bedankt voor de feedback allen.
    WB zat er idd wat naast.

Heb een update geplaatst met aangepast WB. Zo warm als in uw update ben ik echter niet gegaan.
    Je mag niet vergeten dat die witte hekken in de schaduw liggen en dus het blauwere licht van de hemel reflecteren.
    500px - Instagram

De warme sfeer komt beter over als totaalbeeld. Goede opname !
    Kunst is genieten - genieten is een kunst !
    Met vriendelijke groeten,
    Raymond.

dank voor de up Steef ,een hele verbetering ,knap beeld
    IK STEL MIJN WERK TENTOON TE BLANKENBERGE VANAF 22 TOT 30 SEPTEMBER 2018
    Neem ook eens een kijkje op Mijn website

Update oogt veel aantrekkelijker.
    "Het start met minder goede camera instellingen en eindigt met een gebrek aan kennis ivm post-processing."

je update geeft weer wat we van de TV gewoon zijn - Miami Beach

maar je origineel geeft dat weer, wat we in echt zien. En dat is niet minder mooi

Ik ga voor de update.
    Sfeervol en de zon staat sterk in de compo .

Mvg.,
    Smets84.

De lucht en het water vind ik in de originele mooier (natuurlijker) maar dat blauw van de hekken en aan de molen is inderdaad storend. Je zou iets tussen de twee moeten kunnen maken m.i., dus de originele foto maar met minder felblauw hekwerk. Ik weet niet of dat met PS gaat?
    grts,
    Raf.

Kijk, je hebt een fotobewerken en een foto bewerken.
    Het kan perfect om het blauw van het hekken en de molen wit te krijgen en de rest zoals in de update, maar dat zal niet realistisch overkomen en al zeker niet bij zo'n laag staande zon.
    De update is al veel beter en echt realistisch is ie nog niet, voor mij moet de update nog een tik donkerder zijn.
    En ik herhaal het tot in het treurige toe, onze ogen passen zich aan aan wat we zien, eigenlijk zijn het onze hersenen die ons wit als wit laten zien hoewel het een blauwe tint heeft door de schaduw.
    Een foto is nooit 100% gelijk aan wat onze ogen/hersenen ons vertellen.
    FUJIFILM: X-T1 | FUJIFILM: X-E2s | Samyang 12mm f/2.0 NCS CS | Fujinon XF18-55mm f/2.8-4 R LM OIS | Fujinon XF 18-135mm OIS WR f/3.5-5.6 | Fujinon XF 27mm f/2.8 R | Fujinon XF35mm f/1.4 R | NISSIN i60A.

De update heeft mijn voorkeur.

Frahahaai!
    Groet,
    Ruud

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
    Kijk, je hebt een fotobewerken en een foto bewerken.
    Het kan perfect om het blauw van het hekken en de molen wit te krijgen en de rest zoals in de update, maar dat zal niet realistisch overkomen en al zeker niet bij zo'n laag staande zon.
    De update is al veel beter en echt realistisch is ie nog niet, voor mij moet de update nog een tik donkerder zijn.
    En ik herhaal het tot in het treurige toe, onze ogen passen zich aan aan wat we zien, eigenlijk zijn het onze hersenen die ons wit als wit laten zien hoewel het een blauwe tint heeft door de schaduw.
    Een foto is nooit 100% gelijk aan wat onze ogen/hersenen ons vertellen.
    Voor mij gaat het nog verder. Ik vind het (meestal) minder belangrijk om de "werkelijkheid" zo goed mogelijk weer te geven, maar om iets uit te drukken van het "innerlijk" van de foto, danwel mijn interpretatie daarvan.

Goede compositie; misschien iets vroeger klikken toen de zon mooi tussen de brugdelen stond (of stap naar links).
    Warm/koel/neutraal is een keuze vd auteur ... ik kan met alle drie leven.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tcf Bekijk bericht
    Goede compositie; misschien iets vroeger klikken toen de zon mooi tussen de brugdelen stond (of stap naar links).
    Warm/koel/neutraal is een keuze vd auteur ... ik kan met alle drie leven.
    Ik had er 1 met de zon net tussen de brug, maar toen zwommen er net eenden over waardoor ik de foto net iets minder vond.
    Stap verder naar links had redelijk nat geweest ;-)
    500px - Instagram

Mooi plaatje, de warme sfeer kan ik ook wel waarderen.

Wat wel ontzettend jammer is zijn die verschrikkelijk lelijke 'vangrails' om de bootloads chinezen mee in goede banen te sturen. Die dingen zijn recent toegevoegd aan de brug, how to verpest een prachtige compositie. En dan komt er ook nog een educatieschuur voor de befaamde molenrij te staan, goed bezig Kinderdijk...
    Stormchasing / landschapsfotografie https://www.flickr.com/photos/140233977@N06/

Soortgelijke discussies

1. s'avonds op pad
    Door dominique d in forum Beginnershoek
    Reacties: 7
    Laatste bericht: 31 december 2017, 10:42
  2. 's Avonds
    Door Pixxel in forum Beginnershoek
    Reacties: 12
    Laatste bericht: 24 september 2013, 20:01
  3. 's avonds
    Door eddy007 in forum Beginnershoek
    Reacties: 23