Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kasteel van Horst II

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Kasteel van Horst II


  • #2
    Re: Kasteel van Horst II

    Compositie is hier best ok in vergelijking met uw vorige foto. Alleen wat jammer van de uitgebrande lucht.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #3
      Re: Kasteel van Horst II

      ik volg LG helemaal !
      deze is toffer dan je vorige. het torentje staat wat scheef, maar eigenlijk is alles schots en scheef aan dit wegzakkend kasteel.
      mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

      Comment


      • #4
        Re: Kasteel van Horst II

        Inderdaad beter qua compo dan de vorige opname maar de te heldere delen zijn spijtig

        grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #5
          Re: Kasteel van Horst II

          Volg voorgangers.
          Het is niet omdat het een wegzakkend kasteel is dat de foto niet recht moet staan (toch in dit geval meen ik).
          De uitgebrande lucht is er wat te veel aan maar in de reflectie zit het dan wel weer goed, wat mij doet vermoeden dat het uitbranden van de lucht eerder door de nabewerking is bekomen...
          Ik zie geen exif en was ook niet terplaatse, moeilijk in te schatten dus, al heb ik het gevoel dat gezien de weersomstandigheden de foto relatief helder is. Mogelijks dus algemen belichting omhoog getrokken ipv bv alleen de schaduwen, weet het niet, Marsje kan verheldering brengen.
          "I never worry about the future. It comes soon enough." (Albert Einstein)

          Comment


          • #6
            Re: Kasteel van Horst II

            Oorspronkelijk geplaatst door ifiamminghi Bekijk bericht
            Volg voorgangers.
            Het is niet omdat het een wegzakkend kasteel is dat de foto niet recht moet staan (toch in dit geval meen ik).
            De uitgebrande lucht is er wat te veel aan maar in de reflectie zit het dan wel weer goed, wat mij doet vermoeden dat het uitbranden van de lucht eerder door de nabewerking is bekomen...
            Ik zie geen exif en was ook niet terplaatse, moeilijk in te schatten dus, al heb ik het gevoel dat gezien de weersomstandigheden de foto relatief helder is. Mogelijks dus algemen belichting omhoog getrokken ipv bv alleen de schaduwen, weet het niet, Marsje kan verheldering brengen.
            De zon brak juist door de wolken, juist boven het kader, ik heb dan een hdr gemaakt, de weerspiegeling van de wolken in de vijver vond ik goed gelukt maar spijtig genoeg was de lucht voor een gedeelte verbrand.
            Op mijn vroegere foto's staat het torentje ook lichtjes scheef?
            Last edited by Marsje; 23 februari 2017, 21:18.

            Comment


            • #7
              Re: Kasteel van Horst II

              De toren staat in werkelijkheid ook een beetje uit het 'lood', met scheve toestanden moet men dus voorzichtig zijn in de kritieken. Ik hou niet zo van HDR in landschappen en zoals gewoonlijk is dat persoonlijk.
              Kunst is genieten - genieten is een kunst !

              Comment


              • #8
                Re: Kasteel van Horst II

                Trek eens een loodlijn van het topje van de toren en zie waar je uitkomt in de weerspiegeling... of de toren op zich scheef staat of niet doet zelfs niet terzake (imho).
                "I never worry about the future. It comes soon enough." (Albert Einstein)

                Comment

                Working...
                X