Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kalmthoutse heide

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Kalmthoutse heide

    Eigenlijk heel lang geleden dat ik nog op dit forum ben geweest.
    Na lange stilstand de draad terug opgenomen en begonnen met een reeks bijkomende lessen.

    Voor de fotocursus moeten we een reeks landschapsfoto's maken.
    Deze foto's zijn op een zaterdagochtend gemaakt. Om 5u het bed uit richting Kalmthout, maar o zo mooi.
    Opbouwende kritiek is uiteraard welkom.

    Untitled by lieven roelandts, on Flickr

    Kalmthoutse heide 3 by lieven roelandts, on Flickr

    Kalmthoutse heide 6 by lieven roelandts, on Flickr

    Kalmthoutse heide1 by lieven roelandts, on Flickr

  • #2
    Re: Kalmthoutse heide

    knappe platen - vooral die eerste vind ik heel mooi
    Peter
    mijn website : klik

    Comment


    • #3
      Re: Kalmthoutse heide

      Mooie reeks hoor, kiezen ga ik niet doen
      In ieder geval de draad weer goed opgepakt

      grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • #4
        Re: Kalmthoutse heide

        Knap, 3 en 4 springen er voor mij uit. En doen me zin krijgen om ook nog eens om 5u uit m'n bed te komen om op zulke plaatjes te jagen.
        Nikon D500 - Nikkor 17-55mm 2.8 - Nikkor 50mm 1.8 - Tamron 90mm VC USD -
        Tamron 70-200mm 2.8 VC G2 - Tamron 150-600mm VC G2 - Benro C4770TN - Benro GH2C

        https://500px.com/pieterhelsen

        Comment


        • #5
          Re: Kalmthoutse heide

          Mooie reeks en kiezen doe ik niet omdat het te moeilijk is.

          Wel de forumregels volgen, max 3 foto's maar

          Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
          http://www.photo-patricske.be
          Panasonic FZ18, Canon 50D, Canon 6D, Canon EOS R, ..... veel en veel meer zie hier

          Comment


          • #6
            Re: Kalmthoutse heide

            Hele mooie reeks . Je bent beloond om zo vroeg op te staan
            Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

            Comment


            • #7
              Re: Kalmthoutse heide

              Geen straf om net iets teveel foto's te bekijken, maar zeker een hartelijk welkom terug. Pracht serie !
              Mijn voorkeur gaat uit naar de 4e, vanwege de kleuren en de sfeer. (schitterend neveltje)
              De meesten van ons plaatsen slecht 1 foto, al was het maar om te voorkomen dat al de commentaren door elkaar gaan lopen.
              Je zal nu merken dat de meesten vooral een keuze maken.
              Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

              Vriendelijke groeten, Johan

              Comment


              • #8
                Re: Kalmthoutse heide

                Welkom terug.

                Alle 4 mooi, maar ik heb een voorkeur voor de tweede. De vierde vind ik ook heel mooi, maar is me iets te magenta.

                Even terzijde ... waarom vuur je al die foto's in 1 keer op ons af ?
                Mvg Philip

                Comment


                • #9
                  Re: Kalmthoutse heide

                  Ik vind de eerste foto niet in de reeks passen. Die zou ik apart geplaatst hebben. Als ik nu de serie bekijk loop ik helemaal warm voor de tweede, gevolgd door de vierde en dan de derde.
                  http://jonggolde.nl

                  Comment


                  • #10
                    Re: Kalmthoutse heide

                    interessant hoe iedereen het anders ziet he.

                    Ikzelf ben fan van de eerste en de vierde. Al gebeuren er in de lucht van de eerste precies wel wat rare dingen, maar dat is niet pejoratief bedoeld.
                    mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Kalmthoutse heide

                      Idd de eerste past niet in de reeks. Helemaal mee eens.

                      En zoals hierboven weergegeven klopt ook wel. Wat minder realistische lucht door accenten op de bomen proberen te leggen. Maar ik vond het uiteindelijk wel iets hebben en ben het wat artistieker gaan bekijken.
                      Rare vogel, maar bon.

                      K'zal er op letten in de toekomst max drie foto's te posten. Hier heb ik overgekeken. Als ik er nu ééntje verwijder kloppen bovenstaande posts niet meer.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Kalmthoutse heide

                        Voor mij spring resoluut de vierde er als beste bovenuit...Het mistige sfeertje en de kleuren helemaal top..
                        Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                        MIJN WEBSITE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Kalmthoutse heide

                          ik zou persoonlijk één en twee bovenaan wat croppen zodat er slechts een klein beetje lucht boven de bomen over blijft. Natuurlijk word dan de beeldverhouding ook meer naar pano getrokken.
                          Albums
                          Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Kalmthoutse heide

                            Ik kan alleen maar beamen wat de voorgangers hier schreven: prachtige serie. Kiezen is moeilijk. Ik zou het omgekeerde zeggen: wanneer ik er één zou verwijderen zou het de derde zijn. Maar nu laten staan hoor! Prachtig die heide weergegeven in de vroege uurtjes.
                            grts,
                            Raf.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Kalmthoutse heide

                              Zo simpel kan het leven zijn. Goed in beeld gebracht. Ik maak geen keuze omdat hetgeen wat jezelf voor ogen had toch jou keuze is. Ik vind ze allemaal wel iets hebben. Als ik dan toch mijn mindere eruit moet halen is het de laatste. Kijkt gewoon minder lekker den de andere.
                              Mvg, Pascal,Schoonspikke
                              Als je schiet..schiet dan raak!
                              500 PIXHuawei P30 PRO

                              Comment

                              Working...
                              X