Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Jalouvre VIII

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Jalouvre VIII


    De laatste van de serie.

    Uiteraard waren niet alle foto's van de serie even sterk, maar hopelijks toch een verhaaltje/sfeerbeeldje kunnen schetsen van de wandeling.
    Toch van het eerste stuk, ik denk dat de wandeling in totaal 9h geduurd heeft, maar deze beeldjes komen allen uit de eerste 3 uur.

    Hogerop stond er een zeer sterke wind (let op de handschoenen), en veranderde het karakter van de wandeling zodat het veel moeilijker werd om "sterke" foto's te maken. We zijn bijvoorbeeld hoop en al twee minuten op de eigenlijke top geweest. Die wordt bereikt door over de Rasoir te lopen, dan te traverseren op een deftig pad in de wand, en daarna nog een dikke 100 meter omhoog, gedeeltelijk op handen en voeten (scottisch grade one zou ik schatten). Niet zo evident om daar foto's van te nemen. Daarna terug over dezelfde weg, terug over de rasoir, en de ander kant van de col naar beneden. Normaliter weiger ik om een wandelstok te gebruiken, maar dat was daar wel van doen. Daarna verder over een ander colleke naar de top van de Aiguille Verte, en dan terug naar beneden en iets naar boven naar de Col de La Colombière. Onze auto stond niet op de col zelf, kwestie van op het einde van zo een lange dag geen ferme klim meer te moeten doen.

    Misschien komt er nog wel een bonus-track-foto, maar die past niet helemaal in het verhaal. Zien wel...




    mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

  • #2
    Re: Jalouvre VIII

    Mooie afsluiter Pieter, toch een avontuurlijk wandelingske hoor, niet echt voor mij door de rugproblemen ...
    Knap hoe je steeds de persoon op een natuurlijke manier mee in beeld hebt genomen

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: Jalouvre VIII

      Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
      Mooie afsluiter Pieter, toch een avontuurlijk wandelingske hoor, niet echt voor mij door de rugproblemen ...
      Knap hoe je steeds de persoon op een natuurlijke manier mee in beeld hebt genomen

      grts
      Sieg
      Volledig mee eens ... jammer genoeg ook het gedeelte van de rug.

      Heel mooie reeks.
      Mvg Philip

      Comment


      • #4
        Re: Jalouvre VIII

        Prachtig verhaal, mooi landschap en goed gebracht. Alhoewel ik bij deze laatste liever zou gezien hebben dat de persoon naar rechts keek in plaats van naar beneden links. Mooie serie!
        grts,
        Raf.

        Comment


        • #5
          Re: Jalouvre VIII

          Mooi serie, Pieter.
          Niet de allermooiste, maar de man staat erbij (doordat hij die kant kijkt ) alsof hij denkt : Het is volbracht.
          Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

          Vriendelijke groeten, Johan

          Comment


          • #6
            Re: Jalouvre VIII

            Dank om ons mee te laten genieten!
            vriendelijke groeten, Sien

            Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

            Comment


            • #7
              Re: Jalouvre VIII

              Oorspronkelijk geplaatst door Johan1956 Bekijk bericht
              maar de man staat erbij (doordat hij die kant kijkt ) alsof hij denkt : Het is volbracht.
              Dat is idd. exact wat ik wilde overbrengen.

              dank voor de commentaartjes door iedereen (en "mooi" vind ikzelf dus een zwaar overroepen idee, dit ter zijde)
              mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

              Comment


              • #8
                Re: Jalouvre VIII

                En wat zie ik : "Een man met handschoenen en blote benen ?" Had dit al in de gaten bij je vorige foto's !
                Je bent dus geraakt waar je wilde zijn, goede reeks om volgen en proficiat voor jou inspanningen want klimmen en fotograferen is geen sinecure. Persoon kijkt goede richting uit en het 'waarom' is hier al verteld
                Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                Comment


                • #9
                  Re: Jalouvre VIII

                  echte alpinisten he...

                  Valt me wel op hoeveel glitterpakjes de wandelaars/randonneurs/lopers de laatste tijd aan hebben. de tijd van het (zware) houthakkershemd is duidelijk voorbij.
                  mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Jalouvre VIII

                    Dat is een mooie afsluiter van een knappe reeks.
                    En sterke mensen die bergkletteraars !
                    bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                    Comment

                    Working...
                    X