Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

In gesprek

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] In gesprek

    Van mijn Java-Bali reis heb ik nog niet zoveel laten zien. (vooral omdat het hoofdzakelijk toeristenfoto's zijn)
    Dit is de Malabar theeplantage op Java. Natuurlijk weer opgezet in ons "roemrijke verleden" van Indonesië.

    In gesprek.



    Bedankt voor de belangstelling.
    (liefst op zwart)
    Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

    Vriendelijke groeten, Johan

  • #2
    Re: In gesprek

    Kweetnie.
    Lijkt wel of er sneeuw ligt.?
    Compo wel mooi.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: In gesprek

      Deze doet het ook heel goed in het vierkant....Prachtig fotogeniek boompje en omzetting vind ik heel dik geslaagd...Het beetje nevel geeft hier de sfeer...Vind hem knap..
      Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
      MIJN WEBSITE

      Comment


      • #4
        Re: In gesprek

        Heel mooie compo. Voor mij zou de voorgrond een beetje donkerder mogen zijn - maar ik ken eigenlijk niks van wat een goede z/w omzetting maakt.
        Mvg Philip

        Comment


        • #5
          Re: In gesprek

          Dat mooie boompje is de aandachtstrekker in deze opname en staat op een mooi plaatsje
          De omzetting is wel apart maar vind het wel passend, op die manier gaat alle aandacht naar de juiste plaats

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #6
            Re: In gesprek

            Prima titel gekozen bij deze sfeervolle foto. Aparte en mooie omzetting met het groen zo licht.
            http://www.smuttynose.nl

            Comment


            • #7
              Re: In gesprek

              Goede compo en knap boompje
              de titel is ook goed gevonden, zou de kleine wel luisteren naar de oude kromme opa ?
              bedankt om te kijken of te reageren, frans !

              Comment


              • #8
                Re: In gesprek

                zeer mooi totaal beeld
                maar ik mis hier het fris groene van de jonge theeblaadjes
                Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
                Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

                Comment


                • #9
                  Re: In gesprek

                  Hier komt het vierkant echt tot zijn recht en ondersteunt de inhoud van je foto volledig. Het zwart wit maakt hem wat nostalgisch maar ik vermoed dat deze in kleur ook mooi zal zijn.
                  Meer van mijn fotootjes te zien op Flickr http://www.flickr.com/photos/64612467@N04/
                  Groeten
                  Kurt

                  Comment


                  • #10
                    Re: In gesprek

                    je hebt veel fantasie Johan maar je foto is knap ,al zou ik ook miss liever dit in kleur zien

                    Comment


                    • #11
                      Re: In gesprek

                      Voor mij perfecte keuze in zwartwit (niet verwonderlijk zeker ?) omdat de neutraliteit het hoofdonderwerp plus medespelers prachtig doet uitkomen. Ook dat licht grijsachtige vind ik heel mooi wat de sfeer dan weer ten goede komt. Super Johan
                      En nu ga ik overschakelen naar kleur want ze beginnen allemaal
                      Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                      Comment


                      • #12
                        Re: In gesprek

                        Eerlijk gezegd vond ik de kleurversie te alledaags om te laten zien. Vooral "Java-groen", en een heeel saaie lucht.

                        Oorspronkelijk geplaatst door philitalia Bekijk bericht
                        Heel mooie compo. Voor mij zou de voorgrond een beetje donkerder mogen zijn - maar ik ken eigenlijk niks van wat een goede z/w omzetting maakt.
                        Om de hoofdrolspelers goed uit te laten komen het ik de helderheid van het groen wat "opgekietelt". Als je goed kijkt zie je dat ik, vanonder vandaan, al een iets donkerder gradiënt heb getrokken.
                        Dat is het leuke van zwart/wit. Je kan de helderheid van elke kleur bespelen.

                        Ter informatie : Ik gebruik nooit een plug-inn als Silver-efex, maar doe de omzetting vooral in Lightroom. Je kan daar nl. oneindig met de schuifjes spelen, en eventueel weer terug.
                        Plug-inns komen toch meestal met een voorgekookt recept, waar je zelf uiteraard nog wat peper en zout aan kan toevoegen. Maar ik kook toch liever zelf.

                        Allemaal bedankt voor de mooie respons.
                        Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                        Vriendelijke groeten, Johan

                        Comment


                        • #13
                          Re: In gesprek

                          terug op mijn laptopschermpje (want ben in den belle gieke), dus maar beperkte geldigheid van wat ik wauwel, en daar lijkt de textuur op de theeblaadjes dus wat uitgebrand.

                          Maar wat een mooie compo !
                          mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

                          Comment

                          Working...
                          X