Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

In de buurt van Staffin. +up

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] In de buurt van Staffin. +up

    Zoals eerder gezegd hebben wij veel slecht weer gehad, maar als de zon door een spleetje scheen, was het ineens een kleurfeest.
    Na de Quiraing gigen we wat toeren, en toen kwam er toch een moment. Grandioos !
    Hier heb ik er bewust voor gekozen, om letterlijke en figuurlijk in te zoomen op een klein stukje landschap.

    In de buurt van Staffin.


    Update.


    Liefst met zwarte achtergrond bekijken. Dank u wel.
    Last edited by Johan1956; 2 augustus 2017, 16:32.
    Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

    Vriendelijke groeten, Johan

  • #2
    Re: In de buurt van Staffin.

    Een heel andere compositie in contrast met de andere uit de Schotlandreeks. Ik persoonlijk vind het een mooie variatie.

    Mooie slingerbeweging doorheen de compositie en de kleuren komen mooi tevoorschijn bij het schaarse zonlichtmoment.

    Mvg.
    Smets84.

    Comment


    • #3
      Re: In de buurt van Staffin.

      Vind het ook mooi

      Comment


      • #4
        Re: In de buurt van Staffin.

        Een mooie foto met fijne kleuren! Misschien zou ik aan de bovenkant een stukje wegsnijden net boven het boompje. Die bruingelige tinten vallen dan weg en je houdt alleen groen over.

        Comment


        • #5
          Re: In de buurt van Staffin.

          Voor mij persoonlijk is dit een 'moeilijke' waar ik weinig kan/wil over schrijven.
          Zal aan mijn beperkte kennis van bepaalde soorten fotografie liggen denk ik.
          Ik zie wel waar je naar toe wil, het slingerende stroompje over de heuvelhelling... maar toch.

          Comment


          • #6
            Re: In de buurt van Staffin.

            Heel knap gesloten landschap, het riviertje laat je op hele mooie manier je door de foto kijken van boompje naar boompje...En licht over het landschap ook mooi...Doet het goed in het vierkant..
            Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
            MIJN WEBSITE

            Comment


            • #7
              Re: In de buurt van Staffin.

              Heel speciaal van licht en kleur, doet wat denken aan Ijsland. Mooie ruwe voorstelling van een landstrook die 'beweegt'
              Kunst is genieten - genieten is een kunst !

              Comment


              • #8
                Re: In de buurt van Staffin.

                Een zoekplaatje waar je tevergeefs zoekt naar een onderwerp (tenzij die slingerbeweging dan), maar toch vind ik dit mooi. Doe zo voort.

                groeten,
                Geert

                Comment


                • #9
                  Re: In de buurt van Staffin.

                  Een foto die mij pas bij meerdere malen bezichtigen begon te boeien. Het ritme van de boompjes en het meanderende beekje is toch wel heel mooi. Steeds dieper het landschap in....
                  http://www.smuttynose.nl

                  Comment


                  • #10
                    Re: In de buurt van Staffin.

                    De fijnproevers vooral bedankt voor het kijken en de reacties. Zeer gewaardeerd.
                    Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                    Vriendelijke groeten, Johan

                    Comment


                    • #11
                      Re: In de buurt van Staffin.

                      Speciaal !
                      Prachtige kleuren en mooi licht

                      Op mijn scherm lijkt het wel een tikkeltje te verscherpt.
                      bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                      Comment


                      • #12
                        Re: In de buurt van Staffin.

                        Lijkt me ook wel veel teveel verscherpt (en clarity omhoog? beide geven vreemde effecten als je veel blaadjes en gras in beeld hebt), het beeld wordt er heel onrustig van en als je dan al niet echt een 'aanwezig' onderwerp hebt dan kijkt het allemaal net wat minder prettig. Ik had meer van het riviertje willen zien (onderaan) maar ik weet uiteraard niet wat de mogelijkheden nog waren. Als de foto in raw is dan is er nog wel wat mogelijk denk ik.

                        Het is wel weer eens wat anders kwa compositie dus das wel top.

                        Comment


                        • #13
                          Re: In de buurt van Staffin.

                          Bedankt voor jullie scherpe blik. Bij deze een update erbij gezet.
                          Het stroompje maakt overigens een stevige draai en liep net onder het kader parallel met de onderkant.
                          Daarom voor deze compo gekozen. Rustiger en de keien mooi in de hoek.
                          Een totaalbeeld komt misschien nog in de toekomst. Alleen was de grote spotlight op dat moment achter de wolken.
                          Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                          Vriendelijke groeten, Johan

                          Comment

                          Working...
                          X