Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ik vlieg jullie achterna.... + 2 updaten

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Ik vlieg jullie achterna....

    Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
    U hoeft mij niet te citeren, iedereen heeft recht zijn eigen mening vrij neer te pennen toch ?
    En neen ik ben niet bang van lege ruimtes want ik gebruik het zelf ook regelmatig.

    grts
    Sieg
    Mijn beste Sieg,

    Een forum dient namelijk om vragen te stellen of een discussie aan te gaan met een ervaringsdeskundige over een bepaald topic. U reageert als ervaringsdeskundige op een bepaald topic waar ik het als andere ervaringsdeskundige niet mee eens ben. Ik kan en mag dan volgens de regels van het spel reageren op uw antwoord door middel van de optie "Met citaat reageren". Ik kan dit ongestraft, zonder verlies van punten en hoef niet terug langs start te passeren of naar de gevangenis. Het is dus met andere woorden een geldige spelactie!

    Indien ik u gefrustreerd, gekwetst of droevig heb gemaakt wil ik mij excuseren. Dit was absoluut de bedoeling niet. Omdat we beide een andere mening hebben over een beeld wil dit niet zeggen dat ik u persoonlijk aanval.

    Groetjes,

    Kristof

    PS: Ben juist naar je site gaan kijken. Knap werk!
    “Your first 10,000 photographs are your worst.” ― Henri Cartier-Bresson

    Canon EOS 5D MKII -- Canon EOS 500D -- Canon 24-70 f/2.8 -- Canon 18-55 f/3.5-5.6 -- Canon 50mm f/1.8 -- Canon 70-200 IS f/2.8 -- Tokina 11-16 f/2.8

    Comment


    • #17
      Re: Ik vlieg jullie achterna....

      Oorspronkelijk geplaatst door dondimorio Bekijk bericht
      ...Ik kan dit ongestraft, zonder verlies van punten en hoef niet terug langs start te passeren of naar de gevangenis.
      Ik vind het vooral knap wanneer er op een luchtige manier meningen geuit worden. Zelfs al worden ze gerespecteerd, wat hier volgens mij toch wel degelijk het geval was, vind ik dit een hele mooie manier om iets te zeggen.
      Hele mooie foto trouwens. De vogel dicht bij de boot is volgens mijn mening zeker een meerwaarde.
      The only time you have too much fuel is when you are on fire

      Comment


      • #18
        Re: Ik vlieg jullie achterna....

        Ik vind het zo een hele mooie. De vogel vliegt de boot achterna zoals de titel het zegt en de "lege" ruimte rechts wordt mooi opgevuld door het "andere" licht.
        http://www.paulvanrooy.be

        Comment


        • #19
          Re: Ik vlieg jullie achterna....

          voor mij een TOPfoto.
          grtjs Marc
          Perfectie is niet van deze wereld. We kunnen het hooguit benaderen.

          Comment


          • #20
            Re: Ik vlieg jullie achterna....

            Oorspronkelijk geplaatst door olivetti Bekijk bericht
            Heel mooi, sterke compo.

            Alleen door het grote verschil in de kleur van de zee krijg ik het idee (is niet zo) dat de horizon scheef staat. Vreemd...
            Liep idd ietske schuin...maar niet veel. Bij deze de horizon aangepast

            Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
            Mooie opname Pascale
            Al had 'm volgens mij nog beter geweest indien er meer ruimte was tussen vogel en zeilboot zodat de lege ruimte rechts ook gebruikt werd

            grts
            Sieg
            Ik heb graag wat leegte in mijn foto's...dat zal jij wel weten intussen. Maar voor jou heb ik de meeuw wat verplaatst....beter?

            Oorspronkelijk geplaatst door Johan1956 Bekijk bericht
            Waarschuwing : De kans om maandag in de HoF te komen is vanaf heden kleiner geworden.
            Subliem op alle manieren, Pascale.
            pssst, de horizon, een pietsje......
            Heb ik aangepast Johan
            Maar in de HOF...neen hoor...die is niet sterk genoeg. Mijn foto's zijn de laatste 7 mnd niet zo goed meer om nog in de HOF te staan

            Oorspronkelijk geplaatst door dondimorio Bekijk bericht
            Persoonlijk volg ik deze visie niet. Mensen zijn ten onrechte bang van 'leegte' in een beeld. In dit geval geeft de leegte rechts juist een meerwaarde aan het beeld. Het maakt de compositie voor mij juist héél sterk. Indien de vogel meer naar rechts gecentreerd stond had je 2 onderwerpen. Een vogel en een boot. Nu krijg je een verhaal met 1 onderwerp, een vogel die een boot volgt. De leegte rechts legt de nadruk op het wijdse, het oneindige van de zee. Petje af voor dit beeld.
            Dat wilde ik ook...de leegte in mijn foto. Bedankt voor je pos. commentaar!

            Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
            Ben het daar volmondig mee eens en dat is (zal hoogstwaarschijnlijk met 100% zekerheid) ook de bedoeling van tantine zijn.
            But no matter what, dit is een super de super prent.
            Ja Luc...jij kent mij een beetje hé....probeer altijd het weidse en de rust in mijn foto vast te leggen.
            Last edited by tantine; 22 augustus 2014, 11:38.
            Eerlijkheid duurt het langst!!
            Mijn website: http://www.degrafon.be/

            Comment


            • #21
              Re: Ik vlieg jullie achterna....

              Persoonlijk vind ik je laatste update de mooiste Pascale, kwestie van smaak uiteraard
              Bij deze heb ik echt het gevoel dat de meeuw naar de boot toevliegt.
              Tevens is de opname meer in balans naar mijn gevoel

              grts
              Sieg
              Voor meer foto's ; www.sieg.be

              Comment


              • #22
                Re: Ik vlieg jullie achterna....

                ga nog steeds voor meeuw achter boot.
                de blauwe klik hier, werk hier niet..?
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #23
                  Re: Ik vlieg jullie achterna....

                  Bouk...is bij deze aangepast...lukt weer. Mercikkes!
                  Eerlijkheid duurt het langst!!
                  Mijn website: http://www.degrafon.be/

                  Comment


                  • #24
                    Re: Ik vlieg jullie achterna....

                    Voor mij ook de meeuw dichtbij de boot voor alle redenen die ervoor aangehaald zijn

                    IZ.
                    For Greater Good - Ambient Music for the Masses

                    Canon 600 D - EF-S 18–55mm IS STM - 50 mm 1.8 - EF-S 10-22 mm - EF 35mm f/2.0

                    Comment


                    • #25
                      Re: Ik vlieg jullie achterna....

                      Bedankt voor de updates, Pascale.
                      Als je het niet erg vind, maak ik geen keuze.
                      De 2e versie, benadrukt de ruimte.(en dus je bedoeling) Op de 3e is nu een mooie diagonaal ontstaan.
                      BEIDEN mooi !
                      Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                      Vriendelijke groeten, Johan

                      Comment


                      • #26
                        Re: Ik vlieg jullie achterna....

                        Niet om dwars te zijn; dat zou ik geeneens durven, maar ik vind die derde
                        het mooiste. Daar gaat mijn hart poëtisch een tel sneller van slaan, omdat
                        de vogel wel op weg is om te volgen, maar nooit inhaalt, hooguit voorbij
                        vliegt. Zoals wij ons hele leven ergens achter aanjagen, maar het nooit of
                        te nimmer halen, en vandaar maar veilig in het midden blijven hangen. Het
                        is trouwens een prima prent.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Ik vlieg jullie achterna....

                          voor mij de eerste
                          groetjes Ingrid

                          Comment


                          • #28
                            Re: Ik vlieg jullie achterna....

                            Nog niet gereageerd op dit topic, ik vond het origineel mooi maar miste sterkte met de verplaatste meeuw is het helemaal af. Ik had er zelfs niet aangedacht om die meeuw te verplaatsen, maar met zo'n egale lucht en photoshop is dat feitelijk niet zo moeilijk. Voor mij is de update nu een topper
                            Portfolio -=- Facebook pagina -=- Flickr -=- 500px

                            Comment


                            • #29
                              Re: Ik vlieg jullie achterna....

                              De tweede versie vind ik het beste, de derde versie ook goed, wanneer je de titel veranderd in "Ik vlieg van jullie weg".
                              Groetjes, Willy

                              "Less is More"

                              Comment


                              • #30
                                Re: Ik vlieg jullie achterna....

                                Ik ben een aantal keer naar beide versies komen kijken omdat ik twijfelde.
                                Mijn eerste idee was ook om de meeuw verder van de boot te plaatsen om zo de leegte rechts wat op te vullen.
                                Maar... ik heb mijn mening herzien. De foto met de meeuw dichterbij vind ik beter. De connectie tussen meeuw en boot is veel sterker als ze dichter bij elkaar geplaatst zijn en de leegte rechts benadrukt de weidsheid van de zee.
                                De tweede versie met gecorrigeerde horizon is een heel sterke foto
                                vriendelijke groeten, Kurt
                                Mijn foto's
                                Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

                                Comment

                                Working...
                                X