Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

groen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] groen

    "Le Tombeau du Géant" in een van de meanders van de Semois.

    update:

    DSC_0547 by Raf Strobbe, on Flickr


    DSC_0547 by Raf Strobbe, on Flickr

    Grotere versie kan bekeken worden door op de foto te klikken.

    Bedankt voor het kijken en alle commentaren welkom,

    Raf.
    Last edited by muesli; 16 mei 2018, 15:52.

  • #2
    Re: groen

    Bekende plek aan de Semois. Wellicht had zachter licht hier beter uitgekomen maar dan ben je soms al ergens anders. wat ik wel zou doen is een filter trekken over het bovenste deel van je foto en het licht wat temperen, eventueel in combinatie met de hooglichten ook nog een klein beetje te laten dalen.
    Meer van mijn fotootjes te zien op Flickr http://www.flickr.com/photos/64612467@N04/
    Groeten
    Kurt

    Comment


    • #3
      Re: groen

      Fijne en bekende plek daar. Nu is het inderdaad 'groen' wat de hoofdkleuren zijn maar elk seizoen heeft zo zijn karakteristieken op dit uitzichtpunt. Heb je niet overwogen om naar 16:9 formaat te gaan, boven wat minder lucht ?
      Kunst is genieten - genieten is een kunst !

      Comment


      • #4
        Re: groen

        Mooie locatie, heb er ook al gestaan zoals de meesten hier denk ik
        Het ziet er daar met het oog zeer mooi uit maar vind het heel moeilijk om daar ook een mooie opname te maken
        De lucht zou bij deze inderdaad wat mogen getemperd worden

        grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #5
          Re: groen

          Mooi standpunt en mooie frisgroene tinten.
          De lucht lijkt mij behalve licht, ook een beetje te blauw.
          Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

          Vriendelijke groeten, Johan

          Comment


          • #6
            Re: groen

            Bedankt voor de reacties Kurt, Raymond, Siegfried en Johan.
            Ik zal deze avond eens proberen een update te maken met correctie van de lucht. Een 16:9 is inderdaad in dit geval een optie door een stuk van de lucht weg te knippen.
            En zoals @Sieg schrijft: een zeer mooie plek met prachtig panoramazicht maar zeer moeilijk om vast te leggen door de oriëntatie (van N naar Z). Ik heb daar op één van die banken een hele tijd zitten wachten op goed licht en verschillende opnames gemaakt. (Ondertussen ook pic-nic verorberd en een goed Belgisch biertje gedronken).
            grts,
            Raf.

            Comment


            • #7
              Re: groen

              Het hardere licht is hier iets waar je zal moeten mee leven want ik vermoed dat bij later/lager licht de zon recht op je afkomt wat de problemen met de lucht alleen maar zou vergroten. Bovendien vermoed ik dat de vallei dan helemaal in de schaduw zou liggen.
              Aan de andere kant stoort dat licht me hier eigenlijk niet want de wolken zorgen voor mooie sunspots over het landschap.
              Als je de lucht nog wat naar beneden zou kunnen halen is ie helemaal af imo.

              Comment


              • #8
                Re: groen

                ik hou het gewoon bij de eerste versie , de lucht is zoals hij was vermoed ik ,dat zijn typische luchten waarin veel nevel en hard licht samenkomen , veel kan je daar niet aan veranderen ,maar eigenlijk stoort dat mij niet , het totaal plaatje vind ik mooi ,het hoeft niet allemaal perfect te zijn

                Comment

                Working...
                X