Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Golfbreker

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Golfbreker


    Gemaakt tegen de avond, terwijl er een onweersbui boven de zee hing.
    Last edited by MartinB; 18 november 2012, 09:43.
    Fujifilm en het nodige bijbehorend glas

  • #2
    Re: Golfbreker

    mooi ...me like :-)

    grtz

    Nathan
    www.lensculture.com/nathan-verstraete

    Comment


    • #3
      Re: Golfbreker

      zelf had ik liever gezien dat je iets meer naar links stond ,dan oogden die voorste palen niet zo zwaar ,ook zou ik trachten het blauw wat te minderen ,mijn gedacht hè
      heb hem zelf eens binnengehaald en zo vrij geweest het blauw en cyaan wat te minderen iets op te lichten en klein beetje verzadiging op de paaltjes ,ook die lichte vlek op de voorste paaltjes wat te temperen ,trok nogal wat aandacht als ik hem weer moet verwijderen je zegt het maar klik
      Last edited by bopatje; 18 november 2012, 10:08.

      Comment


      • #4
        Re: Golfbreker

        Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk bericht
        zelf had ik liever gezien dat je iets meer naar links stond ,dan oogden die voorste palen niet zo zwaar ,ook zou ik trachten het blauw wat te minderen ,mijn gedacht hè
        ook de mijne
        facebook

        500px

        Comment


        • #5
          Re: Golfbreker

          vind het geheel ook wat te blauw.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Golfbreker

            Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk bericht
            zelf had ik liever gezien dat je iets meer naar links stond ,dan oogden die voorste palen niet zo zwaar ,ook zou ik trachten het blauw wat te minderen ,mijn gedacht hè
            heb hem zelf eens binnengehaald en zo vrij geweest het blauw en cyaan wat te minderen iets op te lichten en klein beetje verzadiging op de paaltjes ,ook die lichte vlek op de voorste paaltjes wat te temperen ,trok nogal wat aandacht als ik hem weer moet verwijderen je zegt het maar klik
            Toch heeft het iets dat me aantrekt, al zullen velen opmerken dat de linkse palenlijn ook beter uit de L-benedenhoek zou starten.
            De bewerkte versie van bopatje vind ik wel beter ogen.
            @ Bopatje: dat sleutelen aan blauw en cyaan, gebeurt dat in Lightroom of in PS ?

            Groetjes,
            JM

            Comment


            • #7
              Re: Golfbreker

              Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk bericht
              zelf had ik liever gezien dat je iets meer naar links stond ,dan oogden die voorste palen niet zo zwaar ,ook zou ik trachten het blauw wat te minderen ,mijn gedacht hè
              heb hem zelf eens binnengehaald en zo vrij geweest het blauw en cyaan wat te minderen iets op te lichten en klein beetje verzadiging op de paaltjes ,ook die lichte vlek op de voorste paaltjes wat te temperen ,trok nogal wat aandacht als ik hem weer moet verwijderen je zegt het maar klik
              Deze foto is tegen de avond gemaakt en aangezien dat ik geen statief mee had heb ik een paal van de golfbreker daarvoor gebruikt, dus iets meer naar links was niet mogelijk.
              Ik vind het wel interessant om het verschil te laten zien, dus van mij mag je link laten staan . Hoe heb je die trouwens bewerkt?

              Ik laat de blauwe versie wel staan omdat ik die mooier vind, moet kunnen
              Fujifilm en het nodige bijbehorend glas

              Comment


              • #8
                Re: Golfbreker

                Het blauwe vind ik wel passend, hoort bij dit moment van de avond en draagt bij aan het sfeertje. De palen zo opzichtig in de voorgrond vind ik wat minder, het verstoort de mooi weglopende lijn en herhaling van de paaltjes die van links komen.

                Vind dat je de belichting juist wel weer mooi gekozen hebt, er zit net wat beweging in het water, hoewel er ook nog detail in is gebleven.
                WEBSITE | WORKSHOPS | FACEBOOK

                Comment


                • #9
                  Re: Golfbreker

                  Oorspronkelijk geplaatst door Wasbeer Bekijk bericht
                  Toch heeft het iets dat me aantrekt, al zullen velen opmerken dat de linkse palenlijn ook beter uit de L-benedenhoek zou starten.
                  De bewerkte versie van bopatje vind ik wel beter ogen.
                  @ Bopatje: dat sleutelen aan blauw en cyaan, gebeurt dat in Lightroom of in PS ?

                  Groetjes,
                  JM
                  Oorspronkelijk geplaatst door MartinB Bekijk bericht
                  Deze foto is tegen de avond gemaakt en aangezien dat ik geen statief mee had heb ik een paal van de golfbreker daarvoor gebruikt, dus iets meer naar links was niet mogelijk.
                  Ik vind het wel interessant om het verschil te laten zien, dus van mij mag je link laten staan . Hoe heb je die trouwens bewerkt?

                  Ik laat de blauwe versie wel staan omdat ik die mooier vind, moet kunnen
                  ik heb dit gedaan in PS CS5 ,gewoon in de aanpassingslaag kleurtoon en verzadiging, selectief (met dat handje /vingertje) klikken op het bepaald kleur dat je wil wijzigen ,en zo het blauw en cyaan naar beneden gehaald
                  ik zie natuurlijk ook in de verdere commentaren dat het blauw ook wel gesmaakt wordt ,dit is natuurlijk een persoonlijke keuze hè

                  Comment

                  Working...
                  X