Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Godafoss + update

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Godafoss + update

    dit is een laatste week op BD ,dan zal ik weer eens een media pauze nemen ,
    soms heb ik behoefte om eens wat afstand te nemen
    er komen er nog een paar deze week
    eerste versie achter een linkje

    nieuwe versie na toch wel terechte kritiek
    terwijl ook een grote versie erbij geplaatst (2x klik )

    dank voor het kijken
    Last edited by bopatje; 11 januari 2017, 16:06.

  • #2
    Re: Godafoss

    Mooie locatie en mooi vastgelegd Patrick
    Al kan ik me niet ontdoen aan het feit dat het lijkt alsof er redelijk wat gesleuteld is aan deze opname ?

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: Godafoss

      Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
      Mooie locatie en mooi vastgelegd Patrick
      Al kan ik me niet ontdoen aan het feit dat het lijkt alsof er redelijk wat gesleuteld is aan deze opname ?

      grts
      Sieg
      Sieg er is idd wat aan gewerkt maar niet zoveel hoor ,het is een blend van 3 foto's ,ik heb het één en ander weggekloond ,de saturatie wat opgedreven en iets meer warmte ingestoken ,hier zijn de 3 foto's origineel rechtstreeks JPG uit raw 1 , 2 , 3
      er is niets aan veranderd aan deze drie foto's
      dank voor je reactie hoor

      Comment


      • #4
        Re: Godafoss

        Knap hoe je dit vastlegde (interessant om eens te zien vanwaar de uiteindelijke plaat komt)
        Mooie site en knappe kleuren in de lucht.

        Comment


        • #5
          Re: Godafoss

          Mooi hoe de wolken het zonlicht opvangen. Mooie kleuren en sluitertijd.
          Blenden of hdr of verloopfilters ... het hoort er allemaal bij.
          Knap resultaat. Ik mis u nu al ...

          Comment


          • #6
            Re: Godafoss

            Heel knap gedaan met als resultaat een prachtige foto
            Groetjes Vicky

            Comment


            • #7
              Re: Godafoss

              Mooie opname en compo Patrick.
              Maar als ik eerlijk mag zijn, hou ik meer van de raw 2 dan van deze. Ikzelf zou het waarschijnlijk enkel met die opname gedaan hebben.
              Maar dat is persoonlijk, ikzelf hou meer van een iets koudere afwerking.
              Maar doet niets aan de foto af, mocht ik hem niet goed vinden zou ik niet reageren ;-)
              Jammer dat we je weer moeten missen, maar begrijpelijk.
              We zien al uit naar de komende foto's!
              mvg Christophe.

              Comment


              • #8
                Re: Godafoss

                Heel wat rustiger precies dan wanneer ik er was.

                Nu de lucht doet me toch ietswat kunstmatig aan.
                Denk dat het komt omdat de kleurtoon van de lucht en voorgrond niet echt overeen komt.
                Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
                Website - 500px - Instagram

                Comment


                • #9
                  Re: Godafoss

                  Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk bericht
                  Sieg er is idd wat aan gewerkt maar niet zoveel hoor ,het is een blend van 3 foto's ,ik heb het één en ander weggekloond ,de saturatie wat opgedreven en iets meer warmte ingestoken ,hier zijn de 3 foto's origineel rechtstreeks JPG uit raw 1 , 2 , 3
                  er is niets aan veranderd aan deze drie foto's
                  dank voor je reactie hoor
                  Dan zat ik toch juist, deze opname komt niet zo mooi over als je vorige opnames vind ik
                  Ik weet niet juist wat er aan scheelt Patrick, ik denk dat het vooral met het contrast te maken heeft
                  In ieder geval bedankt voor de uitleg

                  grts
                  Sieg
                  Voor meer foto's ; www.sieg.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Godafoss

                    Door de bewerking kan ik deze zo niet weergeven - knap resultaat. En het weer was ook heel anders - motregen, nevel en somber toen wij daar passeerden. Wat ik in feite mis is het 'blauw' in het water ?
                    Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                    Comment


                    • #11
                      Re: Godafoss

                      Nu ik de RAW-foto's heb gezien, kan ik me voorstellen dat de afwerking gedaan is zoals het eindresultaat.
                      Een Raw is tenslotte een platte plaat zonder veel saturatie en contrast. De veranderde WB ? Kwestie van smaak. Maar ook een kwestie hoe de WB op de camera stond, toch ?
                      Het is me toch al dikwijls opgevallen dat de kleuren op Ijsland net wat anders zijn, dan hier.
                      Fraaie diepte gecreëerd door het hoekje mee te nemen.
                      Jammer , dat je even "off-line" gaat, maar ik weet als geen ander dat het heel louterend kan werken.
                      Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                      Vriendelijke groeten, Johan

                      Comment


                      • #12
                        Re: Godafoss

                        Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                        Dan zat ik toch juist, deze opname komt niet zo mooi over als je vorige opnames vind ik
                        Ik weet niet juist wat er aan scheelt Patrick, ik denk dat het vooral met het contrast te maken heeft
                        In ieder geval bedankt voor de uitleg

                        grts
                        Sieg
                        Sieg ; na enkele keren heel kritisch te kijken naar mijn eigen foto moet ik toch wel tot de conclusie komen dat je een punt hebt ,ik zat er idd wat over ,ik hou er ook niet van als het teveel afwijkt van het natuurlijke ,alhoewel ik er toch mijn eigen gevoel insteek ,ik heb hem helemaal opnieuw gemaakt en vooral weinig warmte aan toegevoegd want ik denk dat daar het probleem zat ,nu is er echt heel weinig aangedaan ,hopelijk beter

                        Comment


                        • #13
                          Re: Godafoss

                          Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
                          Door de bewerking kan ik deze zo niet weergeven - knap resultaat. En het weer was ook heel anders - motregen, nevel en somber toen wij daar passeerden. Wat ik in feite mis is het 'blauw' in het water ?
                          Raymond ,het water is kan ik niet blauw maken want dit was de kleur toen wij daar waren
                          je had het blijkbaar niet echt getroffen van het weer hè

                          Comment


                          • #14
                            Re: Godafoss

                            Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk bericht
                            Sieg ; na enkele keren heel kritisch te kijken naar mijn eigen foto moet ik toch wel tot de conclusie komen dat je een punt hebt ,ik zat er idd wat over ,ik hou er ook niet van als het teveel afwijkt van het natuurlijke ,alhoewel ik er toch mijn eigen gevoel insteek ,ik heb hem helemaal opnieuw gemaakt en vooral weinig warmte aan toegevoegd want ik denk dat daar het probleem zat ,nu is er echt heel weinig aangedaan ,hopelijk beter
                            Deze is inderdaad véél beter hoor Patrick, ben blij dat je het ook opgemerkt had
                            Bij de update komt 'm natuurlijker over maar vooral veel meer details in de donkere partijen waardoor de harde contrasten wat wegvallen
                            In ieder geval wat mij betreft een mooie up

                            grts
                            Sieg
                            Voor meer foto's ; www.sieg.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: Godafoss

                              De update is een pak interessanter om naar te kijken. Vooral het oplichten (zeker hier en daar ) is echt prachtig.
                              De grote is zeker een plezier om naar te kijken.
                              Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                              Vriendelijke groeten, Johan

                              Comment

                              Working...
                              X