Weergegeven resultaten: 1 t/m 12 van 12

Discussie: Godafoss

Standaard Godafoss

's Avonds laat bij de Godafoss in IJsland

vriendelijke groeten, Helen
    WWW.HELENICA.NL

Standaard Re: Godafoss

Wat een pracht van een waterval zeg, goede sluitertijd gekozen. Heb je hem ook beeldvullend, ook wel benieuwd naar.
    Nikon D7000+ Tokina 11-16mm f2.8 + Nikkor 16-85mm f 3.5-5.6g + Nikkor 35mm 1.8 + Tamron 70-300mm f4-5.6 Di VC USD + Tokina 100mm f2.8
    Canon Powershot S100 + onderwaterbehuizing.

Ondertussen heb ik mijn frustratie over het misplaatsen van Stadarfjall al min of meer verteerd

Mooie foto Helen en zeker niet het gewone standpunt van de doorsnee toerist. Helaas is voor mij het Godafoss-beginsel geldig : "als ik aan de Godafoss sta is het er ******weer".
    Iedereen weet intussen wel waarom deze waterval zo heet (met dank aan boer Thorgeir) maar een leuke anekdote is zeker de volgende : een paar jaar geleden is ene Shaun Baker er in geslaagd om meermaals deze waterval af te kayakken, er is een foto te vinden waar hij juist op de rand balanceert. In een interview vroegen ze hem waarom hij daarvoor precies naar IJsland kwam en hij antwoordde : "omdat dit daar niet verboden is".
    Het interview (ik heb het hier ergens liggen) bevatte ook de veelzeggende zin : "ik stop niet voor het serieus mis gaat"
    Shaun Baker is 's werelds meest beruchte wildwaterkayakker, Aldeyjarfoss was hem bijna fataal. Toen ik ervan hoorde heb ik direct gemaild naar vrienden, het antwoord kan worden samengevat in een paar woorden : "we have heard about this maniac", dixit Gudjón uit Akureyri.
    Haunted Places by Paul Maenhout
    www.isomo.jalbum.net

voorgrond mooi achtergrond een pak minder.
    compo OK.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    Onze albums: http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3

Ik vind net andersom. Een pano-uitsnede van de waterval zou hem extra eer aan doen maar ik zie een soort halo-effect rond de rotsen.
    Haunted Places by Paul Maenhout
    www.isomo.jalbum.net

Origineel standpunt, goede sluitertijd, evenwichtige compo...voor mij de beste uit je laatste IJsland reeks (so far )
    D7000 - Nikon 18-105 - Nikon 50D f1.4 - Tokina 11-16 f2.8 - Nikon 180D - Sigma 70-300
    500px
    FaceBook

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Codon Bekijk bericht
    Origineel standpunt, goede sluitertijd, evenwichtige compo
    volg hier
    en prachtige kleuren
    groetjes Ingrid

mooi tafereeltje

heb je em ook van dichter in panovorm ?
    Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II| Sigma 100-300 F4 EX APO HSM
    Nikon SB-800 | Compactdrive PD70X 60GB| Manfrotto 479B | Tamrac Velocity 9 | Albums: Fototime

Mooi hoor...comp en sluiterstijd.
    Gr Pascale
    Eerlijkheid duurt het langst!!

Wat een zalige foto; prachtige compositie met dat lage standpunt. Toppertje hoor

Ik vind hem mooi hoor! Mooie zachte kleur blauw zit erin!

heel knap qua compo, en zoveel mogelijkheden zijn er daar niet...

Maar als ik eerlijk mag zijn Helen, vind ik de blend niet zo geslaagd. Er zit een duidelijke halo rond de rotsen links en rechts aan de waterval en de voorgrond links is donkerder dan de voorgrond rechts...

Soortgelijke discussies

1. Godafoss
    Door Codon in forum Showcase Natuur en Landschappen
    Reacties: 25
    Laatste bericht: 10 juni 2012, 15:43

Regels voor berichten