Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fanad Head

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Fanad Head

    Weeral efkes geleden dat ik hier nog een fotooke gepost heb. Hier eentje van de vuurtoren van Fanad Head in het noorden van Donegal (Ierland)

    Danny's Photosite

  • #2
    Re: Fanad Head

    Voor mij is deze prima in orde
    Kunst is genieten - genieten is een kunst !

    Comment


    • #3
      Re: Fanad Head

      Bedankt, Raymond!
      Danny's Photosite

      Comment


      • #4
        Re: Fanad Head

        Ja wadde!
        vriendelijke groeten, Sien

        Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

        Comment


        • #5
          Re: Fanad Head

          Een hele mooie. Enkel bij de vuurtoren zelf links onder lijkt het alsof de wolken een stukje in de vuurtoren doorlopen... door één of andere bewerking ?

          Comment


          • #6
            Re: Fanad Head

            Erg mooie dit Danny!!
            Afwerking vind ik ook ferm gedaan, prachtige structuur in de rotsten..

            Als het lukt zou ik nog klein beetje proberen perspectiefcorrectie toe te passen, vuurtoren lijk nu wat naar achteren te vallen.
            Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
            MIJN WEBSITE

            Comment


            • #7
              Re: Fanad Head

              verfrissend beeld in nochtans donker weer. mooi !
              mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

              Comment


              • #8
                Re: Fanad Head

                Prachtige plaat
                Peter
                mijn website : klik

                Comment


                • #9
                  Re: Fanad Head

                  Bedankt allemaal!

                  @ Djivan: de wolken lopen zeker niet door in de vuurtoren . Wolken en schaduw op de vuurtoren geven op dit klein formaat misschien die indruk maar dat is niet zo

                  @ Jos: erg hartelijk dank voor de perspectieftip...zal het eens bekijken!
                  Danny's Photosite

                  Comment


                  • #10
                    Re: Fanad Head

                    Buiten het feit dat de vuurtoren een beetje gedrongen erop staat, is dit een hele knappe opname hoor
                    En wie zei er ook alweer dat een horizon niet in het midden mag staan, deze opname levert het tegenbewijs

                    grts
                    Sieg
                    Voor meer foto's ; www.sieg.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Fanad Head

                      Danny, ik moet me zelf even corrigeren, probleem hier is namelijk niet het perspectief.
                      Ik heb dit probleempje ook al diverse keren gehad met objecten die wat meer naar de rand van de foto staan, is de vertekening van de groothoeklens.

                      Luc oftewel LG heeft me hier eens een goede tip voor gegeven hoe je dit vrij gemakkelijk oplost in PS.
                      Stap 1: Maak een nieuwe laag aan.
                      Stap 2: Sleep met je muis de liniaal van helemaal boven onder je menubalk tot net boven de vuurtoren. ( als het goed is blijft er nu een blauw lijntje staan )
                      Stap 3: Maak een rechthoekig selectiekader tikkeltje ruimer dan de vuurtoren is.
                      Stap 4: Ga nu naar bewerken->Transformatie->vervormen.
                      Stap 5: Met je muis kun je de vuurtoren wat vervormen/rechtzetten, indien oke op het vinkje bovenin klikken. ( nu kun je met de aan en uit zetten ook goed vergelijken )
                      Stap 6: Vervolgens weer één laag van maken, en waarschijnlijk wat oneffenheden wegclonen.

                      Heb hem zelf even geprobeerd en kom op de 1024px Jpeg al tot DIT resultaat, hopelijk heb je er wat aan.
                      Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                      MIJN WEBSITE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Fanad Head

                        Schitterend moment op een mooie manier vastgelegd. Ik denk nog niet zo eenvoudig vanwege de lichtverschillen.
                        Correctie is zeker een goed idee, vooral omdat het "petje" van de toren de aandacht trekt. Ik zag later dat Jos me net even voor was, met de nodige uitleg.
                        Last edited by Johan1956; 20 oktober 2017, 19:38.
                        Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                        Vriendelijke groeten, Johan

                        Comment


                        • #13
                          Re: Fanad Head

                          Oorspronkelijk geplaatst door jos82 Bekijk bericht
                          Danny, ik moet me zelf even corrigeren, probleem hier is namelijk niet het perspectief.
                          Ik heb dit probleempje ook al diverse keren gehad met objecten die wat meer naar de rand van de foto staan, is de vertekening van de groothoeklens.

                          Luc oftewel LG heeft me hier eens een goede tip voor gegeven hoe je dit vrij gemakkelijk oplost in PS.
                          Stap 1: Maak een nieuwe laag aan.
                          Stap 2: Sleep met je muis de liniaal van helemaal boven onder je menubalk tot net boven de vuurtoren. ( als het goed is blijft er nu een blauw lijntje staan )
                          Stap 3: Maak een rechthoekig selectiekader tikkeltje ruimer dan de vuurtoren is.
                          Stap 4: Ga nu naar bewerken->Transformatie->vervormen.
                          Stap 5: Met je muis kun je de vuurtoren wat vervormen/rechtzetten, indien oke op het vinkje bovenin klikken. ( nu kun je met de aan en uit zetten ook goed vergelijken )
                          Stap 6: Vervolgens weer één laag van maken, en waarschijnlijk wat oneffenheden wegclonen.

                          Heb hem zelf even geprobeerd en kom op de 1024px Jpeg al tot DIT resultaat, hopelijk heb je er wat aan.
                          Een erg nuttige tip, Jos! Een dikke merci!
                          Danny's Photosite

                          Comment


                          • #14
                            Re: Fanad Head

                            Wondermooi compo en keiharde kleuren, LOVE IT!

                            @ Jos82: punt 4 in uw beschrijving is beter om "Verdraaien" te selecteren.
                            Horizontale lijn(-en) is uitstekend, maar bij dergelijke correcties gebruik ik ook nog een verticale lijn.
                            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Fanad Head

                              Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
                              @ Jos82: punt 4 in uw beschrijving is beter om "Verdraaien" te selecteren.
                              Horizontale lijn(-en) is uitstekend, maar bij dergelijke correcties gebruik ik ook nog een verticale lijn.
                              Thanks nog voor deze toevoeging Luc, die ga ik onthouden.
                              Zowiezo een truc die echt al diverse keren heb toegepast, en gek genoeg bijna altijd bij foto's van vuurtorens.
                              Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                              MIJN WEBSITE

                              Comment

                              Working...
                              X