Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eilean Donan Castle

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Eilean Donan Castle

    het was slecht weer die dag ,het regende pijpestelen ,dit vond ik het ideaal weer om een kasteel op de foto te plaatsen ,
    we zijn dan richting Eilean Donan Castle gereden ,waarbij een anekdote ... normaal moet je een ticket kopen om het kasteel binnen te mogen ,
    aan de brug staan ze om dit te controleren ,ik had een compo in mijn hoofd maar daarvoor moest ik op de brug gaan staan ,
    ik vroeg om een foto te mogen nemen op de brug ,heb ik toch wel geen 7.5pond mogen betalen om deze foto te mogen nemen zeker !!!
    maar anderzijds zou ik het mij beklaagd hebben om het niet te proberen
    grote versie

    dank om te kijken

  • #2
    Re: Eilean Donan Castle

    Snap wel dat je de trap erop wilde, maar vind het eigenlijk in z'n geheel wat eng in het kader.
    Het licht was ook uw vriend niet die dag zo te zien.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #3
      Re: Eilean Donan Castle

      Het sombere weer pas wat mij betreft wel in een Schotland reeks. Een beetje harde bewerking, maar dat is uiteraard smaakverschil.
      De muur als invoerende lijn is heel mooi gekozen. Tip voor de volgende keer : s':Morgens vroeg kan je helemaal lopen waar je wil.
      Na de avondfoto's, (met verlichting) zijn wij aan de overkant van de brug gaan slapen, zodat we lekker vroeg weer paraat waren. Foto's komen uiteraard nog !
      Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

      Vriendelijke groeten, Johan

      Comment


      • #4
        Re: Eilean Donan Castle

        Oorspronkelijk geplaatst door Johan1956 Bekijk bericht
        Het sombere weer pas wat mij betreft wel in een Schotland reeks. Een beetje harde bewerking, maar dat is uiteraard smaakverschil.
        De muur als invoerende lijn is heel mooi gekozen. Tip voor de volgende keer : s':Morgens vroeg kan je helemaal lopen waar je wil.
        Na de avondfoto's, (met verlichting) zijn wij aan de overkant van de brug gaan slapen, zodat we lekker vroeg weer paraat waren. Foto's komen uiteraard nog !
        Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
        Snap wel dat je de trap erop wilde, maar vind het eigenlijk in z'n geheel wat eng in het kader.
        Het licht was ook uw vriend niet die dag zo te zien.
        ik zal eens zien of ik er ééntje heb die wat ruimer zit ,ik denk het wel ,het licht neen dat was niet van de partij idd ,maar vond dit grauwe wel passend samen met een wat hardere bewerking ,er volgt er later nog één van op grotere afstand

        Comment


        • #5
          Re: Eilean Donan Castle

          Ik vind het wel mooi en zeker Schots ogen, ik volg wat betreft liever iets meer ruimte
          bedankt om te kijken of te reageren, frans !

          Comment


          • #6
            Re: Eilean Donan Castle

            De compo was die 7,5 pond zeker waard! Ik vind het een zeer sterk beeld . Vanaf dit standpunt wordt men soepel en natuurlijk de foto ingeleid en wordt er ook een zekere diepte verkregen. Alleen spijtig dat er links niet meer ruimte was; nu wordt de stenen muur deels afgesneden.

            De bewerking vind ik zeer mooi en vooral toepasselijk. De redelijk sombere sfeer, mede veroorzaakt door de lucht, wordt er door in de verf gezet en dat geeft toch wel een bepaald karakter aan de opname.

            Bij de versie die hier op het forum verschijnt is er rechts van de kegelvormige toren boven het kasteel een 'schim' van die torenvorm te zien. In de grote versie is deze niet aanwezig. En ik denk dat er twee ronde vlekken zitten in de lucht, boven de lagere gebouwen links van het kasteel .

            Mvg.,
            Smets84.

            Comment


            • #7
              Re: Eilean Donan Castle

              Oorspronkelijk geplaatst door Smets84 Bekijk bericht
              De compo was die 7,5 pond zeker waard! Ik vind het een zeer sterk beeld . Vanaf dit standpunt wordt men soepel en natuurlijk de foto ingeleid en wordt er ook een zekere diepte verkregen. Alleen spijtig dat er links niet meer ruimte was; nu wordt de stenen muur deels afgesneden.

              De bewerking vind ik zeer mooi en vooral toepasselijk. De redelijk sombere sfeer, mede veroorzaakt door de lucht, wordt er door in de verf gezet en dat geeft toch wel een bepaald karakter aan de opname.

              Bij de versie die hier op het forum verschijnt is er rechts van de kegelvormige toren boven het kasteel een 'schim' van die torenvorm te zien. In de grote versie is deze niet aanwezig. En ik denk dat er twee ronde vlekken zitten in de lucht, boven de lagere gebouwen links van het kasteel .

              Mvg.,
              Smets84.
              dank voor de fijne opmerkingen ,aan dat torentje was net een spookbeeld ,ik denk dat het gebeurd is met de lenscorrectie ,heel raar dat het op de ene foto wel en andere niet stond ,beide zijn een verkleining van de grote versie ,toch raar soms ,ook die vlekjes zijn weggewerkt ,waren waarschijnlijk regendruppels op de lens , daar het zo klein was heb ik geen up geplaatst

              Comment


              • #8
                Re: Eilean Donan Castle

                Knappe opname hoor en het weer was perfect om dit vast te leggen, het grauwe past bij het kasteel
                Qua compo is er wel heel veel te zien in de opname maar de invoerende lijnen zijn goed gekozen
                Voor mij mocht het contrast op het kasteel misschien toch een tikje minder zijn, maar da's kwestie van smaak

                grts
                Sieg
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

                Comment


                • #9
                  Re: Eilean Donan Castle

                  ik vind de compo wel werken
                  voor mij mag het wel wat minder contrastrijk
                  groeten, Kristof
                  Canon EOS 5D mkII

                  Comment


                  • #10
                    Re: Eilean Donan Castle

                    Mooie compo van dit kasteel met het trappetje er bij gezet is dat is een fijn extra accent in de foto.

                    Ook voor mij is de afwerking iets aan de (te) harde kant
                    http://www.smuttynose.nl

                    Comment


                    • #11
                      Re: Eilean Donan Castle

                      Je hebt een keuze gemaakt in je afwerking Patrick net zoals wij allemaal doen en dan volgt de beoordeling, voor of tegen. Je visie op het onderwerp vindt ik knap, de sfeer typisch 'Schots' en dus schitterend, in totaal iets te hard
                      Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                      Comment


                      • #12
                        Re: Eilean Donan Castle

                        prachtige compo, en gewoon perfect weer lijkt het me
                        maar de nabewerking zou toch ietsje strakker kunnen, dit durf ik alleen te zeggen omdat ik weet dat jij zeker erg knappe foto's kunt maken
                        voor mij zijn de zwarten net iets té dichtgelopen, vraag me ook af of dit in zwart wit ook geen betere keus zou zijn (niet zeker maar kom)
                        maar toch zeker de entree waard
                        portfolio en workshops:
                        https://www.bennybulke.com/

                        Comment

                        Working...
                        X