Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Een stukje Bretagne

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Een stukje Bretagne


    Bedankt voor de reacties op mijn vorige hier.

  • #2
    Re: Een stukje Bretagne

    mooi beeld, geslaagde compo, voldoende detail, de zeilboten geven een meerwaarde aan de foto, doet mij verlangen naar vakantie

    Comment


    • #3
      Re: Een stukje Bretagne

      Port Blanc, La sentinelle, mooi hoor.
      http://www.smuttynose.nl

      Comment


      • #4
        Re: Een stukje Bretagne

        mooi gedaan ,staat ook nog op mijn verlanglijstje zou wel de verscherping en contrast wat naar omlaag halen ,wel mooie kleuren van de rotsen

        Comment


        • #5
          Re: Een stukje Bretagne

          Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk bericht
          mooi gedaan ,staat ook nog op mijn verlanglijstje zou wel de verscherping en contrast wat naar omlaag halen ,wel mooie kleuren van de rotsen
          Over een dikke maand staan wij daar weer... voor de vierde keer .
          Wij logeerden één keer in het recht tegenover gelegen Grand Hotel... maar als je naar daar gaat, doe dat dan maar niet, het eten is er heel lekker maar het hotel en de kamers zijn zo ouderwets en gedateerd als het maar kan. Geen aanrader, tenzij het sedert 2015 zou gerenoveerd zijn, maar dat betwijfel ik.

          Comment


          • #6
            Re: Een stukje Bretagne

            Fijne kleuren ,mooie compo en fraai contrast.
            In dat laatste zou ook het probleem van de verscherping kunnen zitten.
            Digitaal verscherpen is niets anders dan op de pixel het contrast verhogen. Als je daar dan verscherping aan toe voegt is het risico van over-verscherping aanwezig.
            Ook locaal contrast (Clarity) en dodgen en burnen hebben hetzelfde risico.
            Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

            Vriendelijke groeten, Johan

            Comment


            • #7
              Re: Een stukje Bretagne

              Heb daar ook mijn voetsporen nagelaten. Het contrast is streng maar ga me niet mengen in voor- of tegendebatten daar meningen enorm kunnen verschillen. Mooie foto zeker van kleur doch de bootjes vind ik er net teveel aan omdat de afleiding te groot is van het hoofdonderwerp.
              Kunst is genieten - genieten is een kunst !

              Comment


              • #8
                Re: Een stukje Bretagne

                Mooie foto van deze mooie kustlijn...Het toch vrij harde licht heb je heel mooi onder controle hier..
                In october ga ik daar zeer waarschijnlijk ook voor een weekje naar toe..
                Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                MIJN WEBSITE

                Comment


                • #9
                  Re: Een stukje Bretagne

                  De kwaliteit van de zeilboten oogt inderdaad wat vreemd, maar voor het overige zit alles hier zeer goed. Heel mooie en interessante compo ook vanuit dat standpunt.

                  Mvg.,
                  Smets84.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Een stukje Bretagne

                    Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk bericht
                    mooi gedaan ,staat ook nog op mijn verlanglijstje zou wel de verscherping en contrast wat naar omlaag halen ,wel mooie kleuren van de rotsen
                    Ik volg dit !
                    bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                    Comment


                    • #11
                      Re: Een stukje Bretagne

                      Iedereen bedankt voor de reactie en/of de tips.
                      Misschien moet ik toch maar eens mijn scherm (laten) kalibreren.

                      PS Foto werd niet verscherpt in nabewerking. Ik kreeg in het verleden reeds dikwijls die opmerking. Maar zijn mijn 60D en alle toebehoren de deur uit.
                      Nu heb ik een Sony DSC-RX10 mark III... benieuwd wat deze zal geven qua scherpte.
                      Ben nog steeds alle functies aan het zoeken/proberen zonder fotograferen, want komende van levenslang Canon naar Sony is niet evident.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Een stukje Bretagne

                        in de les zat vorig jaar ook iemand met dergelijk pracht Sony toestel. Ik meende al de kleur-setting wat te herkennen.

                        werk je in RAW (of hoe noemt Sony dat ?), of gebruik je de Sony-bewerkingen ?
                        mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Een stukje Bretagne

                          Oorspronkelijk geplaatst door Iegienie Bekijk bericht
                          in de les zat vorig jaar ook iemand met dergelijk pracht Sony toestel. Ik meende al de kleur-setting wat te herkennen.

                          werk je in RAW (of hoe noemt Sony dat ?), of gebruik je de Sony-bewerkingen ?
                          Deze werd nog genomen met mijn oude Canon 60D. Met de Sony moet ik nog beginnen fotograferen. Nu leer ik enkel nog met de handleiding en een boek het toestel beetje bij beetje kennen.
                          Zie #11, ik kom van ongeveer 40 jaar Canon nu naar Sony... dus nog eventjes geduld voor Sony-foto's .

                          Bij de Canon 60D had je de eigenschap bij de setting op landschap, dat het groen en het blauw (en waarschijnlijk nog meerdere kleuren) automatisch nogal doorgedreven werden.
                          Wat betreft RAW... daar heb ik nog nooit foto's in genomen. Ik heb ze graag zo goed mogelijk recht uit het bakske, zonder al te veel "werk" achteraf.

                          Ooit wel eens RAW 'geprobeerd', maar er direct terug van af gestapt.
                          Alle eventuele bewerkingen gebeuren in PS.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Een stukje Bretagne

                            zelfde mening als de anderen

                            Comment

                            Working...
                            X