Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dubrovnik

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Dubrovnik

    Nog drie vakantiekiekjes...
    of







    Canon 5DMkII + Canon 30D(te koop) + efs 10-22(te koop) + ef 17-40L + ef 50 f1.8 II + ef 85mm 1.2L MII + tamron 28-75/2.8 xr di + ef 70-200L 2.8 + sigma ef-500 dg super(te koop) + 1.4 II canon converter + canon 580 II

  • #2
    Re: Dubrovnik

    de tweede vind ik echt enorm speciaal
    de foto straalt tegelijk rust en drukte uit

    1 opmerking over foto nummer twee : de horizon staat niet recht
    Canon 350D - Sigma 18-50mm F2.8 en Canon 70-300 IS

    Comment


    • #3
      Re: Dubrovnik

      Mooie foto's , 18 jaar geleden heb ik daar ook over de Stradun gewandeld.
      Cypho
      Panasonic DMC-FZ1000, Sony RX100 M3

      Comment


      • #4
        Re: Dubrovnik

        Alle drie heel mooi, maar 2 vind ik echt de top

        Comment


        • #5
          Re: Dubrovnik

          bij foto 1, wat vuil op uw ccd, of waren het vogels ?


          2, de max van een plaat, horizon stoort mij niet echt

          bij 3 gaat het water wel uit de foto lopen
          To make your dreams come true, wake up

          Comment


          • #6
            Re: Dubrovnik

            Ben er ook geweest deze zomer, prachtige stad, en dat zie je aan je foto's

            Comment


            • #7
              Re: Dubrovnik

              Drie -vakantiekiekjes
              The quickest way to make money at photography is to sell your camera

              Comment


              • #8
                Re: Dubrovnik

                Thanks for the comments:

                Is wel grappig.... De opmerkingen die ik krijg... over het feit dat de foto's niet rechtstaan.
                Zelf heb ik een half uur liggen prullen om ze recht te zetten, voor ik ze gepost heb. Geraakte er zelf niet uit.

                Foto 2: Denk dat die recht staat. Ik meet op de zee. Dubrovnik loopt op naar rechts. Toch een serieus hoogteverschil. Dat zie je trouwens op de laatste foto. Die toren rechts, is de toren van de omwalling... Dus denk dat dat optisch bedrogn is.

                Foto 3: Heb ik zelf mijn twijfels of dat hij recht staat. Het probleem is dat die kaai rechts verder is dan links... Heb hem zeker tien keer gedraaid, water stond recht maar gebouwen scheef... Raar effect, dus uiteindelijk heb ik hem zo gelaten...

                En is geen vuil op mijn sensor. Doch Kuis hem praktisch nooit, heb nog nooit sensorvuil op mijn foto's gezien, maar ik trek ook geen macros....
                Die zwarte puntjes zijn zwaluwen. Typisch voor Croatie. Ze zijn er van vergeven. Hele zwermen vliegen over, net zoals wij hier hele groepen spreeuwen zien. Geeft wel speciaal gevoel als dat overvliegt.
                Is trouwens het nationaal symbool van hun land.



                Hoop dat de foto recht staat
                Last edited by johanvansteenkiste; 2 september 2005, 11:14.
                Canon 5DMkII + Canon 30D(te koop) + efs 10-22(te koop) + ef 17-40L + ef 50 f1.8 II + ef 85mm 1.2L MII + tamron 28-75/2.8 xr di + ef 70-200L 2.8 + sigma ef-500 dg super(te koop) + 1.4 II canon converter + canon 580 II

                Comment


                • #9
                  Re: Dubrovnik

                  Oorspronkelijk geplaatst door johanvansteenkiste
                  Hoop dat de foto recht staat
                  op het eerste gezicht zou ik zeggen dat de toren krom staat

                  Comment


                  • #10
                    Re: Dubrovnik

                    lol .....
                    Canon 5DMkII + Canon 30D(te koop) + efs 10-22(te koop) + ef 17-40L + ef 50 f1.8 II + ef 85mm 1.2L MII + tamron 28-75/2.8 xr di + ef 70-200L 2.8 + sigma ef-500 dg super(te koop) + 1.4 II canon converter + canon 580 II

                    Comment


                    • #11
                      Re: Dubrovnik

                      De eerste foto vind ik dan persoonlijk meer hebben, maar de andere mogen er zeker ook zijn. Laatste geeft idd wat bedrog qua recht zijn hé

                      Comment


                      • #12
                        Re: Dubrovnik

                        Oorspronkelijk geplaatst door johanvansteenkiste
                        Thanks for the comments:

                        Is wel grappig.... De opmerkingen die ik krijg... over het feit dat de foto's niet rechtstaan.
                        Zelf heb ik een half uur liggen prullen om ze recht te zetten, voor ik ze gepost heb. Geraakte er zelf niet uit.

                        Foto 2: Denk dat die recht staat. Ik meet op de zee. Dubrovnik loopt op naar rechts. Toch een serieus hoogteverschil. Dat zie je trouwens op de laatste foto. Die toren rechts, is de toren van de omwalling... Dus denk dat dat optisch bedrogn is.

                        Foto 3: Heb ik zelf mijn twijfels of dat hij recht staat. Het probleem is dat die kaai rechts verder is dan links... Heb hem zeker tien keer gedraaid, water stond recht maar gebouwen scheef... Raar effect, dus uiteindelijk heb ik hem zo gelaten...

                        En is geen vuil op mijn sensor. Doch Kuis hem praktisch nooit, heb nog nooit sensorvuil op mijn foto's gezien, maar ik trek ook geen macros....
                        Die zwarte puntjes zijn zwaluwen. Typisch voor Croatie. Ze zijn er van vergeven. Hele zwermen vliegen over, net zoals wij hier hele groepen spreeuwen zien. Geeft wel speciaal gevoel als dat overvliegt.
                        Is trouwens het nationaal symbool van hun land.



                        Hoop dat de foto recht staat
                        ik zou al de foto's wel een graadje draaien naar rechts...
                        bij eerste foto ga ik af op de toren ipv op de lijnen van het voetpad, 2de foto op de zee die toch hier iets leegloopt (heb test gedaan, hield blad tegen de kader en dan tegen de zee langs de bovenkant en dan zie je dat de zee een paar pixels stijgt naar rechts toe.
                        Derde foto ga ik eerder af op de horizontale lijn in de muur. waarnaar je toe kijkt tegenover je.
                        Canon eos 350D - 18-55mm - Canon Powershot G5 voor het gevaarlijker werk

                        Comment

                        Working...
                        X