Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Donan Castle

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Donan Castle

    Omdat ik 2 jaar daarvoor aan die kant van het kasteel in een B&B had verbleven, wist ik dat het van deze oever ook heel mooi is.
    We konden, tussen de drizzle-buitjes, net voor het vallen van de avond onze uitrusting uitpakken en klikken maar. (en toch nog druppeltjes poetsen)
    Voor ons was het overigens een verrassing dat onze camera's beter door het grijs prikte, dan onze ogen.

    Donan Castle.



    Alvast bedankt voor de belangstelling.
    (en prettig weekend)

    Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

    Vriendelijke groeten, Johan

  • #2
    Re: Donan Castle

    Heel mooie klassieker. De fijne doortekening van de bergen op de achtergrond geven veel sfeer.
    https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

    Comment


    • #3
      Re: Donan Castle

      Prachtige opname van deze mooie locatie Johan
      De laagjes van het gebergte in de achtergrond maken de opname af

      grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • #4
        Re: Donan Castle

        Mooi maar heb juist twijfel over de achtergrond.
        Vind het scherpe van het onderwerp en het softe van de achtergrond geen lekker combinatie.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Donan Castle

          Knap hoor !

          Ik vind het scherpe onderwerp en de softe achtergrond juist heel mooi - draagt bij tot de sfeer van de foto.
          Mvg Philip

          Comment


          • #6
            Re: Donan Castle

            Heel knappe foto. ik vind deze compo zelfs beter dan deze van de andere kant genomen.
            Hier kijk je van links naar rechts, via de brug naar het onderwerp.
            Zo zie je maar dat 'slecht' weer niet altijd resulteert in slechte foto's, want hier wordt het tegendeel bewezen.

            Comment


            • #7
              Re: Donan Castle

              super Johan ,ik vind deze meer dan geslaagd ,het grauwe in combinatie met de burcht ,en ook de afstand dat je genomen hebt ,ook het juiste moment afgewacht (bij hoogtij )

              Comment


              • #8
                Re: Donan Castle

                Pracht van een foto en dan nog eens op een droom moment genomen ook.
                Dat is fotografie die ik graag zie, echt top klasse.
                Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                Comment


                • #9
                  Re: Donan Castle

                  Knap hoe dat duistere kasteel afsteekt tegen dat zachte druilerige grijs met heerlijke laagjes.... sjiek!
                  https://www.behance.net/Lynx1966

                  Comment


                  • #10
                    Re: Donan Castle

                    Oorspronkelijk geplaatst door Dynax7d Bekijk bericht
                    Knap hoe dat duistere kasteel afsteekt tegen dat zachte druilerige grijs met heerlijke laagjes.... sjiek!
                    Ook mijn gedacht, mooi
                    groeten Eric

                    Comment


                    • #11
                      Re: Donan Castle

                      Mooi vastgelegd. De sfeer heel goed behouden
                      Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Donan Castle

                        Een foto die dadelijk de aandacht vraagt... dan zit je bij een topfoto ! Nochtans zorgt, net zoals Bouk, de pikante scherpte van het kasteel in combinatie met de mistige sfeer ook voor een wat tegenstrijdig gevoel bij mij. Daarnaast is het inderdaad een pracht van een opname en zit hier te treuren dat ik daar niet geweest ben doch jij laat me genieten en dan voel ik me ondanks mijn mening wederom gelukkig
                        Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                        Comment


                        • #13
                          Re: Donan Castle

                          Lang leve het grijze weer! Superplaatje Johan, de "grijze" achtergrond is een uitstekend decor en podium voor het kasteel.
                          http://www.smuttynose.nl

                          Comment


                          • #14
                            Re: Donan Castle

                            Mooie belichting met de supersoftbox die erboven hangt
                            Heel mooie sfeer ook
                            Peter
                            mijn website : klik

                            Comment


                            • #15
                              Re: Donan Castle

                              Bedankt voor jullie fraaie reactie. Zeer gewaardeerd, mensen.
                              Ik begrijp wel een beetje het standpunt van Bouk en Raymond, maar ik kan geen andere verklaring vinden, dat dat dit met een min of meer tele is genomen.
                              Uiteraard druk dat alles een beetje samen, en lijken de bergen in de achtergrond dichterbij dan de werkelijkheid. Ook hing er een nevel van motregen achter het kasteel, terwijl het bij ons "droog" was.
                              Ik heb ook absoluut geen moeite gedaan om het kasteel uit te laten komen, maar eerder andersom, om net iets meer detail uit de berghellingen te trekken.
                              Al was het maar om het toefje sneeuw tevoorschijn te toveren. (2e piek van links)
                              Om jullie, en vooral om Raymond lekker te maken, s'avonds ging de verlichting aan. Die foto foto staat in de wachtrij voor BD.
                              @ Raymond : Je snapt dat ik je wat plaag, maar als je ooit die kant gaat, laat het gerust weten hoor. Het volledige programma opsturen (Glencoe e.o. + Skye) zal geen moeite zijn.
                              Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                              Vriendelijke groeten, Johan

                              Comment

                              Working...
                              X