Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

dewithoeve

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] dewithoeve

    Kunst is genieten - genieten is een kunst !


  • #2
    Re: dewithoeve

    Ik vind de omzetting niet helemaal gelukt, te eentonig grijs. Misschien wat voorgrond eraf knippen?
    En boven de bomen en de horizont is een te opvallende HALO te zien.
    Ik mis ook donkerder schaduwen. Beetje te snel op BD geplaatst, nee?
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #3
      Re: dewithoeve

      Oei Raymond, van jou zijn we beter gewoon. Ik vind deze nu niet echt top. Er valt meer uit te halen...
      https://www.behance.net/Lynx1966

      Comment


      • #4
        Re: dewithoeve

        De afwerking kon inderdaad beter Raymond
        Maar de voorgrond zou ik zeker niks afdoen, ik vind het wel mooi die (toch niet) lege ruimte

        grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #5
          Re: dewithoeve

          Inderdaad zijn er wat schoonheidsfoutjes te zien hier...Maar voor is ook wel het meest sterke de fraaie leegte in de voorgrond, dat maakt hem sterk.
          Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
          MIJN WEBSITE

          Comment


          • #6
            Re: dewithoeve

            op mijn kleinschermpje van mijn smartphone dacht ik wow dat ziet er goed uit , maar nu zie ik ook dat er een halo loopt over de kruinen , ik weet niet of je meer uit het zw zou kunnen gehaald hebben ,om de eenvoudige reden dat volgens ik zie alles wat dezelfde kleur heeft buiten de lucht , je zou miss nog wat met de contrasten kunnen spelen ,maar ik vermoed niet dat dit de foto zou verbeteren , de kleuren zijn heel belangrijk om een knetterende zw te maken , hoe zegt men dat ,denken in kleur om een zw te maken

            Comment


            • #7
              Re: dewithoeve

              Ik volg de voorgaande commentaren, misschien eens opnieuw vanaf scratch beginnen ?
              bedankt om te kijken of te reageren, frans !

              Comment


              • #8
                Re: dewithoeve

                Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk bericht
                op mijn kleinschermpje van mijn smartphone dacht ik wow dat ziet er goed uit , maar nu zie ik ook dat er een halo loopt over de kruinen , ik weet niet of je meer uit het zw zou kunnen gehaald hebben ,om de eenvoudige reden dat volgens ik zie alles wat dezelfde kleur heeft buiten de lucht , je zou miss nog wat met de contrasten kunnen spelen ,maar ik vermoed niet dat dit de foto zou verbeteren , de kleuren zijn heel belangrijk om een knetterende zw te maken , hoe zegt men dat ,denken in kleur om een zw te maken
                Oké, minder goede commentaar op deze en ga niet tegenspreken, alleen met die 'halo' ben ik het oneens daar dit een gevolg is van een lichtspeling (nuance) in de blauwe lucht die aangevallen wordt door een dreigende wolk die hier niet in beeld komt - deze heb ik wel in een andere opname en heb zelfs getwijfeld die te plaatsen - doch zal later wel de revue passeren.
                En bopatje, je heb een goede les gevolgd betreffende denken (zien) en doen (uitwerking) tussen kleur en zwart-wit : Wat ben jij toch een vlijtige snelle leerling !!!
                Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                Comment


                • #9
                  Re: dewithoeve

                  De onderste helft vd foto is imo een te lange en monotoon grijze inleiding naar je kijkpunt. Daar verliest je ZW dan ook zijn kracht.
                  Net rechts onder de hoeve zie ik een lange donkere schaduw met een paar boompjes en een mooie glooiing.
                  Daar zit volgens mij een sterkere ZW; misschien eens teruggaan tot net over de helft van wat de foto nu laat zien en daar je shot maken.

                  Comment


                  • #10
                    Re: dewithoeve

                    Intrigerende foto door de grote leegte in de voorgrond, en hoe klein ook, de witte boerderij die gelijk de aandacht trekt.
                    Ik ga (goed bedoelt) toch even tegen de haren instrijken.
                    Het lichtere, op de horizon in het midden, ga ik zeker niet tegenspreken. Want dat is zeer goed mogelijk.
                    Maar een halo , van een paar mm, die precies de boomkruinen volgt, zet ik een ? bij.
                    Waarschijnlijk (aan de banding te zien, de lucht verdonkert ?
                    Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                    Vriendelijke groeten, Johan

                    Comment


                    • #11
                      Re: dewithoeve

                      Het meeste al gezegd. Compo vind ik zelf boeiend.
                      Meer van mijn fotootjes te zien op Flickr http://www.flickr.com/photos/64612467@N04/
                      Groeten
                      Kurt

                      Comment


                      • #12
                        Re: dewithoeve

                        Oorspronkelijk geplaatst door K.photo Bekijk bericht
                        Het meeste al gezegd. Compo vind ik zelf boeiend.
                        Ik volg en vindt het een mooi landschap.

                        Comment

                        Working...
                        X