Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De Zeezuiper

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] De Zeezuiper

    Vanmorgen toch maar even op pad gegaan ondanks de slechte weersvoorspelling, en inderdaad nat geregend.
    Voordeel van het grijze weer is dat de kleuren wel weer mooi uitkomen.



    ORIGINEEL
    Last edited by jos82; 12 november 2017, 20:48. Reden: update
    Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
    MIJN WEBSITE

  • #2
    Re: De Zeezuiper

    wat een kleurenpracht ,en volgens ik zie was het idd goed aan het regenen , ik heb wel de indruk dat hij iets teveel verscherpt is ? alles lijkt nogal korrelig ,zoiets komt nogal snel voor als er veel bladeren zijn

    Comment


    • #3
      Re: De Zeezuiper

      Moedige man ben je. mooie herfstkleuren.
      Groetjes, Herman.
      Ik zal nooit te oud zijn om bij te leren.

      Comment


      • #4
        Re: De Zeezuiper

        Toen ik de titel zag dacht ik aan http://www.scheldebrouwerij.com/sche...eren/zeezuiper

        Mooi kleurrijk beeld en de regendruppels voegen wel het een en ander toe.
        http://www.smuttynose.nl

        Comment


        • #5
          Re: De Zeezuiper

          Het schilderij-achtige karakter is heel mooi in deze foto. Schitterende kleurtjes en de regen maakt de sfeer compleet.
          De genoemde verscherping komt daardoor een beetje over, als gemaakt door een penseel. Verder zie ik dat er meer "geschilderd" is. In positieve zin dan.
          Heel mooie nabewerking !
          Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

          Vriendelijke groeten, Johan

          Comment


          • #6
            Re: De Zeezuiper

            knap - wat kan regen mooi zijn
            Peter
            mijn website : klik

            Comment


            • #7
              Re: De Zeezuiper

              Bedankt al voor de fijne reacties..
              Oorspronkelijk geplaatst door olivetti Bekijk bericht
              Klopt ook wel Jan, heeft er mee te maken.
              Quote van hun bier..."Zijn naam verwijst naar het natuurgebied dat heel Bergen op Zoom in de late middeleeuwen van drinkwater voorzag. Een elegante én nobele dorstlesser."
              En inderdaad dit water ligt dus bij Bergen op Zoom..Lekkere bieren trouwens hoor van de Schelde Brouwerij.

              Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk bericht
              wat een kleurenpracht ,en volgens ik zie was het idd goed aan het regenen , ik heb wel de indruk dat hij iets teveel verscherpt is ? alles lijkt nogal korrelig ,zoiets komt nogal snel voor als er veel bladeren zijn
              Helemaal gelijk Patrick.
              Denk dat doordat de blaadjes nat zijn het nog een keertje extra word versterkt..Heb een standaard actie voor mijn verkleinen en verscherpen..Was nu blijkbaar erover, heb hem stevig wat verlaagd...Bedankt..
              Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
              MIJN WEBSITE

              Comment


              • #8
                Re: De Zeezuiper

                Oorspronkelijk geplaatst door jos82 Bekijk bericht
                Bedankt al voor de fijne reacties..

                Klopt ook wel Jan, heeft er mee te maken.
                Quote van hun bier..."Zijn naam verwijst naar het natuurgebied dat heel Bergen op Zoom in de late middeleeuwen van drinkwater voorzag. Een elegante én nobele dorstlesser."
                En inderdaad dit water ligt dus bij Bergen op Zoom..Lekkere bieren trouwens hoor van de Schelde Brouwerij.
                Dank voor de uitleg Jos en inderdaad ken ik het bier ook van smaak. Op de kop van de haven in IJmuiden wordt het ook geserveerd
                http://www.smuttynose.nl

                Comment


                • #9
                  Re: De Zeezuiper

                  Mooie locatie en goed gekozen compo, de afwerking is echt wel heel knap gedaan Jos, mooi schilderwerk hoor

                  grts
                  Sieg
                  Voor meer foto's ; www.sieg.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: De Zeezuiper

                    Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                    Mooie locatie en goed gekozen compo, de afwerking is echt wel heel knap gedaan Jos, mooi schilderwerk hoor

                    grts
                    Sieg
                    Ik wou dat ik deze had geschoten !
                    Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                    Comment


                    • #11
                      Re: De Zeezuiper

                      Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
                      Ik wou dat ik deze had geschoten !
                      Qeze Ik hier was al goed geweest
                      Knap Jos, dankzij de regen komen die kleurtjes inderdaad nog beter tot hun recht
                      bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                      Comment


                      • #12
                        Re: De Zeezuiper

                        Bedankt voor alle mooie complimenten en fijne reacties..
                        Moet er nog wel bijvertellen dat deze foto eigenlijk voor mijn doen heel weinig nabewerking heeft gehad..Denk dat de regen hier echt een beetje dat schilderachtige effect heeft gecreëerd in combinatie met de telewerking van 110mm.
                        Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                        MIJN WEBSITE

                        Comment


                        • #13
                          Re: De Zeezuiper

                          Mooie en heel natuurlijke opname, schilderachtig en bijzonder met al die tinten
                          Meer van mijn fotootjes te zien op Flickr http://www.flickr.com/photos/64612467@N04/
                          Groeten
                          Kurt

                          Comment


                          • #14
                            Re: De Zeezuiper

                            Goed dat je toch op pad bent gegaan, prachtige kleuren!
                            groeten Eric

                            Comment


                            • #15
                              Re: De Zeezuiper

                              Mooie opname met prachtige kleuren en licht!!!
                              Z9 • Z 14-24/2.8 • Z 70-200/2.8 VR • 105/2.8 macro • 105mm 1.4 • SB900 • NiSi • Gitzo

                              Comment

                              Working...
                              X