Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De vaart

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] De vaart

    Update



    Origineel

    Last edited by TomBelgium; 23 juni 2017, 20:45.

  • #2
    Re: De vaart

    Vind de foto mooi maar in uw nabewerking zijn de schaduwen weg waardoor vooral het groen zo futloos en plat uitziet.
    De foto iets donkerder maken en nogal veel contrasten toevoegen.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #3
      Re: De vaart

      mooi gedaan, maar ik volg LG

      Comment


      • #4
        Re: De vaart

        Normaal vind ik foto's met te veel contrast niet echt mooi en onnatuurlijk, maar deze mist toch redelijk wat pit
        Dus zoals LG schrijft, schaduwen minder optrekken en dan eventueel nog wat contrast bijgeven maar ook niet overdrijven daarmee

        grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #5
          Re: De vaart

          Bedankt voor de comments. Heb update geplaatst met tikkeltje contrast extra & schaduwen deels teruggeschroefd.

          Comment


          • #6
            Re: De vaart

            Ja de update kijkt beter, natuurlijker
            MVG. Hugo

            Comment


            • #7
              Re: De vaart

              Update =
              Veel beter.

              Mvg.,
              Smets84.

              Comment


              • #8
                Re: De vaart

                De up is iets beter maar nu komt de halo ook duidelijker naar voor, links onderaan de boom.
                De lucht kon je ook iets beter maken, meer detail insteken door contrasten toe te voegen en de "Hooglichten" wat te temperen.
                Oppassen met verscherpen. Vind dat je net een tikje te ver bent gegaan.
                Met uw toestemming plaats ik hier uw foto van hoe ik die zie, u zegt maar.
                Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                Comment


                • #9
                  Re: De vaart

                  @LG: doe maar hoor. We kunnen alleen maar bijleren.

                  Comment


                  • #10
                    Re: De vaart

                    mooie up ,en die halo's rond een kruin t'ja bij een blend één van de moeilijke punten

                    Comment


                    • #11
                      Re: De vaart

                      Ook ik ga zeker voor de up, maar volg ook de commentaren.
                      Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                      Vriendelijke groeten, Johan

                      Comment


                      • #12
                        Re: De vaart

                        Oorspronkelijk geplaatst door TomBelgium Bekijk bericht
                        @LG: doe maar hoor. We kunnen alleen maar bijleren.
                        Dit is dus een bewerking uitgaande van uw eerst geposte hier op het forum.
                        Vertrekkend van de originele foto's zou dat nog beter moeten zijn.
                        Ok, wat heb ik uitgespookt.
                        Lucht geselecteerd en donkerder gemaakt en een beetje contrast toegevoegd.
                        De halo weggewerkt met "Doordrukken".
                        De foto in z'n geheel iets (0,5%) "Gaussiaans" vervaagd.

                        De rest van de foto ook iets donkerder gemaakt en beide oevers bewerkt met "Tegenhouden " en "Doordrukken".
                        Nu oogt die iets donker, maar het is dan ook een tegenlicht foto.
                        Of hij realistisch is? Wie zal het zeggen? Als hij maar goed oogt, toch?

                        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                        Comment

                        Working...
                        X