Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Sorry, senior members, maar ik vind alle lof voor deze foto onterecht. Compo is niet goed, foto is niet scherp, kleuren zijn niet goed. Kortom HOF onwaardig. Ook al is Bouk een senior member, je moet eerlijk blijven. Wat slecht is , is slecht en daarmee basta.
Sorry, senior members, maar ik vind alle lof voor deze foto onterecht. Ook al is Bouk een senior member, je moet eerlijk blijven. Wat slecht is , is slecht en daarmee basta.
Junior of Senior heeft niets met fotograferen te maken, maar met het aantal posten!.
grt,bouk.
Qua compositie is het een hele mooie, dat wel... maar net zoals in de "industriewolkjesfoto", vind ik dat deze foto toch mankeert op vele vlakken.
Als man die al op onnoemelijk veel foto's vooral goede kritieken gegeven hebt en die bij veel mensen, inclusief mezelf, een groot respect afgedwongen hebt, ben ik toch wat ontgoocheld in wat je hier toont.
Ik kan vele types van fotografie smaken. Van smaakvolle hdr-foto's tot dood-eerlijke-recht-uit-het-doosje foto's.
Het weze duidelijk dat je een fotograaf bent die houdt van foto's met minimale, tot geen, nabewerking. En dat kan ik ook smaken, soms zelfs meer dan de foto's die compleet doorgelicht zijn.
Het is allemaal kwestie van smaak en aanvoelen.
Maar omdat jouw responsen op vele foto's bij vele van ons in gedachten zitten, moet ik ze ook eens naar jou toe reflecteren:
1) Waar zijn je EXIF gegevens? Het is geen verplichting, maar het biedt toch wat inzicht.
2) De witbalans, waar je bij menig poster aan refereert, die zit in deze foto ook niet juist.
3) Er ontbreekt toch wat algemene scherpte. Naverscherping vergeten?
Iedereen heeft het recht z'n foto te posten waar hij wil, dat is enkel een zaak van zichzelf... Ik zou hier toch wel eens goed over nagedacht hebben.
Met alle respect Bouk, dit is niet de foto die ik van iemand van uw kaliber zou verwachten, net omdat je op anderman's foto's goede inzichten en kritieken geeft.
Sorry, senior members, maar ik vind alle lof voor deze foto onterecht. Compo is niet goed, foto is niet scherp, kleuren zijn niet goed. Kortom HOF onwaardig. Ook al is Bouk een senior member, je moet eerlijk blijven. Wat slecht is , is slecht en daarmee basta.
Zoals reeds aangehaald, heeft Senior / Junior enkel en alleen te maken met het aantal posts op het forum... Wat het fotograferen zelf betreft, ben ik zeker geen Senior...
Ik geef steeds mijn eerlijke mening op foto's, dus ook hier.
Compo vind ik wel goed... (m'n opmerking hieromtrent heb ik hierboven al gegeven).
De scherpte was me niet opgevallen, maar daar kan ik je gelijk geven.
Kleuren kunnen wat meer pit gebruiken, OK.
HOF onwaardig??? Deze post heeft hier toch niets met HOF te maken. Het is aan de TS om uit te maken waar hij de foto post, in dit geval SC.
Comment