Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Castello del Boccale( Toscane)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Castello del Boccale( Toscane)

    Dit gebouw heet "Castello del Boccale". Je vind het aan de Toscaanse kust een paar km onder Livorno. Het gebouw is erg bekend en je kunt er via google afbeeldingen 100 den foto's van vinden......dit is mijn bijdrage om het zo goed mogelijk in beeld te brengen. De foto is een weerom belichtingsblend. De sluitertijd zat rond de twee minuten via een B+W 110 (10 stops nd-filter).De sterke nd-filter is niet echt kleurneutraal en geeft deze foto een eerder warmere toon.....ik heb het bewust zo gelaten.Hopelijk is deze foto te smaken
    Groter exemplaar ; http://gallery.zoom.nl/foto/full/119...l-boccale.html

















    Canon 5D + Efs 10-22(@16mm) + B+W 110 ND.
    Iso 400 , f 16 , 125sec.
    Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
    http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

  • #2
    Re: Castello del Boccale( Toscane)

    Prachtig in beeld gebracht !

    Comment


    • #3
      Re: Castello del Boccale( Toscane)

      Prachtige opname die gelukkig niet 'verpest' is door HDR (ik schrijf hier in algemene termen). Het enige dat mij een beetje stoort, is de vervorming door de lens (perspectief).

      Comment


      • #4
        Re: Castello del Boccale( Toscane)

        Dit is een prachtige opname.
        Ik lees dat dit een belichtingsblend is. Is het dan geen HDR? Graag woordje uitleg aub.
        Homo Sapiens Pentaxiensis

        Comment


        • #5
          Re: Castello del Boccale( Toscane)

          Prachtig vastgelegd, weerom HoF kwaliteit. alles klopt in deze prent. Misschien één vraagje: waarom een 10-stops ND en dan 400 ISO? In ieder geval een top resultaat
          Web: http://www.hanscouwenbergh.be
          Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

          Comment


          • #6
            Re: Castello del Boccale( Toscane)

            Oorspronkelijk geplaatst door Peter K Bekijk bericht
            Dit is een prachtige opname.
            Ik lees dat dit een belichtingsblend is. Is het dan geen HDR? Graag woordje uitleg aub.
            Persoonlijk heb ik niets tegen HDR. Ik gebruik het ook wel om mijn foto te verbeteren. Problemen heb ik met die overdreven HDR-foto's (rare luchten en gebouwen).
            Met HDR die leidt tot kunst heb ik ook geen problemen. Dan is HDR het middel om tot kunst te komen.

            Comment


            • #7
              Re: Castello del Boccale( Toscane)

              Oorspronkelijk geplaatst door Peterdep Bekijk bericht
              Prachtige opname die gelukkig niet 'verpest' is door HDR (ik schrijf hier in algemene termen). Het enige dat mij een beetje stoort, is de vervorming door de lens (perspectief).
              Peterdep , met hdr kan je zekers zo mooie resultaten bereiken , dus dat algemene verpest dinges mag je in de vuilbak smijten is een beetje te algemeen.....
              En @ Rupselkopke , prachtig voorbeeld van een 10 stops filter , zeer prachtig gebracht en uitgedokterde compo , de 2 minuten belichting doen het hier goed op deze foto en mag van mijne kant dadelijk maandag in den hof staan , af en toe eens iets anders dan een statisch plaatje moet kunnen.
              Qua warmte op de foto , dit geeft het geheel nog een zomers tintje mee....

              mvg xiebu
              "Photographic images have always been manipulated , there's nothing new in that . If you want purism then you should go and be a dancer , singer or poët !!!! (Morgan Silk)
              *BD1033BE*

              Comment


              • #8
                Re: Castello del Boccale( Toscane)

                Oorspronkelijk geplaatst door parrotman Bekijk bericht
                Prachtig vastgelegd, weerom HoF kwaliteit. alles klopt in deze prent. Misschien één vraagje: waarom een 10-stops ND en dan 400 ISO? In ieder geval een top resultaat
                voor wat maandag betreft zeker en vast
                Oorspronkelijk geplaatst door xiebu Bekijk bericht
                Peterdep , met hdr kan je zekers zo mooie resultaten bereiken , dus dat algemene verpest dinges mag je in de vuilbak smijten is een beetje te algemeen.....
                En @ Rupselkopke , prachtig voorbeeld van een 10 stops filter , zeer prachtig gebracht en uitgedokterde compo , de 2 minuten belichting doen het hier goed op deze foto en mag van mijne kant dadelijk maandag in den hof staan , af en toe eens iets anders dan een statisch plaatje moet kunnen.
                Qua warmte op de foto , dit geeft het geheel nog een zomers tintje mee....

                mvg xiebu
                en hier volg ik voor de volle 100%

                grtjs,

                jeannot

                Comment


                • #9
                  Re: Castello del Boccale( Toscane)

                  Oorspronkelijk geplaatst door Peter K Bekijk bericht
                  Dit is een prachtige opname.
                  Ik lees dat dit een belichtingsblend is. Is het dan geen HDR? Graag woordje uitleg aub.
                  Het is inderdaad een soort van hoger dynamisch bereik wat je in je foto brengt. Maar in tegenstelling tot hdr software doe ik deze blend handmatig in photoshop. Omdat je meer controle hebt dan automatische software( photomatix) kan je zelf bepalen hoever je wil gaan. Ik houd het liefst van realistische resultaten ipv het schreeuwerige effect wat het gebruik ven hdr software gewoonlijk verraad. Bedankt voor je reactie.
                  Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                  http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Castello del Boccale( Toscane)

                    Oorspronkelijk geplaatst door parrotman Bekijk bericht
                    Misschien één vraagje: waarom een 10-stops ND en dan 400 ISO? In ieder geval een top resultaat
                    Het 10 stops nd filter was het enige filter wat ik daar ter plekke bij me had.Deze sterke nd filter heeft in tegenstelling tot een veel zwakkere nd filter een bepaalde invloed op de kleurtoon waar ik wel van houd. Bij gebruik van een lichtere nd filter(bv 2 stops filter op iso 100) of een polafilter is alles eerder koeler. Waarschijnlijk is het wel mogelijk de kleurtoon via photoshop zo te wijzigen zodat je haast hetzelfde effect haalt Ik had hier ook graag een erg lange sluitertijd om het effect van de bewegende wolken te krijgen.
                    Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                    http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Castello del Boccale( Toscane)

                      Whauw, p r a c h t i g
                      Een EF-S 10-20 op een 5D
                      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Castello del Boccale( Toscane)

                        Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                        Een EF-S 10-20 op een 5D
                        Dit objectief is te gebruiken vanaf ongeveer 15 dacht ik zonder de binnenzeide te zien.



                        Wederom een prachtige foto.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Castello del Boccale( Toscane)

                          Als ik dat nou absoluut zou willen dan zou ik er waarschijnlijk wel wat over kunnen opmerken zoals: misschien die onderste steen wegsnijden of wat minder "vignettering" maar of ie dan beter wordt dat weet ik nog zo zeker niet. Ik heb al een beetje zitten spelen met scrollen op mijn scherm en ik blijf daarover twijfelen.

                          ik heb er dus al zeker 10 minuten naar zitten kijken en een en ander zitten proberen maar:

                          Dit is gewoonweg SCHITTEREND

                          Groeten, Bert
                          Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
                          www.bertofotografie.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: Castello del Boccale( Toscane)

                            Prachtige opname meer wil ik niet kwijt. Deze is weer klaar voor het grote boek der onsterfelijken. Alleen darom koop ik de volgende editie van het BOF...Knap en binnekort ga ik me deze filter ook aanschaffen en eens kijken hoe ik ermee kan toveren.
                            Mvg, Pascal,Schoonspikke
                            Als je schiet..schiet dan raak!
                            500 PIXHuawei P30 PRO

                            Comment


                            • #15
                              Re: Castello del Boccale( Toscane)

                              Ik ben een grote fan van jou platen Rupsel, maar deze vind ik persoonlijk toch een stuk te donker (vooral de rotspartijen dan).

                              Comment

                              Working...
                              X