Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Boven de wolken

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Boven de wolken


    Onlangs nog eens in het archief gedoken van de La Palma reis van twee jaar geleden, en bijna letterlijk op deze foto gebotst. Juist onder de top kwamen we boven de wolken uit. Vroeger prefereerde ik de versies zonder auto, maar de dag van vandaag ga ik voluit voor deze.

    Ik denk wel de moeite om hier eens te tonen.
    Deze versie is nog lichtjes aangepast tov de versie op flickr van een paar dagen terug. "Voortschrijdend inzicht" zegt met dan in de pollentiek, of ook wel "oefening op kleine retouchkes is PS".

    Hope you enjoy.






    mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

  • #2
    Re: Boven de wolken

    Fraai zo in zwart-wit ! De tele-werking zorgt ervoor dat de wolken erg dichtbij lijken.
    Zeker goed idee om de auto op dat punt erbij te hebben.
    Het aanloopje naar de auto had van mij wat groter mogen zijn.
    Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

    Vriendelijke groeten, Johan

    Comment


    • #3
      Re: Boven de wolken

      Misschien ook nog maar eens in mijn La Palma archiefje kijken als ik deze mooie foto weer zie...Heb ook soortgelijke omstandigheden meegemaakt...Bijzonder om vanuit het grijze weer ineens boven de wolken in de zon te komen...En dan vooral het uitzicht op de wolkendekens is dan prachtig...Zeer mooi vastgelegd, en de auto zeker een meerwaarde..
      De weg naar boven naar Roque de Los Muchachos zo te zien?
      Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
      MIJN WEBSITE

      Comment


      • #4
        Re: Boven de wolken

        jip jip, een paar bochten voor de sterrenwachten
        mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

        Comment


        • #5
          Re: Boven de wolken

          Mooi gedaan en geslaagde omzetting
          Uiteraard moet de auto erbij, dat is deel van het verhaal
          Wel zie ik allemaal horizontale strepen in de lucht ?

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #6
            Re: Boven de wolken

            Oorspronkelijk geplaatst door Iegienie Bekijk bericht
            jip jip, een paar bochten voor de sterrenwachten
            Bedankt Pieter...Ben daar 's nachts in het donker met naar beneden rijden bijna op 2 berggeiten gereden..Was wel even schrikken om het op die slingerweg naar beneden ineens voor je auto te hebben..
            Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
            MIJN WEBSITE

            Comment


            • #7
              Re: Boven de wolken

              dat is hoge bewolking, Sieg.
              mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

              Comment


              • #8
                Re: Boven de wolken

                Oorspronkelijk geplaatst door Iegienie Bekijk bericht
                dat is hoge bewolking, Sieg.
                Bedankt Pieter, komt zo apart over door de omzetting uiteraard

                grts
                Sieg
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

                Comment


                • #9
                  Re: Boven de wolken

                  Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                  Bedankt Pieter, komt zo apart over door de omzetting uiteraard

                  grts
                  Sieg
                  mij leek het totaal evident,
                  maar ja,
                  als je daar geweest bent en als je het origineel kent is het misschien net iets makkelijker. Mij persoonlijk storen ze absoluut niet, het eiland ligt dan ook midden in de oceaan he, en begin november is het daar wat vochtigjes
                  mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Boven de wolken

                    Johan, Jos, Sieg, bedankt voor de commentaartjes !
                    mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Boven de wolken

                      Een filmisch beeld met veel diepte, knap geschoten
                      Meer van mijn fotootjes te zien op Flickr http://www.flickr.com/photos/64612467@N04/
                      Groeten
                      Kurt

                      Comment


                      • #12
                        Re: Boven de wolken

                        Heerlijk zo boven de wolken, op de Teide kwam ik ook al dikwijls wolkjes tegen terwijl we eigenlijk hoog boven het normale wolkendek zaten

                        Eerste indruk: "wat een vervuilende wagen"

                        Knap beeld, passende omzetting
                        bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                        Comment


                        • #13
                          Re: Boven de wolken

                          Oorspronkelijk geplaatst door jos82 Bekijk bericht
                          Bedankt Pieter...Ben daar 's nachts in het donker met naar beneden rijden bijna op 2 berggeiten gereden..Was wel even schrikken om het op die slingerweg naar beneden ineens voor je auto te hebben..
                          Ik kom er nu al een aantal jaren, een paar keer per jaar, en je bent beter dat je boven een nachtje overnacht. Het kan in één van de sterrenwachten (als je het er tenminste voor over hebt ver vooraf te reserveren) en anders op één van de helicopterplatformen een dutje doen in de wagen tot het terug licht is. Geen haar op mijn hoofd dat er aan denkt daar 's nachts naar beneden te rijden. Boven mag je zelfs je kruislichten niet gebruiken boven, begin maar aan de afdaling met standlichtjes .
                          Zag hier zelfs onlangs dat je beneden (in Tazacorte zelfs) ook mooie foto's kan maken van de melkweg... je hoeft dus zelfs niet naar boven .
                          Een andere foto staat in de HOF (foto van lender), en die is ook niet van helemaal boven genomen.
                          Risico's nemen hoeft dus niet altijd.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Boven de wolken

                            Pieter een hele mooie en originele foto ,ook de omzetting maakt deze foto sterker

                            Comment


                            • #15
                              Re: Boven de wolken

                              Ook dankjewel aan de nakomertjes. :-))

                              Wel grappig dat ik de foto had kunnen insturen voor het examen digi1, maar dat ik er toen over gekeken heb. Nu, bewijst eigenlijk dat ik heel veel bijgeleerd heb in lightroom. Zo iets op deze manier ometten kon ik toen nog niet. En de kleurverschil is, eum, eum, triestig.

                              Nu, kwas toch geslaagd hoor.
                              mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

                              Comment

                              Working...
                              X