Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Blankenberge II

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Blankenberge II

    nog ééntje van die mooie maar zeer dreigende buienwolken te Blankenberge

    1800 pix bij 2x klik
    dank voor het kijken

  • #2
    Re: Blankenberge II

    Pracht moment. Misschien een beetje druk ?
    Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

    Vriendelijke groeten, Johan

    Comment


    • #3
      Re: Blankenberge II

      Mooi hoe de plas het beeld inleidt; mooie kleuren ook
      mvg Christophe

      Comment


      • #4
        Re: Blankenberge II

        Veel mooie dingen te zien in deze foto..Voorgrond erg knap, en heerlijke dramatische lucht..
        Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
        MIJN WEBSITE

        Comment


        • #5
          Re: Blankenberge II

          Ik denk dat je er wat drama bij ingestopt hebt maar dat past hier dan in ieder geval perfect
          bedankt om te kijken of te reageren, frans !

          Comment


          • #6
            Re: Blankenberge II

            knappe lucht maar ik zou links wat temperen
            nikon coolpix s9100

            Comment


            • #7
              Re: Blankenberge II

              Ook dit was ik te laat Graag nog eentje meer van links genomen op deze plaats zonder gebouwen en je hebt een prachtige reeks.

              Gr, Daniel.

              Comment


              • #8
                Re: Blankenberge II

                Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
                Ik denk dat je er wat drama bij ingestopt hebt maar dat past hier dan in ieder geval perfect
                Frans zoveel drama heb ik er niet ingestoken hoor ,wat kleur wat contrast en die lichte vlek wat getemperden een blend van 2 belichtingen deze is de donkerste , hier heb je originele uit de raw versie zonder wijziging
                Last edited by bopatje; 24 november 2015, 22:07.

                Comment


                • #9
                  Re: Blankenberge II

                  Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
                  Ik denk dat je er wat drama bij ingestopt hebt maar dat past hier dan in ieder geval perfect
                  Ik begrijp het volledig, maar ik merk steeds vaker dat veel mensen denken dat er veel aan de foto veranderd is, kleuren, saturatie, contrast...
                  Meestal beperk ik mezelf tot 5 a 15 min. voor een foto 'af te werken', dus zoveel wordt er zeker niet aan veranderd. Bij een raw bestand is het echter nodig om een en ander bij te werken
                  of je hebt een 'saaie' foto. Dit echter in functie van het beeld en hetgeen m'n menselijk oog zelf heeft opgevangen, iets waar onze camera niet altijd toe in staat is.
                  mvg Christophe

                  ps wat niet wegneemt dat ik graag eens met de schuivertjes speel en één en ander experimenteer

                  Comment


                  • #10
                    Re: Blankenberge II

                    Het dramatische effect verhoogt hier door het spel tussen licht en donker, of je dat nu met een blend doet of met schuivertjes of met penseeltjes ...
                    in die originele donkere is dat veel vlakker doordat er minder licht is op de gebouwen en op de voorgrond.
                    bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                    Comment


                    • #11
                      Re: Blankenberge II

                      Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
                      Het dramatische effect verhoogt hier door het spel tussen licht en donker, of je dat nu met een blend doet of met schuivertjes of met penseeltjes ...
                      in die originele donkere is dat veel vlakker doordat er minder licht is op de gebouwen en op de voorgrond.
                      ah ik begrijp je Frans ik verwarde drama toevoegen met zwaar bewerken er wordt soms idd gedacht zoals Christophe zegt dat men veel aan een foto veranderd ,daarom vind ik het ook eens nuttig om het origineel te tonen ,ik werk veel aan mijn foto's om ze mooi presentabel te maken ,maar eigenlijk alleen de basis bewerkingen ,kleuren contrast al dan niet selectief ,en ook blenden ,hier aan deze foto heb ik ong een klein half uurtje mijn werk gehad ,maar dat kan in sommige gevallen ook oplopen tot meer dan een uur ,zeker als het een moeilijke blending is ,zodat er nadien geen sporen meer te zien zijn ,en is het niet goed genoeg .... herbegin ik
                      dank voor het reageren

                      Comment


                      • #12
                        Re: Blankenberge II

                        Heel mooie opname Patrick met zeer mooie kleuren
                        Het heldere stukje in het water is voor mij net iets te

                        grts
                        Sieg
                        Voor meer foto's ; www.sieg.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Blankenberge II

                          Knap...wat moet het daar prachtig geweest zijn om te fotograferen....beetje jaloers
                          Eerlijkheid duurt het langst!!
                          Mijn website: http://www.degrafon.be/

                          Comment


                          • #14
                            Re: Blankenberge II

                            Oorspronkelijk geplaatst door tantine Bekijk bericht
                            Knap...wat moet het daar prachtig geweest zijn om te fotograferen....beetje jaloers
                            Ik heb sterk getwijfeld om te gaan, zo guur dat het was ,maar de wolkenluchten waren zo mooi ,dat ik toch maar in de auto ben gesprongen [emoji4] ,ik had dan ook nog het geluk te kunnen fotograferen tussen 2 buien door

                            Comment


                            • #15
                              Re: Blankenberge II

                              Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk bericht
                              Ik heb sterk getwijfeld om te gaan, zo guur dat het was ,maar de wolkenluchten waren zo mooi ,dat ik toch maar in de auto ben gesprongen [emoji4] ,ik had dan ook nog het geluk te kunnen fotograferen tussen 2 buien door
                              En of het de moeite waard was! Prachtig!
                              https://www.behance.net/Lynx1966

                              Comment

                              Working...
                              X