Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bijna zomer...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Bijna zomer...

    Stilletjesaan krijg ik weer zin in fotografie, na een pauze, en een burnout gevoel...
    Waarschijnlijk het afgelopen jaar iets te veel met fotografie bezig geweest, overal posten, commentaar geven, instagram, flickr, 500px, bd, fb, 1x...
    En het wordt moeilijk om de long exposures boeiend te houden, zeker als je weinig op stap kan.
    Dan maar terug naar de basis, en ook qua materiaal ietwat veranderd. Tijdens de pauze meer en meer m'n m43 systeempje gebruikt, voor familie en portretjes.
    Heb er het plezier in fotografie wat mee teruggevonden, het opklapbaar touchscreen, in combinatie met lichte en scherpe primes... doet me steeds minder naar m'n fullframe dslr grijpen, enkel nog voor long exposures.
    Dus hier gewoon een foto van wat strandcabinetjes...
    Bedankt om te kijken!
    ps ik kom hier nog steeds graag terug, maar kan niet overal actief zijn.
    mvg Christophe

  • #2
    Re: Bijna zomer...

    Mooie diepte door de rijen net zichtbaar achter elkaar te zetten.
    Prachtige zwart/wit omzetting en compo , maar dat is je wel toevertrouwd.
    De vierkante uitsnede spreekt mij zeer aan. Naar mijn idee veel te weinig toegepast. Want het kan echt schitterend zijn , ook voor landschapsfotografie, i.c.m. zwart/wit.
    Ik heb me er nog niet aan gewaagd, maar als je zo'n schitterende portfolio als deze bekijkt, krijg je vanzelf inspiratie.
    Ook op het gebied van compositie, is het zo totaal anders dan we gewend zijn. Maar dat hoef ik jou niet te vertellen.
    En zeker weer fijn om je hier te zien.
    Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

    Vriendelijke groeten, Johan

    Comment


    • #3
      Re: Bijna zomer...

      ja dat gevoel ken ik ,ik heb ook veel te gepassioneerd met fotografie bezig geweest ,eerst macro dan daarnaast nog landschappen ,en dan ook nog overal commentaar trachten te geven om iedereen te plezieren tot ik er ook opeens min of meer genoeg van had ,vroeger was fotografie voor mij alles ! nu fotografeer ik alleen nog bij gelegenheden een reisje plannen of eens met vrienden op stap en nu en dan nog eens helemaal alleen als er speciale momenten zijn ,daarbuiten ligt mijn toestel soms weken stil ,wel als ik nu fotografeer heb ik er veel meer plezier aan en is het veel meer ontspannend ,ook ligt je inspiratie hoger als er wat rust tussen is
      o ja zou ik nog vergeten, jou foto nog ,ik vind het prachtig gedaan vooral een mooie uitsnede gekozen en de omzetting is ook geslaagd ,je bent het nog niet verleerd ,welcom back maar doe het rustig aan

      Comment


      • #4
        Re: Bijna zomer...

        Mooie omzetting, met veel detail en wat een wolkenlucht
        MVG. Hugo

        Comment


        • #5
          Re: Bijna zomer...

          Prima vastgelegd en een geslaagde omzetting
          Eigenlijk kennen we dat allemaal een beetje, soms kan het eens teveel worden
          Kwestie om dan even alles op een rijtje te zetten en te herbronnen en dat hoeft helemaal niet met ander materiaal te zijn of verre reizen te maken, dit kan ook makkelijk in je eigen omgeving

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #6
            Re: Bijna zomer...

            thans Z/W niet echt mijn ding is
            spreekt deze me toch wel aan
            knap hoor !!!!
            Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
            Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

            Comment


            • #7
              Re: Bijna zomer...

              Als ik dit zie begint de zwart-wit microbe een beetje te kriebelen. In het analoge tijdperk was ik een echte zwart-witter, maar digitaal heb ik me er nog n iet aan gewaagd.
              Mooie foto.

              Comment


              • #8
                Re: Bijna zomer...

                Prachtig ! Is dat in De Haan ?

                Ik vroeg mij al af hoe jij dat klaarspeelde met zoveel verschillende media-toestanden
                BD en flickr vind ik al meer dan genoeg, ik kan daar al niet volgen ...

                Dit was dus spelen en de LE's met de fiullframe dat is meer werken hé
                bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                Comment


                • #9
                  Re: Bijna zomer...

                  Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
                  Prachtig ! Is dat in De Haan ?

                  Ik vroeg mij al af hoe jij dat klaarspeelde met zoveel verschillende media-toestanden
                  BD en flickr vind ik al meer dan genoeg, ik kan daar al niet volgen ...

                  Dit was dus spelen en de LE's met de fiullframe dat is meer werken hé
                  Het fullframe werk komt er zo aan... Ben me wel aan het informeren over long exposure werk met m43 sensor, maar ik weet niet of dat een goede combinatie is.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Bijna zomer...

                    We gaan het inderdaad wat kalmer aan doen Patrick, bedankt!
                    Nog eentje voor het weekend, en dan zal het weer even zijn eer ik er eens op uit trek.
                    Ik herinner me dat je er ook al even uit bent geweest... en kon me dat toen niet voorstellen, maar nu dus wel.
                    mvg Christophe

                    Comment


                    • #11
                      Re: Bijna zomer...

                      Oorspronkelijk geplaatst door Johan1956 Bekijk bericht
                      Mooie diepte door de rijen net zichtbaar achter elkaar te zetten.
                      Prachtige zwart/wit omzetting en compo , maar dat is je wel toevertrouwd.
                      De vierkante uitsnede spreekt mij zeer aan. Naar mijn idee veel te weinig toegepast. Want het kan echt schitterend zijn , ook voor landschapsfotografie, i.c.m. zwart/wit.
                      Ik heb me er nog niet aan gewaagd, maar als je zo'n schitterende portfolio als deze bekijkt, krijg je vanzelf inspiratie.
                      Ook op het gebied van compositie, is het zo totaal anders dan we gewend zijn. Maar dat hoef ik jou niet te vertellen.
                      En zeker weer fijn om je hier te zien.
                      Een echt vierkant is het niet, maar het scheelt weinig
                      Top werk hé van Josef Hoflener...
                      Bedankt voor het fijne commentaar Johan!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Bijna zomer...

                        Zeer mooie dit weer Christophe....Knappe compo, maar vooral de ook de schitterende omzetting vind ik zeer knap uitgevoerd..

                        Fotografie moeheid, maar zeker ook de media moeheid komt mij ook bekend voor, vooral in het laatste gaat behoorlijk tijd in zitten....Momentje van rust is zeker op zijn tijd goed..
                        Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                        MIJN WEBSITE

                        Comment

                        Working...
                        X